2021-01-05, 14:47
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fumbduck
Ja det är också möjligt, svullnaden kan ju komma efterhand och göra att det rörligheten blir duktigt nedsatt. Men det beror ju lite på var på stussen man skadat sig, och hantering i akutskede. Så prognosen är lite svår att spekulera i.

Chins i dörrkarmar.. Jaja, bättre nu än till VM.

Du hörde väl vad Diggins svarade på frågan om hon skulle göra samma sak: Absolutely!

Utan chinsen hade hon inte kunna utmana de sista sekunderna så hon gjorde rätt igen, men hade lite otur att karmen inte höll.
Citera
2021-01-05, 14:48
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Detta är anledningen till varför man ska använda sig av ordentlig utrustning när man gör pull-ups/chins https://www.youtube.com/watch?v=VL-FeAYSiow
Jag förstår ännu inte varför folk köper sånt där skräp som så ofta resulterar i olyckor.

Frågan är om Frida ska bryta nu och åka hem. Läka skadan och satsa på VC-tävlingarna som kommer.
Som hon beskriver det låter det inte som att det är nån vidare idé att fortsätta, men vi får se vad dom kommer fram till.

Borde inte ledningen tipsat de tävlande att inte ta risker med undermålig utrustning?
Det är känt sedan länge att de använder skräp utrustning. på youtube
Citera
2021-01-05, 14:49
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du hörde väl vad Diggins svarade på frågan om hon skulle göra samma sak: Absolutely!

Utan chinsen hade hon inte kunna utmana de sista sekunderna så hon gjorde rätt igen, men hade lite otur att karmen inte höll.

Samma sak?
Diggins vet inte VAD som hänt. Klart alla kan göra övningar på rummet, men INTE idiotövningar.

Diggins har vett att inte kasta skit på Frida, är främst därför svaret.
Citera
2021-01-05, 14:51
Medlem
majkenofdooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Påfallande ofta barnaföderskor blir starkare och bättre efteråt. Mammakrafter. Hormoner.

Håller med, men lyssnar man på blommans tonfall och formulering är det överraskande när det händer ryskor men imponerade när det gäller kvinna från valfri västnation.

Dock kanske jag är lite känslig gällande honom. Men min upplevelse är att allt ryssar gör (både män och kvinnor) är mer misstänksamt än att alla i Norge är astmatiker enligt blomman.
Citera
Medlem
Ojdå, ser att det är en 10+cm tröskel under dörrkarmen. Inte skönt om hon landa på den kanten.
Citera
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Så här gick det för Jessie Diggins (dagarna före jul) när hennes stång släppte från dörröppningen (inte bara Frida som ramlat i golvet vid chins):

https://www.instagram.com/p/CJTOPcQAzF-/

Inlägget du länkade till har ju inget med chins att göra.
Citera
2021-01-05, 14:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur

Borde inte ledningen tipsat de tävlande att inte ta risker med undermålig utrustning?
Det är känt sedan länge att de använder skräp utrustning. på youtube

Kan ju vara Corona-relaterat. De lever ju en bubbla så gymmet kanske var upptaget och de ska ju inte springa där en massa andra rör sig. Då blir det sådan där undermålig utrustning på hotellrummet.

Men om hon måste göra sina chins innan för att värma upp finns det ju inget val.
Citera
2021-01-05, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
VM är viktigast oavsett. Nu kanske amerikanskorna lekt av sig till dess

Jag tror inte en kass tour hjälper svenskorna ett dugg senare. Frida hade börjat bygga rejält med självförtroende och man ser på Ebbas inledning idag att hon tvivlar lite på sin kapacitet just nu. Masstarterna i VM och i touren är två olika grejer när Johaug är med dock, där måste man dra en tydlig skiljelinje att det blir helt andra lopp.

Jag tror ändå att Ebba kommer avsluta touren bra nu iaf och resa hem med god känsla. Oavsett tourställning kittlar det nog att klättra bäst på söndag.

Fridas blåmärken går över.

För mig är Sundlings, Riboms och Lundgrens tourer hittills en gåta som inte bara kan tillskrivas höjden. Det finns nog en och annan tjej där hemma som gnuggar händerna och vill ta upp VM-kampen i Lahtis och Falun.
Citera
2021-01-05, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Tycker också det kan vara jävligt jävligt irriterande med alla dessa jävla jävla svordomar.

Trots det hoppas jag att hon aldrig sätts i nån jävla jävla mediaträning. Det vore jävligt jävligt tråkigt.

Ja, det låter verkligen illa med dessa svordomar som blivit allt vanligare bland kvinnliga idrottare. Känslan är att det startade med lagsporterna när de firade typ SM-guld och drack Champagne i grupp för ett antal år sedan.
Nu har det mer och mer spridit sig till de individuella idrottarna. På något vis känns det som tjejerna tagit efter en "dålig" manlig vana och nu för tiden svär tjejerna mer än killarna. Bättring tjejer, det låter inte bra.

Jag tyckte det var befriande att höra Maja Dalkvist i intervjun efter, hon känns lite mer balanserad än flera av de andra svenska tjejerna.
Citera
2021-01-05, 14:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Samma sak?
Diggins vet inte VAD som hänt. Klart alla kan göra övningar på rummet, men INTE idiotövningar.

Diggins har vett att inte kasta skit på Frida, är främst därför svaret.

Jo hon fick berättat för sig vad som hände.

Men mitt inlägg var ironiskt om du inte förstod det. Diggins svar blev också ironiskt och därmed så kastade hon faktiskt skit på FK.
Citera
2021-01-05, 14:56
Medlem
Raskaoverisens avatar
Tror Frida kommer att avbryta,skador brukar bli värre dagen efter
Citera
2021-01-05, 14:57
Medlem
Nej, nu är det herrlopp. Märkligt inkonsekvent att damerna hade poängutdelning efter 2.1, men herrarna efter 1.7.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in