2021-01-05, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Det är mest troligt, avtändning från amfetamin, vaken sen nyårsnatten, behöver benzo för att somna.

Hör med ColinRobinson, han sitter på svaren. Vi andra tillåts inte att spekulera. Fallet är löst, ring Colin och han fixar biffen.

Eller så låter vi oss vuxna med en hjärnkapacitet spekulera om troliga motiv.

Varför återvände GM? Hög som ett hus? Personlig relation med BO?
Var det rånmord, eller en planerad attack mot BO?
Kan motivet ha med annat än rån att göra?
Citera
2021-01-05, 22:26
Medlem
Med tanke på att man har sett en person med kniv runt en bankomat i Sundbyberg igår kväll så kan vi ha med en person utan gränser att göra.
Citera
2021-01-05, 22:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Kombinerat med Nike skor?

Skorna borde vara av högsta intresse, jackan ser ju urblek ut och kan ju vara en gammal jacka som han hittat långt in i garderoben som han plockade fram ämnad för detta syfte. Troligtvis medveten om kameror!
På bilden framifrån ser den inte blekt ut. Sannolikt handlar det om belysningen som landar på ryggtavlan när han går därifrån. Hur ljuset faller, vinklar och vilket ljus det är frågan om påverkar färgåtergivningen.
Citera
2021-01-05, 22:27
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Det mest uppenbara är givetvis ett rånmord eftersom det skedde vid bankomat.

Men det finns exempel från historien när amatörer försöker få överlagda mord att se ut som någonting annat än vad det är.

Spontant reagerade jag på många saker som var avvikande i detta fallet. Bl.a. flickvännenes initiala intervju med Expressen.

Sen tänker jag också på trycket som GM måste haft på kniven för att i första läget penetrera bröstbenet. Gör man det så enkelt verkligen?

Varför gick GM tillbaka?

En tjackpundare skulle gripas kort efter. Han skulle snurra omkring och någon boende skulle se honom blodig och ringa polis. Även i förorten. Dom får trots allt larm ut dit fast inringarna vill sällan synas.

Var har GM tagit vägen efter mordet? Tunnelbanan? Skogen? Har han promenerat över berget till Sumpan?

Om rånmordsspåret stämmer: har GM valt ut BO för att han var vit? (Potentiellt rik)
Kläderna lätt täckta med grenar och jord, snön som fallit i veckan lär försvårat sökandet efter kläderna.
Citera
2021-01-05, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Eller så vet hon inget alls

Det ena utesluter inte det andra, oavsett om hon inte vet något. Kan ju fortfarande vara en gärning med personliga motiv. Kan mycket väl vara rånmord av en påtänd, men tycker inte man bara ska följa den linjen. Alla tänkbara motiv kan vara bra att spekulera i.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Av det länkade filmklippet att döma verkar de inblandade vara babbar. Man är inte förvånad.
DE inblandade???

Offret är ju svensk.
Citera
Medlem
meas19s avatar
Kameran satt på utsidan till T-banan Rissne torg vid en bild

Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Jag vill nog veta vilket håll mördaren sprang åt innan jag börjar spekulera. Var det mot Rinkebysvängen, Hallonbergen eller ner mot Solvalla-hållet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Jag vill nog veta vilket håll mördaren sprang åt innan jag börjar spekulera. Var det mot Rinkebysvängen, Hallonbergen eller ner mot Solvalla-hållet?
Stod det inte någonstans att han hade sprungit mot Rissne ängar, alltså mot Hallonbergen?
Citera
2021-01-05, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geeez
Tycker också det ser ut som röda detaljer nedtill. Kan dock säga att förortskillar absolut går runt med Sail Racing/seglarjackor.

Ja, så är det nog. Fel av mig. Tänkte mer på att de brukar vara dyra om de är nya.
Citera
2021-01-05, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Han va ju troligtvis påverkad och då vänder man tillbaka oavsett om man har en personlig relation eller inte.

varför skulle han vända tillbaka om det är bara pengar han vill ha men rånet gick snett? Alla som begår ett sånt där brott vill väl bara från platsen ? Sen ser han inte ut att springa på bilderna heller vilket också är konstigt
Citera
2021-01-05, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Själv tror jag GM ligger väldigt lågt just nu.
Kläderna är slängda.

Han ligger och trycker i nåt råttbo nära Rissne.

Undra om GM hade ångest när han vaknat upp dan efter och nyktrat till från en eventuell tablett-dimma och insett vad i helvete han har ställt till med.
Känns inte så direkt.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OQ6qmq/uppgift-ranforsok-vid-willys-kopplas-till-mord-i-rissne
Citera
2021-01-05, 22:31
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Själv tror jag GM ligger väldigt lågt just nu.
Kläderna är slängda.

Han ligger och trycker i nåt råttbo nära Rissne.

Undra om GM hade ångest när han vaknat upp dan efter och nyktrat till från en eventuell tablett-dimma och insett vad i helvete han har ställt till med.
Det lär ju vara nån av våra tusentals importerade psykopater som gjort detta och de är inte kapabla till att känna ånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in