2021-01-06, 16:26
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSnorre
Bränn inte allt i kväll, satsa hälften på Stupak om slutsegern

Själv gick det bara jämt upp, då jag brände en bra slant på Stadlober till 100x inte så insatt.

Haha.. ok, ställer undan Champagnen igen.
Citera
2021-01-06, 16:41
Bannlyst
Man måste ju verkligen gilla Yulia Stupak - hennes rumpviftande dans på podiet vid blomsterceremonien är ju verkligen långt ifrån allt vi tidigare sett av snoriga och ”känslokalla” ryskor!

Visst, kanske sexistiskt att tycka dansen var uppfriskande eftersom jag är man, men, hon är en glad och sprallig kvinna, lite lik Heidi Weng faktiskt när det gäller uppträdandet!

Alla minns väl alla glada glädjetårar i bägge prisutdelningarna i OS 2018 - brons i sprint och brons i stafett, hur Yulia Stupak verkligen kramade medaljerna, kyssde dom, blickade uppåt flaggan och log/fällde tårar...
För, i länder som Ryssland, med 180 miljoner innevånare är det inte lätt att lyckas, skillnaden mellan ett drägligt liv som elitidrottare och ett liv i den ryska bakgården, den är hårfin!

Så, grattis ännu en gång för glada och härliga Yulia Stupak!

Ps. Nu blir hon livsfarlig i totalen! Ds...
Citera
2021-01-06, 16:49
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Förutom att jag gläds väldigt mycket över Ebba idag så gläds jag också mycket över Stupak då jag hade Stupak som etta på min lista över populäraste utländska skidåkare.

Håller med fullständigt trots att jag bara hade henne som tvåa.

---
Igår var jag väldigt negativ till att hitta öppningar för Ebba i totalen. Dagens lopp ger hopp! Masstarten superviktig.

---
Bollen är i mål! Vad står det? Blomman sa att han har vunnit alla etapper (börjar han smygdissa Kläbo månne?)
Citera
2021-01-06, 17:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngerManagement
Eftersom du är så mån om att alla ska ha rätt kan jag upplysa om att det heter ”translitterera”.

Jag kan upplysa dig om att du har helt fel. Transkribera är att skriva från ett skriftspråk till ett annat skriftspråk så att det låter korrekt utifrån källspråket. Det var exakt det jag menade. Tack för att jag fick chansen att klämma åt dig.

För övrigt verkar de ha lärt sig och den senare namnskylten på Maltsev hade anpassats. De hade väl läst här.

---

Trodde att Ebba skulle vinna idag. Det verkar dock segt för henne att sätta pricken över i.
Citera
2021-01-06, 17:09
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Man måste ju verkligen gilla Yulia Stupak - hennes rumpviftande dans på podiet vid blomsterceremonien är ju verkligen långt ifrån allt vi tidigare sett av snoriga och ”känslokalla” ryskor!

Visst, kanske sexistiskt att tycka dansen var uppfriskande eftersom jag är man, men, hon är en glad och sprallig kvinna, lite lik Heidi Weng faktiskt när det gäller uppträdandet!

Alla minns väl alla glada glädjetårar i bägge prisutdelningarna i OS 2018 - brons i sprint och brons i stafett, hur Yulia Stupak verkligen kramade medaljerna, kyssde dom, blickade uppåt flaggan och log/fällde tårar...
För, i länder som Ryssland, med 180 miljoner innevånare är det inte lätt att lyckas, skillnaden mellan ett drägligt liv som elitidrottare och ett liv i den ryska bakgården, den är hårfin!

Så, grattis ännu en gång för glada och härliga Yulia Stupak!

Ps. Nu blir hon livsfarlig i totalen! Ds...
Det är inget sexistiskt över att hon segerdansar. Diggins brukar också skaka lite på höfterna. Tror att Diggins hoppade rent demonstrativt på pallen när hon själv vann för att våra svenska damer verkar ha nått korståg mot sådant. Som att det är något "starkt" att bete sig som en man och kallt bara stå där...
Citera
2021-01-06, 17:10
Medlem
Stupak vinner vilket ju var ganska väntat, tippade det innan. Tyvärr småsummor.. Kul iaf då hon verkar sympatisk.

Andersson OK men lite kvar ändå till absoluta toppen.

Men den stora skrällen för svensk del åter igen Svahn. Vilket distanslopp hon gör, nu hängde hon väl inte så mycket på andra heller, eller?

Frida borde nog bryta nu innan det blir värre och hon halkar på en isfläck eller något eller tar till fjädern.

Snabbspolade till målgång i ryssarnas lopp på herrsidan. Såg att det var 8/10 ryssar i topp och var glad att jag spolade. Noterade att Halvarsson verkade ganska nöjd med att vara topp 20. Härligt för honom.
Citera
2021-01-06, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Stupak vinner vilket ju var ganska väntat, tippade det innan. Tyvärr småsummor.. Kul iaf då hon verkar sympatisk.

Andersson OK men lite kvar ändå till absoluta toppen.

Men den stora skrällen för svensk del åter igen Svahn. Vilket distanslopp hon gör, nu hängde hon väl inte så mycket på andra heller, eller?

Frida borde nog bryta nu innan det blir värre och hon halkar på en isfläck eller något eller tar till fjädern.

Snabbspolade till målgång i ryssarnas lopp på herrsidan. Såg att det var 8/10 ryssar i topp och var glad att jag spolade. Noterade att Halvarsson verkade ganska nöjd med att vara topp 20. Härligt för honom.
Halvarsson verkade knappast nöjd i intervjun efteråt. Men tyvärr är han nog inte bättre än så nuförtiden. Poromaa var väl annars dagens glädjeämne bland herrarna. Tror han hade trettonde tid idag. Ett klart bättre lopp än vad han visat tidigare i TdS.
Citera
2021-01-06, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Halvarsson verkade knappast nöjd i intervjun efteråt. Men tyvärr är han nog inte bättre än så nuförtiden. Poromaa var väl annars dagens glädjeämne bland herrarna. Tror han hade trettonde tid idag. Ett klart bättre lopp än vad han visat tidigare i TdS.

Calle låter alltid så där. Du kan inte lyssna på vad han säger. Han älskar att dissa sig själv i intervjuer, men mellan raderna verkade han ganska nöjd med dagen.
Citera
2021-01-06, 18:07
Medlem
Ja, masstarten blir viktig och spännande. Många åkte bra i dag, och är nog villiga att ha ett högt tempo. Förutom Ebba, så vill nog Stupak, Neppy, Hennig, Stadlober, Pärmen och säkert flera åka fort för att ta en seger och se om de kan ta in tid på Diggins och Brennan, som hade det tufft på slutet när det gick fort. Det kan bli en spännande tävling.
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Håller med fullständigt trots att jag bara hade henne som tvåa.

---
Igår var jag väldigt negativ till att hitta öppningar för Ebba i totalen. Dagens lopp ger hopp! Masstarten superviktig.

---
Bollen är i mål! Vad står det? Blomman sa att han har vunnit alla etapper (börjar han smygdissa Kläbo månne?)
Citera
2021-01-06, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
nä hon är inte skadad - bara en av hennes dåliga ursäkter. Hon är för mager - det är hennes största problem. Hem och ät och bygg muskler!

Detta. Ett sånt fall bör inte ge mer än lite blåmärken, men så klart det kan påverka mer ju undernärd man är. Tror Frida har talang, men den är bortkastad om hon inte bygger upp sin kropp (inte muskler utan högre fettprocent!) och sitt psyke. Jämför med Ebba som känns mer fysiskt iform, vilket även ses i spåren då Ebba lyckas hålla en jämnare profil medan Frida tar ut sig direkt- det finns ju inget att ta av!
Citera
2021-01-06, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Ja, masstarten blir viktig och spännande. Många åkte bra i dag, och är nog villiga att ha ett högt tempo. Förutom Ebba, så vill nog Stupak, Neppy, Hennig, Stadlober, Pärmen och säkert flera åka fort för att ta en seger och se om de kan ta in tid på Diggins och Brennan, som hade det tufft på slutet när det gick fort. Det kan bli en spännande tävling.

I morgon vinner Linn Svahn igen!
Citera
2021-01-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
I morgon vinner Linn Svahn igen!
Ja, hon åkte bra i dag. Så det är möjligt om hon har en bra dag!
(Fin avatar du skaffat)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in