Citat:
Ursprungligen postat av
FriedrichvonHayek
Problemet med sådana som du som inte kan motivera din åsikter utan att relativisera till andra saker är att du har rösträtt.
Jag är den enda i vårt argument som har haft någon anknytning till verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
FriedrichvonHayek
Det jag diskuterar med dig är det statliga våldet i form av skatter. Förstår du inte detta? Inte andra former av statligt våld. När du skriver att skatterna bör höjas så säger du att det statliga våldet mot fredliga människor bör ökas. Så återigen hur fan motiverar du detta våld mot fredliga människor?
Jaha, så du har din egen definiton av våld? Inte våld som:
- Låsa in människor
Skjuta människor
Avrätta människor
Då har vi inget att diskutera. För jag är inte särskilt intresserad av din definition av våld.
Citat:
Ursprungligen postat av
FriedrichvonHayek
Sista jag skriver här då detta är offtop men du borde verkligen omvärdera hur du tänker och sluta relativisera så här "USA är värre så då är det ok". Det är trams och otroligt ointelligent. Sluta vara en ignorant okunnig människa och börja använda det du har mellan öronen för när du röstar för dumheter som höjd skatt utan att du kan motivera våldet bakom så påverkar det en massa andra människor som kommer utsättas för detta våld pga din ignorans/okunnighet i frågan.
Den enda som uppvisat ignorans och okunnighet i vårt argument är du. Att gå djupare än "hurr durr, skatt är dåligt" fick man lära sig på gymnasiet. Men du är fast där än idag.