2021-01-05, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Imorgon gäller det (än en gång). Kommer ni som tror att Trump har vunnit att hålla käften efter detta eller måste man vänta till den 21/1? Vad skulle krävas för att ni ska inse fakta? Kommer ni att tjata om valfusk till barn och barnbarn?

Valfusk kommer hävdas ända tills dess att alla processer lagts ned. Känner du att det blir för mycket för dina känslor rekommenderar jag att du hänger i en annan tråd. Detta kommer hålla på i månader.
2021-01-05, 18:07
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Har VP Mike Pence befogenheterna eller inte att korga dom certifierade elektorrösterna från 14 december?

Inte. Det är helt och totalt fel av Trump, som det mesta annat som han skriver.

Rätt är:
1. Om minst en underhusrepresentant, och en senator säger emot elektorsrösterna som kommer från en viss delstat så blir det omröstning.
2. Senaten och underhuset diskuterar då frågan och röstar sedan om det. Det måste bli majoritet för att förkasta rösterna i både underhuset och senaten för att elektorsrösterna från en delstat ska förkastas.

Så det är (som vanligt från Trump) rena fantasifostret att Pence kan göra detta på egen hand. Han är ordföranden för det hela, så enkelt är det.
2021-01-05, 18:07
Medlem
Citat:
Jag törs nästan påstå att du har ganska mycket etablerat att något "debunkande" aldrig skett förutom i deras fantasi. Samma typ av debunk den där demokrathoran hävdade att videon som visades för första gången publikt redan hade blivit debunkad.

Det är väldigt mycket konstiga förklaringar och mentala gymnastikövningar dessa användare måste hålla reda på och det slutar som alltid med att man slår knut på sig själv.

Ett återkommande faktum som har spelats upp i denna tråd varje dag i över 2 månader nu. Men misströsta ej! Snart är dom tillbaka med ny vigör och nya lögner.

Hahah jaa du jag känner igen mycket av det du skriver men tyvärr måste jag säga att jag tror att vissa med Alpoxen, Snake och Donaldtrummp i spetsen på riktigt anser att frågan om varför man avbröt röstningen på kvällen är debunkat för att det sades i en video att det var för att nån ringde och bad dom göra det haha
2021-01-05, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
= tack

Valuppdatering, 6:e Januari

- Trumps senaste tweet "VP holds the power over electors" visar på att han är med på VP Pence iden till 100%

- Tror detta funnits som "reservplan" vid starten och därefter allt eftersom domstolar ej hört casen (Texas, Pennsylvania caset) blivit ett alltmer sannolikt scenario.

- Som vi tidigare diskuterat tror jag att dom kastar ut de tvistade staterna och utlöser ett "contingent election".

- Detta kan säkert ta tio dagar (beror mycket på om han avbryter för Cruz-Missile-kommissionen eller ej)

Nu är det match igen.
Notera att hela vänstergänget här här på FB och på twitter nu är på fullständig defensiven.

Vilket jag blir lite förbryllad över. Vi med flera har varit väldigt tydliga med hur man kommer gå till väga och att VP MIke Pence och elektorerna kan komma att spela en avgörande roll i detta val. Nu är vi där och det ser ut som att vi får rätt samtidigt som att vissa här ger intrycket av att blivit "tagna på sängen".

Dessa har dessutom mage att ifrågasätta vår verklighetsuppfattning?

Nog kommer det att gapas minsann det ena efter det andra när det blir klart att DJT blir omvald. Om man däremot faktiskt tagit del av informationen som har diskuterats i denna tråd så borde det egentligen inte komma som en överraskning vilka befogenheter VP'n har och allt detta "debunkande" inte gäller bara för att man tycker si eller så. Det gäller att leverera med kraft vad som gäller och det har bara kunnat ske genom att köra med öppna kort och bjudit in till utredning. Något DEMS (mfl) vägrat från start med hänvisning till att Trumpen är en dålig orange gubbe...

Är det någon annan som känner igen retoriken?

Hette det inte att 87% av Sveriges väljarbas röstade EMOT SD? Sen att man är så jävla intellektuellt eftersatt att man inte kopplar att om man ska köra på den linjen så vill inte 96% av Sveriges väljarbas veta av dessa förbannade miljöpartister heller. Men likförbannat så sitter dessa skräpmänniskor på ministerposter och har återkommande träffar med George Soros.

Knepiga människor...
Senast redigerad av Tankevurpan 2021-01-05 kl. 18:13.
2021-01-05, 18:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
= tack

Valuppdatering, 6:e Januari

- Trumps senaste tweet "VP holds the power over electors" visar på att han är med på VP Pence iden till 100%

- Tror detta funnits som "reservplan" vid starten och därefter allt eftersom domstolar ej hört casen (Texas, Pennsylvania caset) blivit ett alltmer sannolikt scenario.

- Som vi tidigare diskuterat tror jag att dom kastar ut de tvistade staterna och utlöser ett "contingent election".

- Detta kan säkert ta tio dagar (beror mycket på om han avbryter för Cruz-Missile-kommissionen eller ej)

Nu är det match igen.
Notera att hela vänstergänget här här på FB och på twitter nu är på fullständig defensiven.
Har du ens fått ett rätt på "valfusket" i tråden?

Och trumfar det trumpen försök till systematiskt valfusk?
Finner det extremt intressant att det visar sig handla om projicering ifrån sitt egna försök med systematiskt valfusk.
Och detta har vi på band också.
2021-01-05, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Jag tror vi kan förvänta oss en storm av både det ena och det andra. Först ut blir att man kallar Pence för landsförrädare och kommunist. Sen kommer troligtvis ett nytt bibliskt löfte om Kraken 5.0 och stater som raderar det ena och det andra.

I bästa fall får vi även höra att nu minsann blir det inbördeskrig på fredag.

Låter spännande. Fan vad många kommunister det finns i Washington helt plötsligt... vem kunde tro att Trumps närmsta var det??
2021-01-05, 18:19
Medlem
Nixters avatar
Mike Lindell My Pillow berättar mer detaljer kring vad som kan hända den 6:e Januari och nya bevis.

För den som redan nu vill få lite örongodis kring vad som kommer starta imorgon rekommenderar jag att lyssna till företagaren Mike Lindell från My Pillow som satsat stora pengar och tid på att jaga fusket i USAs val med stor framgång. Det han förtäljer är mer "off the record" som jag fann mycket berikande, bla kring vad Team Trump besitter för ytterligare information man valt att presentera för State Legislature och nu även Senat och Kongress från den 6:e.

Detta var inte efter skript, därför extra spännande!
Startar ca 3 timmar och 16 minuter från Georgia igår.
https://youtu.be/-fQu7gZQ65Q
2021-01-05, 18:23
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Vilket jag blir lite förbryllad över. Vi med flera har varit väldigt tydliga med hur man kommer gå till väga och att VP MIke Pence och elektorerna kan komma att spela en avgörande roll i detta val. Nu är vi där och det ser ut som att vi får rätt samtidigt som att vissa här ger intrycket av att blivit "tagna på sängen".

Dessa har dessutom mage att ifrågasätta vår verklighetsuppfattning?

Naturligtvis, eftersom det som hävdas av Trump-männen här (och The Donald själv i tweet nyss) inte alls är så det går till på onsdag. Det är fria fantasifoster.

1. En underhusrepresentant och en senator kan gå ihop och bestrida elektorsrösterna från vissa delstater. Detta kommer sannolikt att ske. Långt ifrån alla republikaner stödjer ett sådan handling, men det finns några virrpannor i bägge kammare, så detta sker sannolikt.
2. Då diskuteras frågan i 2 timmar i respektive kammare. Sen röstar respektive kammare.
3. Det måste bli majoritet i bägge kammare för att förkasta delstatens elektorsröster.

Punkt 3 KOMMER inte att hända. Inte ens i senaten som kontrolleras av republikanerna. Självaste senatsledaren Mitch McConnell har sagt att han inte kommer stödja en sådan aktion, och han har en stor andel av de republikanska senatorerna med sig.
Och underhuset styrs av demokraterna, så inte en chans där.

Det är noll komma noll chans att hända, och Pence är bara en marionettfigur som håller i klubban. Han bestämmer ingenting.

Vad får ni allt ifrån??
2021-01-05, 18:24
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Hahah jaa du jag känner igen mycket av det du skriver men tyvärr måste jag säga att jag tror att vissa med Alpoxen, Snake och Donaldtrummp i spetsen på riktigt anser att frågan om varför man avbröt röstningen på kvällen är debunkat för att det sades i en video att det var för att nån ringde och bad dom göra det haha

Nej det var inte röstningen som avbröts, detta är en annan del i processen. Man avbröt vid ett tillfälle rösträkningen pga vattenläcka. Sen återupptogs rösträkningen. Sen avslutades den men påbörjades igen då dom låg efter pga vattenläckan. Och som du säger nån var chef.
Sen körs ju logg i rösträkningsmaskinerna så inget görs utan att det går att verifiera. Och sen gäller det att antal röster stämmer med röstboken, röstanderegistret.

Mike Pensé
2021-01-05, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2

Fast poängen med det är vad?

Någon ringer och ber representanter att lämna sina poster? Och då i sin tur så sätter man igång att fortsätta räkna röster hela natten med valobservatörerna ej närvarande? Jag förstår inte riktigt vad som är så svårt att förstå med det...

Det fattar väl vem som helst att om "någon ringer och säger till alla att det är sluträknat nu" så blir det inte helt plötsligt fritt fram att godtyckligt räkna röster bara för att valobservatörerna inte är på plats. Skitenkel lösning på det också. Är det så att det blivit något missförstånd så ligger det i rösträknarnas intresse att se till att få tillbaka alla valobservatörer så att allt går rätt till innan man drar fram resväskor med valsedlar.

Knepigt folk...
Senast redigerad av Tankevurpan 2021-01-05 kl. 18:29.
2021-01-05, 18:30
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är läskigt faktiskt. Det är så knäppt så det är bortom roligt. Om många människor blir så och helt släpper kontakten med verkligheten runt oss så bådar det inte gott för mänsklighetens utveckling.

Trumpismen/QAnon kan nog bli skyldiga till värre saker än vi kan ana.

Tankevurpor, feltänkt och olika fungerande hjärnor har funnits i alla tider. Witchhunt på 1600-talet långt för FB. Så länge ingen makthavare söker vinning bland de oliktänkande är det inte så farligt. Det är bara tankar och ord. Om än konstiga.

Mike Pensé
2021-01-05, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Den nyhetskällan säger ju att de INTE blev tillsagda att gå.
Man påstår att ingen uttryckligen sagt "nu måste ni gå härifrån", men medger att valförrättarna förklarat för observatörerna att det var färdigräknat för kvällen. Tycker du att det har någon betydelse för observatörernas närvaro, huruvida man uttryckligen bett dem lämna lokalen, eller om man bara förklarat att "nu stänger vi för kvällen"?

Om du befinner dig i ett köpcentrum och en vakt kommer fram till dig och säger "nu stänger vi", tolkar du det som att det är okej för dig att stanna kvar, eftersom att vakten inte uttryckligen sagt "gå ut härifrån"?

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det var inte det du påstod - du skrev att de inte blev insläppta på natten, vilket din källa motsäger..:
When hearing the counting was ongoing, the observers said they returned at 1 a.m. Nov. 4 to see that the counting did continue, per the report.
Eftersom att de har lämnat in vittnesmål om att de vägrades åtkomst till lokalen sent på kvällen, samt att vi har videomaterialet som bevisar att de inte fanns på plats under natten, så borde det inte vara särskilt många frågetecken här?

Eller menar du att de:

1. skickas hem
2. får höra rykten om att rösträkningen fortsätter
3. återvänder till lokalen utan att försöka ta sig in
4. lägger sig i bakhåll utanför, för att senare kunna lämna in ett klagomål?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in