2021-01-07, 01:42
Medlem
DeValeras avatar
[quote=krosh|74220721]Läst ifatt lite och vissa saker verkar folk inte ha förstått. Oavsett den här s.k revolutionen. Det kommer inte bli något av den saken och det ska ni vara glada för. Det skulle kunna innebära slutet för väst.

Det blir det i vilket fall som helst med ledare som Biden, Merkel, Löfven, Macron etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Men vadå våld? Jag har sett krossade rutor och några i en faceoff med poliser. Var är våldet? Och vad för våld brukade hon?

VEM hon var och VAD hon gjorde saknar betydelse. Helt och hållet. Det enda som är relevant är VAR hon gjorde det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Det här kunde varit en spännande och underhållande kväll.
Men nu sköts en ung kvinna till döds av nån idiot och den personen måste åtalas och straffas.
No justice No peace ✊✊✊✊
Olaga intrång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PulladSork
Detta är från Michigan. För ett halvår sedan.

I Washington kan du inte springa runt med vapen på det sättet.
Nej jag vet det
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Om inget annat så bevisar detta hur farligt det är för att land att låta våldsorganistationer som Antifa och BLM att sätta exmepel för vilket beteende som man kan komma undan med, och ändå få stöd av etablissemang, storföretag och till och med folkvalda.

Media tror jag också har stor skuld i flickans död, genom sitt ställningstagande för våldsamma protester. Vad gäller Antifa borde de ha blivit terroristklassade för länge sedan.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Hon var på väg in genom en krossad ruta, in till rummen där senatorerna fanns.
Hade det varit en muslim som gjorde samma sak så hade det inte varit något snack om saken. Shoot to kill!

Poliserna på plats tom verkar ju frågande. Va fan. Senatorerna kan man ta till en säker plats så det är ingen fara för dom. Hon var obeväpnad, bara en flagga i hand. Men du tycker detta var ok eller?
Citera
2021-01-07, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
OK, jag förstår. När vänstern försätter ett helt land i kaos i månader så är det OK. De kan göra vad de vill. Alltid detta ohederliga hyckleri. När vänstern i princip genomför en statskupp genom massivt valfusk känns det ganska befogat att revoltera ärligt talat, demokratin är ju död ändå. Det kan man aldrig acceptera.

Ehh, har jag sagt det, ärthjärna? Jag gillade verkligen inte protesterna efter förra valet. Däremot kan jag förstå att det blir en större säkerhetsrisk om man bryter sig in till landets samlade ledare. Att du inte gör det, beror på att du är korkad och politiskt indoktrinerad.

Kan du presentera dina bevis för valfusk som inte redan nästan 100 domstolar slagit sönder?
Citera
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Twitter Safety
@TwitterSafety
·
39m
As a result of the unprecedented and ongoing violent situation in Washington, D.C., we have required the removal of three @realDonaldTrump
Tweets that were posted earlier today for repeated and severe violations of our Civic Integrity policy.

This means that the account of @realDonaldTrump
will be locked for 12 hours following the removal of these Tweets. If the Tweets are not removed, the account will remain locked.

Future violations of the Twitter Rules, including our Civic Integrity or Violent Threats policies, will result in permanent suspension of the @realDonaldTrump
account.

https://twitter.com/TwitterSafety/status/1346970430062485505?s=20

Hög jäkla tid att Twitter fick tummarna ur och satte munkavel på Trump. En bonus hade varit en riktig Tantrum(p) på POTUS-kontot istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
DET ÄR PRECIS DET MAN FÅR, SPECIELLT OM PRESIDENTEN SAGT ÅT ALLA ATT PROTESTERA OCH DET ÄR FLERA HUNDRA TUSEN SOM ANLÄNT FÖR JUST DET.

Flera hundratusen var de i alla fall inte på tv-bilderna och alla de filmer som visas på youtube. Och NEJ man får inte storma parlamentsbyggnaden, inte ens om Donald Trump säger åt en att göra det.
Citera
Medlem
kukflashs avatar
Trump lägger ut en video där han ber att demonstranterna ska gå hem och inte vara våldsamma. Aftonbladet lägger ut videon med rubriken "Trump till anhängarna: Älskar er, ni är speciella
▸ Första orden om kaoset"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Har du följt sommarens BLM/Antifa upplopp? Hundratals byggnader sattes i brand, ofta polisstationer, domstolsbyggnader + massa affärer och liknande lokaler.
Väldigt få människor greps, och väldigt ofta blev de släppta utan åtal. Jag har följt och sett många såna fall.
Andy Ngo postade deras mugshots på sitt twitterkonto, det var en daglig ritual att klicka mig ditt och skratta åt alla konstiga typer (jag svär minst hälften av de gripna Antifa typer var transsexualla mitt i transitionen med konstiga kläder/fryllor och med tomma/nerknarkade blickar).
Och alltid släpptes de utan åtal.
Ja, jag har följt det på ett övergripande plan men har inte full koll på alla enskilda händelser ska erkännas, vilket väl förvisso inte heller du verkar ha då du inte kände till att folk åtalats i ditt exempel. Det innebär vidare också att man faktiskt också i efterhand får titta på de juridiska efterspelen. Det kommer antagligen att vara så även vid dagens stormning. Folk kommer att gripas och lagföras senare när man har tillräckligt mycket kött på benen.
Citera
2021-01-07, 01:44
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Ja fyfan det var verkligen ett skolexempel på hur man tar ner en regering. Hade varit så jävla coolt med en sån samling utanför rosenbad.
Haha, Ukraina. Jävlar vad de boxas. De får bort poliserna, med sköldar och allt! Sjukt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in