2021-01-07, 00:49
Medlem
Dickassos avatar
“The political fallout of Mr. Trump’s tenure is now clear: His single term in the White House will conclude with Republicans having lost the presidency, the House and the Senate on his watch.” @nytimes
Citera
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Man har alltså snott Pelosis dator! Den lär ju innehålla en massa snaskigheter om hur valfusket organiserades. Kanske finns chans ännu för Trump.
Den lär ju kunna blockeras ändå, kan jag tänka mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konden
Bakifrån? Såg du skytten?

Såg man det här?

https://banned.video/watch?id=5ff63502f23a18318ceb28a7

Eller vilken såg man att hon sköts bakifrån på?

Varningsskott var det inte nej.

"Jag gör en idiotisk grej, jag förväntar ett varningsskott innan dom skjuter mig"

??????..
Seriöst, en person håller på att ta sig in i kongressen? Jag är förvånad att de inte sköt fler.. Skrämmande, naturligtvis, men man ser massor av bilder på Reddit och Twitter med poliser som tar seflies med demonstranterna, massor. Var det majoritet svarta i gruppen hade de mer eller mindre mejats redan på trappan till Capitolium, det är min uppfattning. USA är inte som här och ni mammas tangentbordsriddare skulle heller inte komma undan med skit där.
Citera
2021-01-07, 00:50
Medlem
Erik Östs avatar
– Vår demokrati är under ett angrepp som vi aldrig tidigare har skådat, säger Biden.

För att göra en lång historia kort innan jag går och nannar! Obs. "vår demokrati" !
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Disclose.tv 🚨
@disclosetv
UPDATE - Acting Secretary of Defence confirms it was VP Mike Pence, not President Trump who authorised deployment of the National Guard.
10:55 PM · Jan 6, 2021

Nu tycker jag egentligen fruktansvärt illa om Pence men han har gjort många rätt de senaste 24 timmarna
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Uppriktigt sagt tror jag inte att det är han som är med på bild från Capitolium.
Bara att jämföra hand tatueringen https://phillyantifa.org/wp-content/uploads/2018/09/17505064_1309634459117932_7336946609482264541_o-768x432.jpg
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/cdn.pbrd.co/images/JIrW0e6.jpg
Citera
Medlem
Kvinnans namn är Roberta Paulsen (Obekräftat)
Citera
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Hon bröt sig aldrig in hon sköts utanför epic fail
Hon stod på huk i rutan beredd att precis hoppa in innan hon blev skjuten. Hade inte skottet kommit hade hon varit inne någon sekund senare. Det är inte så förvånande att hon blev skjuten i det läget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
E ni blinda eller ? Hon skjuts av en av dom vakter som står och vaktar barikerade dörren inifrån , sen kommer polisen med en m4 i slutet och försöker lugna läget när han pekar mot dörren och pratar med vakterna genom trasiga dörren /rutor

Jag håller med dig.

Jag svarade en annan som påstod att det var skott bakifrån.
Citera
Medlem
PulladSorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är alltid mycket tyska stahlhelm-hjälmar i plast, vikingasköldar och liknande maskeradattiraljer när de är på G over there. Speciellt land, helt klart!

Ett märkligt land. Ena sidan är fega kräk som inte drar sig inte för att attackera åldringar och kvinnor på öppen gata, den andra sidan springer runt som clowner i Stahlhelms och skyller sina egna snedsteg på inbillade motståndare. Vi borde bygga en mur rakt över havet för att stoppa alla kulturella influenser från detta skitland.
Citera
2021-01-07, 00:51
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hade tjejen haft en pistol eller en kniv på sig så hade hennes storlek inte spelat någon roll, hade hon varit en riktig dåre och en självmordsbombare så hade de inte ens haft en sekund på sig att fatta ett beslut utan måste skjuta mot huvud omgående..

Eftersom den skjutna kvinnan var vit, så kommer händelsen att falla i glömska relativt snabbt i media.
Citera
2021-01-07, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Så Pence har vänt sig helt emot Trump nu?

Det verka så, det beror väl på senaste tidens händelser och att han inte har så mkt att tjäna på att vara trump trogen. Men ändå extremt anmärkningsvärt. Att Trump inte avsatte Pence och satte clownen Giuliani på den posten nu i slutet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in