2021-01-05, 11:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Skulle fortsatt väldigt gärna vilja ha svar på den fråga jag ställde till dig i går kväll.

Kan inte svara på det, för jag är inte tillräckligt insatt i vilka sträckor Kalla brukar skida och vilka tider hon brukar få i vanliga fall. Och jag är inte tillräckligt intresserad av att käbbla med dig, för att idas kolla upp det. Men att tränaren trodde att det skulle ta tre-fyra år för henne att komma tillbaka till sin tidigare form, säger väl att det inte var en vanlig förkylning hon hade haft?
Citera
2021-01-05, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Skönt för dig. Synd att så många dör bara.
Har det gjort det?
Tycker det är marginellt.
Citera
2021-01-05, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Nej vi är ju inte drabbade av diktatur och lockdown här i Sverige.
Förstår att de drabbade i andra länder är missnöjda.

Tegnell uppför sig som en diktator men det stämmer att vi inte haft lockdown för politikerna prioriterar storfinansen före.
Citera
2021-01-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
så du skulle tycka att det är normalt att behöva vänta på akuten i 48 timmar?
Skicka hem simulanterna och ta hand om de som behöver vård, så löser det sig.
Citera
2021-01-05, 11:49
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tycker du är lite larvig. Antar att begrepp som inkubationstid, sjukdomsperiod och kritiska dagar in i sjukdomsföroppet (den beryktade dag 10), inte är helt obekanta begrepp för dig? Givetvis kommer det redovisas hundratals, om inte uppåt tusen döda under denna vecka. Det är ju enorma eftersläpningar nu och kommande dagar. Troligen fortsätter eftersläpningarna in en bit i nästa vecka. Det jag talade om är vad som börjar märkas på sjukhusen. Vi får väl se hur det blir helt enkelt. Jag tror på rätt kraftig minskning under januari månad. MEN - jag kan absolut ha fel.

Ja dödstalen har ju Anders Tegnell varnat för hela veckan nu, så de kommer väl vara rätt höga? Men tror att de kommer "smeta" ut dödstalen på veckan och komma med högre siffra nästa tisdag. Så brukar FoHM göra.
Citera
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Skicka hem simulanterna och ta hand om de som behöver vård, så löser det sig.
Så du menar att de flesta som besöker akuten är simulanter??
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Då förutsätter jag att barnen varit hemma då, eftersom ingen blivit smittade av sina barn. På mig låter det snarare som att dina bekanta har blivit smittade av asymptomatiska barn. Där jag bor har man stängt ned vissa grundskolor periodvis pga den höga smittspridningen.

Varför måste alla ha blivit smittade av sina barn?? Enligt dig är det alltså barnen som driver hela pandemin?

De jag känner har blivit smittade på sina arbetsplatser: sjukhus, äldreboende, kontor osv.
Citera
2021-01-05, 11:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Tegnell uppför sig som en diktator men det stämmer att vi inte haft lockdown för politikerna prioriterar storfinansen före.

Ja, tyvärr är väl det den sanna sammanfattningen av den "svenska strategin".
Citera
2021-01-05, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Bra det, för det är långt viktigare för vår kollektiva hälsa än att det avlider nån multisjuk 85-åring en månad i förtid.
Citera
2021-01-05, 11:52
Medlem
Citat:
Så du menar att de flesta som besöker akuten är simulanter??
Ja, har du aldrig varit där?
Citera
2021-01-05, 11:52
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ja, har du aldrig varit där?
Jo och inte har då jag sett några simulanter. Men du kanske har andra erfarenheter...
Citera
2021-01-05, 11:54
Medlem
Citat:
Jo och inte har då jag sett några simulanter. Men du kanske har andra erfarenheter...
Jajamän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in