Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Inom en vecka när siffrorna för jul- och nyårshelgerna presenterats lär vi ligga mycket nära 10 tusen döda. Ska dock erkänna att jag inte visste att Finland skuttat till så ordentligt i antalet döda. Sist vill jag minnas att jag läste 550.
Du svarade inte på vad jag hade för agenda som du ansåg vara så klar. Vad har jag för agenda?
Men har då Sverige 20ggr fler döda än Finland i nuläget? Jag ser att dystra siffror ramlar in även nu efter helgerna men vi är fortfarande inte uppe i 9000 om vi ska vara krassa. Finlands siffror stiger även de, även om Sveriges är värre. Vad får dig att tro att Finland får med varenda dödsfall i realtid varje dag? Det dör ju fortfarande fler människor per capita i Finland än i Sverige generellt, det är ju trots allt något att faktiskt helt seriöst ta in och fundera över.
Din agenda är ju uppenbarligen att få den svenska situationen att framstå som sämre än vad den är genom att hela tiden frisera dina siffror åt ”fel” håll. Syftet till varför du gör så är dunkelt, men jag tycker det är en märklig attityd med tanke på att rådande situation ändå är så hemsk som den är. Varför ljuga? Det är ju som att säga att ett lag förlorat med 10-0 när det ”bara” blev 7-0? Obegripligt och vittnar om en tvivelaktig agenda i grunden.