2021-01-06, 23:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
USA levererar alltid spännande nyheter men jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva ett kuppförsök i USA. Det lär väl rinna ut i sanden men händelsen visar att USA egentligen är ett riktigt skitland.

Fast var detta verkligen ett kuppförsök? Såg ju mest ut som en demonstration som ballade ur. Hur många lyckade statskupper har genomförts i historien utan vapen?

Statskuppen skulle i så fall vara Trump och hans försök att nullifiera valresultatet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
När demokratin är genomrutten behöver skiten raseras för att byggas upp från grunden.
Hur?
De har en statskuld på $27,7 trillion.
Stor risk att dollarn förlorar sin värde som reservvaluta och att delstater drar sig ur unionen.
Citera
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Här är några som försöker ta sig in i tid lagom till rundturen
https://twitter.com/Joyce_Karam/status/1346901648208228354?s=19

hur vet man att de var specifikt Trump supportrar? Är det möjligt att det är Antifa utklädda? så lät det ju när det var BLM riots, fast från andra hållet, då var det ju Trump supportrar och polis utklädda till antifa enligt vänstern.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det kanske förklarar varför Trump-fegisarna backar från platsen.

Eller så kanske de inte har samma våldsamma gener som BLM-folket?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Vad kan stå emot 30.000 demonstranter? Fanns inget som antydde att detta skulle ske, tills Trump gav sina order, den dumme fan.
30.000? Enligt MPD DC handlar det om en större protest än den första "Million Maga March". Således är detta troligtvis över 1 miljon människor.
Citera
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
https://banned.video/watch?id=5ff63502f23a18318ceb28a7

Dog i ambulansen tydligen

Tydligen? Källa? Har hört flera påståenden om att hon dött, men har inte fått det verifierat nånstans.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
En revolution för att makten efter att man har tagit makten i ett val?
Låter långsökt.
Ja, fråga inte mig. Jag tror själv inte att det är false-flag i Kapitolium denna gång.

Bonus: om du snabbar dig och kollar Wiki-artikeln om Kapitolium ser du detta överst:
Under 5 januari och 6 januari 2021 har Antif a anhängare (sic) stormat byggnaden.
Sedan en länk till "huvudartikel" om stormningen av Kapitolium.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/2021_stormning_av_Kapitolium_i_USA

Snabba ryck (inkl. skrivfel).
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMentalita
Vilka är det som just nu får vandra in i Capitolium utan att bli skjutna?

Vad jag har läst, så har en ung obeväpnad flicka blivit dödad, om det stämmer är det ju sorgligt och beklagligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Haha, jag är inte mer höger än vad Hitler var. BLM/ANTIFA vågar sig inte ut förrän de flesta har dragit sig tillbaka och då kommer de att attackera någon ensam mamma med sina ungar.
Sig det till de. Inte till mig.

De var ute tidigare under dagen ska du veta. Du borde veta att som seriös aktivist håller man sig undan TVkameror.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Är detta det nya normala i USA.
Detta är inte första gången Trump-anhängare ger sig in i liknande byggnader (fast på delstatsnivå).
Förhoppningsvis, var väl runt 70mil plus rump väljare.
Borde vara tillräckligt för o få usa att kollapsa, dom behöver inte vinna.

Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Vem hyllade våld och länsade butiker? Vill du säga att mord skedde under varje BLMdemonstration?
Skrev ens ett enda svenskt MSM Organ om David Dorn?

Eller ens en rad om anledningen till varför exempel Kyle var i Kenosha från början?
Citera
Medlem
När röstsammanställningen drar igång igen så kommer vi nog inte höra några "Object" från någon stat. Utan det kommer nog gå ganska fort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Vad kan stå emot 30.000 demonstranter? Fanns inget som antydde att detta skulle ske, tills Trump gav sina order, den dumme fan.

Så du menar att alla 30k stormade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in