Citat:
Ursprungligen postat av
Queenjani
Kan folk sluta spekulera i varför BO tog ut kontanter och varför flickvännen tappade bort sin telefon, allt som kan sägas om det är sagt redan nu är det bara upprepningar sida upp och sida ner. Ni kacklar som kärringar!
Det är helt ointressant att skuldbelägga offren, det är en mördare lös och fokus nu borde vara att hitta honom. När polisen har identifierat honom kommer de garanterat att kolla ev kopplingar till BO och flickvännen, det görs väl på rutin, men spekulationer i det oändliga i det här läget förstör bara tråden.
Jag skrev för några sidor sedan (men fick inget svar för frågan drunknade väl i allt tjafs) att det var stor aktivitet med poliser i Sundbybergs centrum igår kväll, de åkte runt och spanade och jag frågade om det var samma pådrag i Hallonbergen, Rissne m.fl närliggande områden eller sökte de efter någon just i Sundbyberg?
Citat:
Ursprungligen postat av
Queenjani
JA och den hypotesen har diskuterats sönder till leda. Ytterligare ett inlägg som repeterar exakt samma sak tillför ingenting utan nu är det bara käbbel och upprepningar av vad någon annan skrev två inlägg tidigare. Vad tillför det att diskutera i oändlighet om BO skulle använda kontanterna till att betala barnvakten eller notan på krogen - spelar det någon roll?
Och att väga flickvännens minsta stavelse på guldvåg och analysera sönder hur hon eller mamman citerats av en reporter, när vi alla vet att man för det första aldrig blir exakt citerad a journalister (det har i alla fall jag aldrig blivit när jag blivit intervjuad, inte av illvilja utan för att de skriver om och förenklar så det ska passa texten eller t.o.m radlängden) om de inte uttrycker tillräckligt mycket sorg enligt er kan det helt enkelt bero på en kass reporter som inte lärt sig att skriva tillräckligt snyftigt. Hans närstående sörjer nog på sitt sätt, det finns ingen anledning att skuldbelägga hans mamma för att hon inte haft tillräckligt mycket kontakt med sin mördade son senaste åren. Jag tror säkert hon ångrar och plågas av det just nu ändå!
Det kanske framgår helt uppenbart av övervakningsfilmen att detta var ett slumpmässigt personrån. Vi har inte sett filmen och vet inte vilken information polisen har fått fram.
Men den teori som alla ni Kalle Anka detektiver har snöat in er på är väl den mest långsökta och osannolika.
Om flickvännen skulle beställa ett mord på sin pojkvän finns det väl en miljon enklare sätt att utföra det på än att hon ska ringa mördaren medan de är på restaurang och berätta att hon precis lurat iväg honom att ta ut kontanter i bankomaten så nu kan mördaren slå till mitt framför den enda övervakningskamera som finns i hela Rissne - vid bankomaten!
Men visst det finns en teoretisk liten möjlighet att det gick till på det viset. Vi har alla läst och begrundat den möjligheten nu och kan bära den med oss - kan vi släppa det nu och istället hjälpas åt att hitta killen? Någonstans ligger han och trycker och någon måste se honom eller höra något rykte om en vän, granne, någon som liknar honom, förr eller senare. Vi på Flashback har inte polisens resurser och tillgång till allt utredningsmaterial. Vad vi kan bidra med är djungeltrumman och att t.ex identifiera märket på jackan som gjorts i tråden, sånt polisen inte har tid att ägna sig åt.
Du bestämmer väl inte vad folk ska skriva i tråden. Urbota fånigt, dessutom är du sexistisk, vad har kärringar med saken att göra?
Det kanske är just dina teorier som är åt skogen.
Det finns flera möjligheter till varför detta mord begicks, att flickvännen är inblandad är ett spår och definitivt inte omöjligt. Speciellt om man läser flickvännens facebook och mentaliteten bland vännerna.