2021-01-05, 22:04
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Judarna är bra på att leva upp till varenda fördom som finns om judar.

Jag kan inte låta bli att undra huruvida Israel snyltar på Europas skattebetalare.

Sluta grina som en jävla Trump-loser, Israel fick köpa först för de godkände vaccinet först och de betalade betydligt mer än EU och USA.
Citera
2021-01-05, 22:05
Medlem
Varför får vi inte reda på nationaliteten på avlidna och nya fall?
Skulle vara intressant.
Citera
2021-01-05, 22:07
Medlem
23 proc i åldersgruppen över 80 år har vaccinerats i England
Citera
2021-01-05, 22:12
Bannlyst
"Ett trettiotal barn i ECMO 0-10"

"Hundratals långtidssjuka barn 0-10"

"En bit över 100 barn 0-10 med MIS-C"

"70 har behandlats i respirator (September 2020)"

"Hundratal fall"

en bit över hundra fall när det kommer till långtidsbesvär, och ett hundratal fall vad gäller barn som behövt sjukhusvård för hyperinflammation

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-drabbas-barn-av-corona

https://www.sydsvenskan.se/2021-01-05/ett-hundratal-barn-i-livshotande-inflammation
Senast redigerad av snuttis 2021-01-05 kl. 23:00.
Citera
2021-01-05, 22:15
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Jag är inte konspiratoriskt lagd.

Det är jag; i synnerhet när det gäller judar. Och verkligheten ger mig ofta rätt i mina misstankar.

Citat:
Israelerna är effektiva, motiverade har en supereffektiv vaccinationskedja med dygnetruntöppna ställen samt ett förhållandevis litet land utan omfattande byråkrati.

Effektiv organisation hjälper inte, såvida man inte har tillgång till vacciner. Danskarna har också varit effektiva, men inte haft tillgång till lika mycket vaccin som Israel.

Citat från The Guardian, 3:e januari 2021:
The prime minister, Benjamin Netanyahu, has told Israelis that the country could be the first to emerge from the pandemic. As well as a highly advanced healthcare system, part of the reason for the speed could be economics. A health ministry official said the country had paid $62 a dose, compared with the $19.50 the US is paying.
Israel har lagt in ett mycket högre bud än Europeiska Unionen. Men då uppstår frågan huruvida Israel har varit med och betalat för utvecklingen av vaccinerna. Har Israel tagit dom finansiella risker som det innebär att i förväg betala för ett vaccin som inte finns ännu?

Citat:
Britterna är för stort för att kunna pumpa ut stora volymer, så det är totalt sett bara en liten del av vaccinerna som går till Israel för Pfizer.
Ska hursomelst hållla koll på kurvorna ska blir kul se hur kurvorna går ner där om några veckor.

När Israels kurvor går neråt, så sker det med hjälp av vacciner som istället hade kunnat rädda livet på Européer. Européerna offrar sina liv, när Israel tränger sig före i kön.

Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Sluta grina som en jävla Trump-loser, ...

Nej!

Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
... Israel fick köpa först för de godkände vaccinet först och de betalade betydligt mer än EU och USA.

Ja. Men i vilket skede lade Israel pengar på bordet? Tog Israel fram plånboken först när vaccinet redan var färdigt? Har israelerna köpt vacciner, som har tagits fram med hjälp av europeiska skattebetalares pengar? I så fall är judarna snyltare på Europa, och på Förenta Staterna.
Citera
2021-01-05, 22:19
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilium
Nu visar det sig att barnakuten är full i Lund.

https://www.sydsvenskan.se/2021-01-05/ett-hundratal-barn-i-livshotande-inflammation

Läste detta också någonstans det är många barn ett hundratal skrev dom och detta bara i Skåne
Citera
2021-01-05, 22:23
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Engelska sjukan får EU att börja ta vaccineringarna på allvar. Tråkigt det ska behövas en elak mutation för att få lite fart....

(Reuters) - The European Union is in talks with Pfizer and BioNTech over ordering up to 100 million more doses of their COVID-19 vaccine, three sources close to the matter said on Tuesday, as European governments battle to speed up immunisations.

Väldigt bra att EU får lite eld i baken
Citera
2021-01-05, 22:24
Medlem
ettanollans avatar
Varför dör det så många fortfarande när det lät som att vi hade lärt oss hur vi skulle behandla denna sjukdom??

Har det muterat och blivit ännu farligare?
Citera
2021-01-05, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Läste detta också någonstans det är många barn ett hundratal skrev dom och detta bara i Skåne
Nej inte bara i Skåne. Står på länken.
"Ett hundratal tidigare fullt friska barn i Sverige har drabbats hårt av covid-19."

"– Vi har haft ett hundratal barn med MIS-C i Sverige. Det har kommit som en andra våg efter sommaren och just nu har vi ganska många barn som behandlas för det. Men fortfarande har vi inga dödsfall, säger Petter Brodin, som tillsammans med grupp forskare har publicerat en studie om det tidigare okända tillståndet i den vetenskapliga tidskriften Cell."
Senast redigerad av Sir89 2021-01-05 kl. 22:27.
Citera
2021-01-05, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det var väl ett 100-tal i Sverige, inte Skåne? (tyckte jag läste det tidigare) . Varav ett 30-tal blivit inlagda på IVA senaste året. Varje fall är såklart hemskt men 30 fall på iva av typ 2,5 miljoner barn och ungdomar i Sverige är faktiskt försumbart lite. Det sker tusentals IVA-inläggningar av barn varje år i Sverige.
Citera
2021-01-05, 22:29
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Nej inte bara i Skåne. Står på länken.
"Ett hundratal tidigare fullt friska barn i Sverige har drabbats hårt av covid-19."

Okej så stod det inte där jag läste det det talades bara om något sjukhus i Skåne så jag utgick ifrån det.
Bra att det inte är så illa som jag trodde
Citera
2021-01-05, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Den där dödsräkningen på några tusen gamlingar hit eller dit spelar ingen roll.
Men de kommer stänga ner allt ännu mer och få lida hårt för det.
Bättre det dör lite folk än att förstöra framtiden för de som är kvar.

Ånä, försök inte slingra dig nu.

Du förutspådde att Norge kommer "ta smällen hårdare" så då bör du ha någon slags bild av vad du menar. Om du inte brydde dig om dödssiffror hade du väl gått och ätit en banan istället för att posta vad du tror? Med tanke på ditt intensivpostande i frågan bryr du dig extremt mycket.

Så vad tror du Norges lägsta dödssiffra blir, när de väl tagit den hårdare smällen än Sverige?
Jag hjälper dig lite: eftersom deras befolkning är hälften av Sveriges och det skall bli "hårdare" så bör du inte ange en siffra under 6000, men du verkade rätt pessimistisk om deras siffror, eftersom du ju som bekant propagerar för att Sverige är bäst på i princip alla fronter, så dräm till rejält vettja.

Kom igen nu, skriv vad du tror utan att skoja bort det med ännu en misslyckad och skrynklig oneliner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in