2021-01-06, 21:11
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Konstigt polisarbete. Först tar man in en snubbe men tvingas släppa honom. Sedan tror man plötsligt att det är den som rymt ifrån psyk. Det känns inte rätt. Att han tidigare knivmördat någon i en skola berodde ju på mobbing som jag har uppfattat det.

Varför skulle han plötsligt ge sig på en svensk man vid en bankomat? Står dessutom och väljer ut ett offer. Jag får inte ihop trådarna riktigt.

Dessutom what the fuck, dessa kläder han bär kan en som rymt från psyk gå i sådana kläder? Ja det var många frågor från mig.

Nu gäller det för flashback-expertisen att arbeta brett och vara beredda på spårbyten.

Ja nu är trådgenierna i full fart, nu är det plötsligt nån knäppis som rymt från rättpsyk som ska ha gjort det. Mindre sannolikt då hans knivande av en afghan för ett par år sen skiljer sig ganska rejält från det här fallet.
Citera
2021-01-06, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Nu borde vi kunna få fram vem som är GM.
Personen på bilden verkar vara en som har rymt från rättspsyk, dömd för mord.

Polisen jagar en ny misstänkt för mordet på mordet på Joakim Forsberg, 45, i Rissne. Det handlar om en tidigare morddömd man som är på rymmen från rättspsyk, detta efter en DNA-träff, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Kolla upp ALLA rymningar som skett, vem är den jäveln?

Troligtvis denna person
Citera
2021-01-06, 21:12
Medlem
Gripen, fan så skönt
Citera
2021-01-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Ja nu är trådgenierna i full fart, nu är det plötsligt nån knäppis som rymt från rättpsyk som ska ha gjort det. Mindre sannolikt då hans knivande av en afghan för ett par år sen skiljer sig ganska rejält från det här fallet.

Så hur fick dom DNA träff på honom då?
Citera
2021-01-06, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Tror du på riktigt att polisen inte har "tid" att identifiera jackan så dem väntar tills någon på flashback har löst det åt dem? 🙄😂🤣
Jag tror verkligen inte att du har en aning om hur krimutredare arbetar och hur duktiga dem är!
Och sen så bestämmer inte du hur folk ska tänka och skriva INCEL!!

Personligen tror jag flickvännen är inblandad i mordet och att mördaren är en torped.
Den som lever får se hur det slutar.
R.I.P Joakim ❤

Du hade blivit förvånad över hur mycket intel polis får från Flashback.

Men du är uppenbart en imbecill, så vad vet du..
Citera
2021-01-06, 21:15
Medlem
Varför i helvete är en psyksjuk knivmördande galning ute på promenad ett par år efter att dom fallit? Är det här ett jävla skämt eller. Fan vad jag hatar Sverige och svenskar
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Är det denna?

https://www.expressen.se/nyheter/krim/tonarig-skolmordare-har-rymt-fran-rattspsyk/

Citat:
Tonårig skolmördare har rymt från rättspsyk

15 december

Citat:
Mordet fick stor uppmärksamhet då det skedde inom skolans väggar och flera personer blev vittnen till hur 19-åringen högg ihjäl mannen med en kökskniv i skolans bibliotek.

En ur personalen som ingrep berättade att 19-åringen ”log och det såg ut som han upplevde något som fick honom att må bra”. Personalen berättade under rättegången att han på något sätt lyckades få tag på 19-åringens kniv, och denne ska då ha sagt ”sov så gott” till den döende eleven.

19-åringen själv sa att han inte kom ihåg händelsen, men han bestred inte att det var han som tagit livet av eleven och hävdade nödvärn.

Rättspsykiatern som undersökte 19-åringen ansåg att denne hade full insikt i sitt handlande och kunde anpassa det därefter. Enligt psykiatern var problemet ett annat. Han beskrev under rättegången ”en närmast obefintlig empati och oförståelse för social interaktion” hos 19-åringen.

Kommer man att fortsätta med promenader direkt, eller först efteråt att han har blivit dömd?

Vilka jävla idioter till psykologer som sitter och bestämmer sån här frigång. 7-barns farsan är en till tagg i bältet hos er på rättspyk!
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Så hur fick dom DNA träff på honom då?

Jag avvaktar nog mer relevant information innan jag förlitar mig på andrahandsuppgifter från kvällspressen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Springa ifrån? Hus pass vältränad är han o hur pass feta o lata är dom som ska ha koll?

Tror inte han är väldigt vältränad, men troligen starkt motiverad. Antagligen långt mer än de sk. ledsagarna som varit med honom men utan att ha en nödvändig kontroll över GM, en kontroll som man helt enkelt inte har i Sverige.

Han skulle såklart aldrig fått vistas i den miljön att friheten lockar öht. Känns inte som ledsagarnas fel iaf.

Man skulle kunna hoppas att detta är ett fall där omständigheterna tas upp för diskussion i media(troligt?), det handlar ju nu om 7 barn som berövats på sin far pga flummeriet som omger /rättspsyk-vården.
Senast redigerad av Som-nam-na 2021-01-06 kl. 21:19.
Citera
2021-01-06, 21:16
Medlem
Så är det då Mik*laj K*walev som är den misstänkte gärningsmannen…?? =O
Citera
2021-01-06, 21:17
Medlem
FantomTarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Trots det får man visa lite jävla hänsyn till de anhöriga, det är riktiga människor som är i chock och sorg, och som faktiskt kände brottsoffret till skillnad från dig med dina fejkade RIP och hjärtan 🤮 Här anklagas både hans flickvän och mor för att ha beställt ett bestialiskt mord på deras anhöriga, och flickvännen antyds dessutom ha ihop det med BO:s chef - inte minst misstänkliggörs BO själv av den enda anledningen att han skulle ta ut kontanter i en bankomat. OK att man droppar tanken men nu har det varit ETT JÄVLA TJAT i snart 120 sidor av imbeciller som bara kan hålla en tanke i huvudet samtidigt och nu har ni snöat in 100% på victim blaming. Det är brottsoffret själv och hans släktingar som är de skyldiga och mördaren själv var blott en hyrd marionett som utförde dådet!

Det är inte bara osannolikt och kränkande mot de sörjande anhöriga, det är dessutom sjukt tröttsamt att scrolla sida efter sida med samma fantasier som rapas upp av er korkade apor! Bara för att ni upprepar samma sak om och om och om igen blir det inte mer sant och nej det leder fan ingen vart i det s.k detektivarbetet heller. Flashback brukade vara bra på att rota fram information och fungerade som en effektiv underground djungeltrumma, nu sitter det alldeles för många arbetslösa guldflingor här och skriker ut fantasifulla och grundlösa teorier, baserat på vad de läst i Aftonbladet

+1
Ett tag sedan jag läste på Flashback och det har presenterats konspirationsteorier och grundlösa påståenden varvat med rena lögner och faktafel i den här tråden. Demokrati utan bildade medborgare blir ett pöbelvälde.
Flashback for president
Citera
2021-01-06, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Dom har DNA-träff på mördarn och namn

Ändå går media inte ut med bilden!

(tyder på svarting iofs)

Ingen "svarting". Läs i tråden, namn och bild finns.
Misstänkt GM är denna person

https://www.docdroid.net/KZ2mABB/b17108-17-pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in