Citat:
Ursprungligen postat av
raskens
Jag är inte konspiratoriskt lagd.
Det är jag; i synnerhet när det gäller judar. Och verkligheten ger mig ofta rätt i mina misstankar.
Citat:
Ursprungligen postat av
raskens
Israelerna är effektiva, motiverade har en supereffektiv vaccinationskedja med dygnetruntöppna ställen samt ett förhållandevis litet land utan omfattande byråkrati.
Effektiv organisation hjälper inte, såvida man inte har tillgång till vacciner.
Danskarna har också varit effektiva, men inte haft tillgång till lika mycket vaccin som Israel.
Citat från
The Guardian, 3:e januari 2021:
The prime minister, Benjamin Netanyahu, has told Israelis that the country could be the first to emerge from the pandemic. As well as a highly advanced healthcare system, part of the reason for the speed could be economics. A health ministry official said the country had paid $62 a dose, compared with the $19.50 the US is paying.
Israel har lagt in ett mycket högre bud än Europeiska Unionen. Men då uppstår frågan huruvida Israel har varit med och betalat för utvecklingen av vaccinerna. Har Israel tagit dom finansiella risker som det innebär att i förväg betala för ett vaccin som inte finns ännu?
Citat:
Ursprungligen postat av
raskens
Britterna är för stort för att kunna pumpa ut stora volymer, så det är totalt sett bara en liten del av vaccinerna som går till Israel för Pfizer.
Ska hursomelst hållla koll på kurvorna ska blir kul se hur kurvorna går ner där om några veckor.
När Israels kurvor går neråt, så sker det med hjälp av vacciner som istället hade kunnat rädda livet på Européer. Européerna offrar sina liv, när Israel tränger sig före i kön.
Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Sluta grina som en jävla Trump-loser, ...
Nej!
Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
... Israel fick köpa först för de godkände vaccinet först och de betalade betydligt mer än EU och USA.
Ja. Men i vilket skede lade Israel pengar på bordet? Tog Israel fram plånboken först när vaccinet redan var färdigt? Har israelerna köpt vacciner, som har tagits fram med hjälp av europeiska skattebetalares pengar? I så fall är judarna snyltare på Europa, och på Förenta Staterna.