2021-01-07, 02:53
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Det är väl därför Texas snart blir demokratiskt.
Men det ryssen dillar om är fake , Californiens befolkning ökar fortfarande.
Folk flyttar ut men fler flyttar in.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
Det här hade inte hänt i Sverige. Problemet med det svenska systemet är bara att det är knepigt att bilda regering ibland.
Men det brukar ordna sig.
Man behöver inte storma någon riksdag när man kan förlora en förtroendeomröstning, misslyckas med att bilda ny regering, och att det sedan blir nyval.
Systemet är utformat för att fungera, inte för att hedra någon tradition.

Sa han precis ”We shall overcome”? Han körde en Friggebo!

Det har du en poäng i därtill budgetomröstning. Bara en rolig tanke, kontrasten mellan kulturer.

Föreställ dig Ulf Kristersson, Steffe och co flyendes en mobb. Måste vara en rolig syn, kan inte föreställa mig att någon av dem är särskilt atletisk.
Citera
Avslutad
Tucker snackar om att man i Trumps kabinett nu snackar om 25th amendment.

(Var väl 25 det handlar om.)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Pence måste gå igenom en mardröm.

Sitta där på sin stol och höra allt om Trumps ansvar från demokraterna.

Och Trumps anhängare som hatar Pence för att han följer rutinerna och konstitutionen.
När nästa möte i vita huset för Pence? Det lär inte bli roligt. Han har nog räknat dagarna till 20/1 sen valet, då han kan slippa den dagliga galenskapen i Vita huset.
Nu kanske han rent av avgår innan.
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Trump hade nog velat Twittra lite nu. När hans allierade sviker.

Kan tänka mig hur sur han måste vara.
Citera
2021-01-07, 02:54
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Hur fan kan man vara oskyldig om man stormar Capitol Hill? Du fattar väl att det är ett brott? Det verkar seriöst som att vissa tror att det är varje amerikans rättighet att storma den byggnaden

Nej det är inte ett brott. Politiker ska tjäna folket. Det är inte någon diktatur vi pratar om.

Det är deras demokratiska rättighet att visa sitt missnöje. Storma är ok sålänge man inte river ner något eller utför terrorattacker.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
I månaden?
Vart skrev jag i månaden?

Sluta falsifiera mina inlägg tack

Ok. Trodde du skrev det eftersom du inte sa emot den som påstod det.

(FB) Revolution i USA den 6 januari?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Men 50 000 i månaden är rena folkvandringen. Om 20 år är Kalifornien tömt på vita och befolkas enbart av nyinflyttade mexikaner.

Förutsatt att ingen flyttar in, ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Minns du när Åsa Romson storgrinade för att gränserna behövde stängas?

Tänk dig en våldsam mobb stormandes Rosenbad med dessa bortskämda primadonnor flyendes mobben hack i häl.

De hade suttit o skakat i chocktillstånd. I dagar.

jag kan inte stå för MP:s räkning, men en sak är jag ganska säker angående makt, så kommer M och S aldrig ge med sig, sen vad andra partier kommer göra vet jag inte. KD kanske gå och be, V gå med i stormningen, SD dela ut flygblad till demonstranterna. Och C skulle väl gosa med pedofiler.
Citera
2021-01-07, 02:55
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Men det ryssen dillar om är fake , Californiens befolkning ökar fortfarande.
Folk flyttar ut men fler flyttar in.

Självklart. Att folk flyttar är normalt.
Citera
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad korkad du är.

Det går att argumentera så här:

”Det var rätt att skjut Floyd. Han löd inte polisen.

”Det var fel att skjuta kvinnan. Hon kämpade för att valresultatet skulle utredas.”

Inte alls inkonsekvent. Det går att argumentera på motsatt sätt med.

Om argumentationen mot skotten mot Floyd utgår från ”Staten har aldrig rätt att öppna eld.”, så blir det däremot ologiskt att samtidigt stöda skottet mot kvinnan.

Snarare DU som är korkad

Jag syftar så klart på scenariot där man stödjer dödandet av kvinnan men inte Floyd.

Så länge båda situationerna är synkade, oavsett håll, är det rätt. Men börjar man gnälla på floydsituationen men nu hyllar dödandet av den vita kvinnan i kongressen, ja då är man en hycklare.

Fattar du nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Självfallet, men alla är samma skit i grund och botten. USA är ett land som har fått allt för mycket makt genom det senaste århundradet. Att valet blev såhär jämt visar att landet är katastrof. Trump är en pajas, likaså är demokraternas alternativ. Politiker är usla och värsta sortens kappvändare.

Ja jag håller till med. Systemet gynnar hårda angrepp på motståndaren som kan eskalera till anklagelser att bryta mot systemets regler. Då är landet på väg mot en avgrund som riskerar att sluta i inbördeskrig. Det finns många här i forumet som tycker att det är en bra utveckling t.o.m. Snart sprider samma upplägg hit till Sverige och vi får en invasion av riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in