2021-01-05, 14:40
Medlem
DjPuttes avatar
Stora problemet här äör att Sverige inte har med sig medical team under TdS, Tror skulle en fysio vart med och kunnat ge massage och annat på skadan hade det varit en annan femma i morgon!
Nu gissar hon hoppas av ii morgon för det kommer vara värre i morgon med smärta och svullnaden!
Citera
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Hade glömt att hon åkt. Ebba i Val Mustair-klass på henne idag. Kan alltså bli en tourpall utan Frida, Ebba och Neppy(som varit tvåa två år i rad med norskor med). Jaja, "bra för sporten".

VM är viktigast oavsett. Nu kanske amerikanskorna lekt av sig till dess
Citera
Medlem
MuscleSharks avatar
Detta är anledningen till varför man ska använda sig av ordentlig utrustning när man gör pull-ups/chins https://www.youtube.com/watch?v=VL-FeAYSiow
Jag förstår ännu inte varför folk köper sånt där skräp som så ofta resulterar i olyckor.

Frågan är om Frida ska bryta nu och åka hem. Läka skadan och satsa på VC-tävlingarna som kommer.
Som hon beskriver det låter det inte som att det är nån vidare idé att fortsätta, men vi får se vad dom kommer fram till.
Senast redigerad av MuscleShark 2021-01-05 kl. 14:44.
Citera
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruunoo
Tråkigt för Frida att tappa så mycket idag, självklart otur att hon skadat sig också. Det är svårt att veta hur mycket skadan påverkade men hon låg faktiskt bra med vid först mellantiden.

Att Frida skulle få det tufft nu efter att gått på rött tre dagar i rad var inte helt oväntat. Kan tänka mig att den stress hon känner när hon upptäcker att hon gått ut för hårt idag också även gör att skadan påverkar henne mer mentalt, det finns plötsligt en orsak till att det kommer gå dåligt idag.

Den största orsaken är nog ändå de tre tidigare loppen där hon dessvärre kört helt utan förnuftig taktik.
På något vis måste även lagledningen ta på sig en del av detta ansvar då Fridas förmåga att pricka rätt fart misslyckas i merparten av hennes lopp, likadant var det förra säsongen.

Frida visar tyvärr inte heller någon förmåga att se objektivt på situation efter loppen då hon blir irriterad på journalister och experter som alla ser det uppenbara i helt fel taktik.
Word. Håller med om allt, faktiskt. Möjligen kan effekten av smärtstillande ha avtagit under loppet vilket kan ha medfört att hon förmådde starta bra - hon var ju faktiskt snabbast av alla - men att smärtan därefter kom tillbaka och sänkte prestationen.

Det kan också ha blivit en synergieffekt; dels gjorde det mer ont, dels blev hon trött, och när hon tröttnade så är det ju lätt att låta smärtan få övertaget. Det är inte så enkelt att bara "skita i smärtgränsen" som Wassberg gjorde . Klart att det även ligger nära till hands att fokusera helt på olyckan efteråt i stället för att konstatera att hon var slutkörd efter de senaste dagarnas tuffa lopp, inte minst när hon agerade lok åt amerikanskorna i förrgår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm
Min egen erfarenhet av den där typen av skador när man bara får en rejäl smäll är att det brukar bli som värst runt 24-48 timmar efter, och känns knappt alls till en början innan man låter det stelna. Tror tyvärr det kan bli tuffare imorgon om hon väljer att fortsätta. Hade en sån på höften för ett tag sedan, när jag låtit det stelna efter att ha suttit i bilen ett tag kunde jag knappt ta mig framåt på några dagar
Ja det är också möjligt, svullnaden kan ju komma efterhand och göra att det rörligheten blir duktigt nedsatt. Men det beror ju lite på var på stussen man skadat sig, och hantering i akutskede. Så prognosen är lite svår att spekulera i.

Chins i dörrkarmar.. Jaja, bättre nu än till VM.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nej, det är från en skidolycka. De var ute och friåkte i en backe och så åkte Diggins omkull.

Näää... Fel!
Citera
2021-01-05, 14:41
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Stora problemet här äör att Sverige inte har med sig medical team under TdS, Tror skulle en fysio vart med och kunnat ge massage och annat på skadan hade det varit en annan femma i morgon!
Nu gissar hon hoppas av ii morgon för det kommer vara värre i morgon med smärta och svullnaden!

Lundgren och Thomson fixar biffen. Men personligen ser jag nog hellre att hon hoppar av och fokuserar på VM.
Citera
2021-01-05, 14:42
Medlem
ingetbranicks avatar
Jaja, Maja, det gjorde "jävligt ont" och var "jävligt onödigt" men det är faktiskt inte samma sak att göra chins i en dörrkarm som att jogga i fråga om skaderisk.
Citera
2021-01-05, 14:42
Medlem
elimes avatar
Jag trodde att dom hade en chinsstång i dörröppningen men såg intervjun med Maja nu och de hängde tydligen i dörrkarmen.. Tycker verkligen synd om Frida men det där är ett jävla idiotiskt beteende.
Citera
2021-01-05, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Fast jag har jävligt svårt för det här förbannade svärandet som svenska idrottare överlag ägnar sig åt numera i intervjuer. Men jag är väl pryd.

Tycker också det kan vara jävligt jävligt irriterande med alla dessa jävla jävla svordomar.

Trots det hoppas jag att hon aldrig sätts i nån jävla jävla mediaträning. Det vore jävligt jävligt tråkigt.
Citera
2021-01-05, 14:47
Medlem
Haha, SVT:s reporter har tjatat om "orutin" och "stora risker" och att ledarna skulle på nåt vis stoppat henne - och än värre har det låtat härinne - men så frågar han Diggins om hon skulle gjort nåt liknande och hon skrattar och säger "absolutely!".

Vi pratar om idrottare som rör på sig dagligen och gör diverse övningar. Olycks- och skaderisk finns det hela tiden om man inte sitter i soffan.
Citera
2021-01-05, 14:47
Medlem
cyberkalles avatar
Ni svenskar är ett märkligt folk, finns nog inga som kan sprida så mycket dynga när det inte går som ni trott, det är nog mest troll i längdtrådarna nuförtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in