2021-01-06, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Då kan alla lägga ner och spekulera, skönt att vi kommit fram till motivbild
Tror inte alls att M är afrikan faktiskt.
Citera
2021-01-06, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeGaggs
Tycker att den mördade verkar vara en udda fågel. Sett till vänkretsen på FB verkar det inte finna någon större krets av vad man kan kalla "vanliga" vänner. Profilen med vad jag förmodar är ett tidigare namn ser ut att kretsa en del kring porr. Kan säkert ligga en hund begraven i detta.

Vad är det som är konstigt?
Alla har inte massor av fejkvänner på FB.
Många som inte har det..
Citera
2021-01-06, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Polisen vet nog ganska väl vem det är vid det här laget.
Det får vi verkligen hoppas! Men dom väntar väl på den avgörande stöten för att gripa honom i så fall.
Citera
2021-01-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhilton
Om han har klätt sig för att utföra en uppgift och sen kasta kläderna tar det nog tid innan någon känner igen kläderna. Jackan är ju tio år gammal, det talar väl för att den är införskaffad för uppgiften, alternativt att den låg långt in i garderoben och är använd för att dumpas.

Eller så är det just så han går runt.
Citera
2021-01-06, 16:10
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeGaggs
Tycker att den mördade verkar vara en udda fågel. Sett till vänkretsen på FB verkar det inte finna någon större krets av vad man kan kalla "vanliga" vänner. Profilen med vad jag förmodar är ett tidigare namn ser ut att kretsa en del kring porr. Kan säkert ligga en hund begraven i detta.

Kan du länka FB profilen tack.
Citera
2021-01-06, 16:11
Medlem
Ingen som reagerar på att personen som la upp filmen inte finns kvar på facebook?
Citera
2021-01-06, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Kan du länka FB profilen tack.

https://www.facebook.com/joakim.lofqvist.3
Citera
2021-01-06, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Kan folk sluta spekulera i varför BO tog ut kontanter och varför flickvännen tappade bort sin telefon, allt som kan sägas om det är sagt redan nu är det bara upprepningar sida upp och sida ner. Ni kacklar som kärringar!

Det är helt ointressant att skuldbelägga offren, det är en mördare lös och fokus nu borde vara att hitta honom. När polisen har identifierat honom kommer de garanterat att kolla ev kopplingar till BO och flickvännen, det görs väl på rutin, men spekulationer i det oändliga i det här läget förstör bara tråden.

Jag skrev för några sidor sedan (men fick inget svar för frågan drunknade väl i allt tjafs) att det var stor aktivitet med poliser i Sundbybergs centrum igår kväll, de åkte runt och spanade och jag frågade om det var samma pådrag i Hallonbergen, Rissne m.fl närliggande områden eller sökte de efter någon just i Sundbyberg?

Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
JA och den hypotesen har diskuterats sönder till leda. Ytterligare ett inlägg som repeterar exakt samma sak tillför ingenting utan nu är det bara käbbel och upprepningar av vad någon annan skrev två inlägg tidigare. Vad tillför det att diskutera i oändlighet om BO skulle använda kontanterna till att betala barnvakten eller notan på krogen - spelar det någon roll?

Och att väga flickvännens minsta stavelse på guldvåg och analysera sönder hur hon eller mamman citerats av en reporter, när vi alla vet att man för det första aldrig blir exakt citerad a journalister (det har i alla fall jag aldrig blivit när jag blivit intervjuad, inte av illvilja utan för att de skriver om och förenklar så det ska passa texten eller t.o.m radlängden) om de inte uttrycker tillräckligt mycket sorg enligt er kan det helt enkelt bero på en kass reporter som inte lärt sig att skriva tillräckligt snyftigt. Hans närstående sörjer nog på sitt sätt, det finns ingen anledning att skuldbelägga hans mamma för att hon inte haft tillräckligt mycket kontakt med sin mördade son senaste åren. Jag tror säkert hon ångrar och plågas av det just nu ändå!

Det kanske framgår helt uppenbart av övervakningsfilmen att detta var ett slumpmässigt personrån. Vi har inte sett filmen och vet inte vilken information polisen har fått fram.
Men den teori som alla ni Kalle Anka detektiver har snöat in er på är väl den mest långsökta och osannolika.

Om flickvännen skulle beställa ett mord på sin pojkvän finns det väl en miljon enklare sätt att utföra det på än att hon ska ringa mördaren medan de är på restaurang och berätta att hon precis lurat iväg honom att ta ut kontanter i bankomaten så nu kan mördaren slå till mitt framför den enda övervakningskamera som finns i hela Rissne - vid bankomaten!

Men visst det finns en teoretisk liten möjlighet att det gick till på det viset. Vi har alla läst och begrundat den möjligheten nu och kan bära den med oss - kan vi släppa det nu och istället hjälpas åt att hitta killen? Någonstans ligger han och trycker och någon måste se honom eller höra något rykte om en vän, granne, någon som liknar honom, förr eller senare. Vi på Flashback har inte polisens resurser och tillgång till allt utredningsmaterial. Vad vi kan bidra med är djungeltrumman och att t.ex identifiera märket på jackan som gjorts i tråden, sånt polisen inte har tid att ägna sig åt.
Du bestämmer väl inte vad folk ska skriva i tråden. Urbota fånigt, dessutom är du sexistisk, vad har kärringar med saken att göra?
Det kanske är just dina teorier som är åt skogen.
Det finns flera möjligheter till varför detta mord begicks, att flickvännen är inblandad är ett spår och definitivt inte omöjligt. Speciellt om man läser flickvännens facebook och mentaliteten bland vännerna.
Citera
2021-01-06, 16:18
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Tror att hans sambo som han var på restaurangen med är med på mordet. Inget dråp och ej av slumpens skördar. Detta har kärringen och någon annan kokat ihop då de verkar ha haft det jobbigt tillsammans. Skulle verkligen kolla nytecknade livförsäkringar, testamente och dylikt. Fick bara den känslan när jag läste artikeln på Aftonblad'ts hemsida. Har inget konkret att gå på.
Citera
2021-01-06, 16:21
Medlem
Kvinnans mobil borde vara återfunnen vid det här laget. Om hon tappat den på brottsplatsen.
Citera
2021-01-06, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Vad är det som är konstigt?
Alla har inte massor av fejkvänner på FB.
Många som inte har det..
Fast denna profil tyder på en person stomi te har alla hemma, faktiskt.
Citera
2021-01-06, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Fast denna profil tyder på en person stomi te har alla hemma, faktiskt.

Ja, precis min tanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in