2021-01-06, 06:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
nej det finns ingen uppgift i rapporteringen om vart gärninfsmannen tog vägen efter dådet
det var en skribent här som skrev flera olika tänkbara riktningar som gärningsmannen Kan ha valt att försvinna bort mot..
HAllonbergen är alltså ingen säker flyktväg bara en av flera olika riktningar som mannen kan ha valt att försvinna-mot.
Hallonbergen var ett förslag-En sk trådsanning som inte ska tas som fakta..

Vet man inte vart gärningsmaannen sprang så är den yttre spaningen ett avslutat kapitel. Då återstår den inre spaningen, och då är mitt förslag att noggrant gå igenom alla män mellan 20-30 år som har dömts för vålds- och narkotikabrott de senaste åren och som har vuxit upp i närområdet. Även om personen är bostadslös så har han sannolikt god lokalkännedom. Att jogga runt i ett förortsområde i vintermörker utan lokalkännedom kan lätt resultera i att man oavsiktligt återvänder till platsen där man startade.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2021-01-06 kl. 06:38.
Citera
2021-01-06, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det hela låter rätt udda, pojkvännen blir knivskuren och hon ringer hans chef.

För att berätta vad, han kommer inte till jobbet imorgon? 🤔
Hon var högst troligt i chock! I chock kan man agera så. Ingen vet i förväg hur en kan komma att agera i chocktillstånd! Det konstigaste beteendet här är GM som oprovocerat knivhugger och mördar en människa!

Fick GM med sig några kontanter?
Citera
2021-01-06, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Detta är inget hedersmord. Det är en pundare eller psyksjuk som varit i farten. Gällande hedersmord så skulle släkten först döda kvinnan och inte den nya mannen.

Vem skulle då få uppfostra barnen om den tunisiska kvinnan blev hedersmördad?

Den överlevande svenske mannen eller den tunisiska släkten? Tänk ett steg till.

Vi har alldeles nyligen haft ett hedersmord på en man i Kiruna. Finns en lång tråd om detta här på Flashback så nog finns det män som blir hedersmördade.

Med det sagt så är jag inte alls säker på att detta är ett hedersmord men det spåret får inte per automatik sopas igen när man har med främmande kulturer och andra tankesätt att göra.

Det finns alltför mystiska saker i detta mord. Mycket pekar väl på ett pundarrån men, men...
Citera
2021-01-06, 07:53
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Vem skulle då få uppfostra barnen om den tunisiska kvinnan blev hedersmördad?

Den överlevande svenske mannen eller den tunisiska släkten? Tänk ett steg till.

Vi har alldeles nyligen haft ett hedersmord på en man i Kiruna. Finns en lång tråd om detta här på Flashback så nog finns det män som blir hedersmördade.

Med det sagt så är jag inte alls säker på att detta är ett hedersmord men det spåret får inte per automatik sopas igen när man har med främmande kulturer och andra tankesätt att göra.

Det finns alltför mystiska saker i detta mord. Mycket pekar väl på ett pundarrån men, men...

Håller med dig. Inte ett vanligt Modus Operandi för hedersmord. Men rån vid bankautomater är inte ovanliga.
Citera
2021-01-06, 07:54
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Och? Vad fan vet du om det? Tror du at all infödda svenskar är utan skuld till våld? Då tror du fel. Lilla du. 😔😑
Jag vet att den absoluta merparten av såna här våldsbrott begås utav araber och afrikaner och med tanke på att det hände i Rissne och jag vet hur demografin det ut där så är det väl rätt givet att man har sina misstankar om GM.
Citera
2021-01-06, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Den måste det vara - bra jobbat!

Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Tack för det viktigaste inlägget i hela tråden. Hoppas polisen läser här för det är mer troligt att man får napp med dessa bilder på jackan än med de suddiga bilderna från övervakningskameran. Någon av gärningsmannens familj eller (o-)vänner kanske känner igen jackan.

Tackar...

Det är ju verkligen en ovanlig jacka som sticker ut och man skulle minnas om man sett någon som har den. Den har ju många emblem och röda/vita muddar i midja och ärmslut.

Framför allt är det en tunn sommarjacka som inte värmer så mycket i december. Jag köpte min på Vingåkers Factory outlet för cirka 10-12 år sedan. Det var många år sedan som jag såg någon som bar en likadan.

Så den är faktiskt extremt ovanlig och det bör underlätta för att få tips om misstänkt GM.
Citera
2021-01-06, 08:13
Medlem
Jag uppfattar ett foto på MGM som innefattande en svart / mörkhyad / babbe's / handrygg. Men det KAN vara mörka fingervantar med.

Men vad säger statistiken här.. 98% sannolikt en icke-skandinav. Och 75% sannolikt en utom-europé..
Citera
2021-01-06, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Javisst, här är några:

1) Varför lämnar han restaurangen för att hämta ut några hundralappar när han kan göra det när de gemensamt ätit klart och ska lämna restaurangen (såvida han inte skulle betala kontant förstås)?

2) Hur kommer det sig att flickvännen förlorar sin telefon i samma veva?

3) GM studerar flera bankomatkunder innan han bestämmer sig för att ta just detta offer. Varför ta en man i sådan ålder som sannolikt skulle kunna gå till motattack? Borde funnits lättare bo att ge sig på

4) När gm fått sitt byte springer han därifrån men vänder sedan tillbaka och attackerar bo på nytt med hugg i bröstet (båda gångerna i bröstet, kanske för att träffa hjärtat). Varför? Det är en enorm risk att springa tillbaka och dessutom skulle åskådarna kunnat angripa honom och kvarhålla honom, Han kunde ju knappast veta att de inte skulle göra ett skit.

1) Han kanske skulle gå ut och ta en cigg (om han röker vill säga), kvinnan bad honom att ta hennes kort och ta ut pengar till barnvakten (han skulle kanske ta notan).

2) Hon glömmer sin telefon på krogen när hon rusar ut efter att han inte svarat och blåljusen dyker upp.

3) Kvinnan kanske har en beundrare, någon hon känner som missuppfattat henne och tror att hon är intresserad. Får reda på att hon ska gå ut och äta med mannen hon har sina barn med, följer efter och inväntar något tillfälle.

4) Det är en dåre... från början till slut!

Tillägg: Det kvinnan säger ang sin oro om barnen var nog en oro över hur hon skulle kunna berätta att deras pappa inte finns mer.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-01-06 kl. 08:40.
Citera
2021-01-06, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Han kanske behövde låna pengar av fluckvännen och hade kanske inte swish? Eftersom att det är han som behöver pengarna får han själv gå ut och ta ut dem? Kanske är det så?

Visst kan det vara så men jag tycker att man ska lyfta på ögonbrynen när det är många tillfälligheter som sammanfaller vid samma tidpunkt.
Citera
2021-01-06, 09:03
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towen
Jag uppfattar ett foto på MGM som innefattande en svart / mörkhyad / babbe's / handrygg. Men det KAN vara mörka fingervantar med.

Men vad säger statistiken här.. 98% sannolikt en icke-skandinav. Och 75% sannolikt en utom-europé..

Källa på den statistiken, tack.
Citera
2021-01-06, 09:03
Avstängd
Det är ett klassiskt torpedfall. De vill alltid att det ska se ut som rånmord, men otroligt mycket talar för att det inte är det i det här fallet. Varför gå tillbaka för att se till att BO dog? Det är så icke-intuitivt om man tänker sig in i förövarens psyke. Föräldrarna verkar oxå misstänkt kyliga. Svårt dock att tänka mig dem, men alla kanaler måste vara öppna. Allt pekar just nu mot flickvännen.
Citera
2021-01-06, 09:05
Avstängd
Ganska säkert läser polisen tråden så det kan vara en poäng med att det inte blir en massa trolltrams i den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in