2021-01-05, 00:02
Medlem
Vad hände med den omtalade DNI rapporten? Kanske något Pence ska läsa upp den 6e för kongressen?
2021-01-05, 00:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Klippen du har länkat visar inte rösträkningen vi pratar om, den som finns på övervakningskameran. Du förstår även fast det är samma plats kommer det inte med om det är olika tillfällen. Filmar man te.x på morgonen men inte på kvällen så kommer det på kvällen inte med på streamen, visst är det märkligt..
Ok, jag kan inte med säkerhet säga att det livestreamades dygnet runt men då är det ju bra att det ändå filmades och sparades så vi kan se det nu i efterhand - och att Channel 2 hade en observatör på plats gör det ju inte sämre heller.
2021-01-05, 00:19
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julernst
Finns det någon som kan förklara varför demokrater skulle vara mer benägna än republikaner att ägna sig åt valfusk? Finns det oberoende källor* som stödjer detta påstående?

* = Med oberoende källor menas inte bloggar eller tweets skrivna av republikanska eller demokratiska sympatisörer

Nej, det står inget på SVT om det.

Om man vill kika på alla bevis som tokstollarna har hittat på så kan man kika på https://kraken-wood.com/
2021-01-05, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ok, jag kan inte med säkerhet säga att det livestreamades dygnet runt men då är det ju bra att det ändå filmades och sparades så vi kan se det nu i efterhand - och att Channel 2 hade en observatör på plats gör det ju inte sämre heller.
Precis som att det kan visa sig att nånting inte verkar vara livestreamat fast det innan var sagt att det var det så kan det visa sig att trots att nån säger att en opartisk person varit på plats så kan det visa sig att så inte var fallet men frågan kvarstår men som sagt det kanske blev för jobbigt nu?

Anser du då att man smög med rösträkningen iom att du backade upp att man inte smög med att den var livestreamad?
2021-01-05, 00:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Precis som att det kan visa sig att nånting inte verkar vara livestreamat fast det innan var sagt att det var det så kan det visa sig att trots att nån säger att en opartisk person varit på plats så kan det visa sig att så inte var fallet men frågan kvarstår men som sagt det kanske blev för jobbigt nu?

Anser du då att man smög med rösträkningen iom att du backade upp att man inte smög med att den var livestreamad?

Nej inte om det filmades och än mindre om lokalen stod öppen för alla och ännu än mindre om det fanns övervakare på plats.

Om rösträknarna inte kände till kamerorna, lurade iväg valobservatörerna medvetet och låste dörrarna - ja då var det i smyg och sannolikt med uppståt att fuska.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-01-05 kl. 00:34.
2021-01-05, 00:27
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Nä, jag tänkte mest på att han påstår att han inte visste att samtalet spelades in. Och där tror jag faktiskt att han ljuger som en häst travar, och det gjorde mig rätt besviken. Det stämmer inte alls med vad hans medarbetare har rapporterat (bl.a. i Politico-artikeln jag länkade tidigare).

För en gångs skull tycker jag att en Fox-reporter gör ett bra jobb i utfrågningen, och hon får inte riktigt svar på frågorna. Närmast patetiskt att han ger ifrån sig exakt samma svar som Trump i ett annat sammanhang: "It is what it is." Han kan bättre om han vill.

Skumt att ljuga om det dock, eftersom det är tillåtet att spela in samtal i GA.
2021-01-05, 00:28
Medlem
Har republikanerna i Arizona lyckats med att flippa valresultatet för Trump, eller ens att underkänna det? Det har ju varit mycket snack här i tråden om att de skulle köra över det certifierade valresultatet, trotsa guvernören och "officiellt" deklarera att staten Arizona anser att valet där var en orgie i fusk. De var nästan eniga om det, har jag hört, trots att de förlorat minst åtta försök i domstol att underkänna valresultatet där (senast i AZ:s HD). Nå, hur blir det?
2021-01-05, 00:33
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Nä, jag tänkte mest på att han påstår att han inte visste att samtalet spelades in. Och där tror jag faktiskt att han ljuger som en häst travar, och det gjorde mig rätt besviken. Det stämmer inte alls med vad hans medarbetare har rapporterat (bl.a. i Politico-artikeln jag länkade tidigare).

För en gångs skull tycker jag att en Fox-reporter gör ett bra jobb i utfrågningen, och hon får inte riktigt svar på frågorna. Närmast patetiskt att han ger ifrån sig exakt samma svar som Trump i ett annat sammanhang: "It is what it is." Han kan bättre om han vill.
Om du tycker att en Fox-reporter för en gångs skull gör ett bra jobb så inser man ju att vad du tror är fullständigt ovidkommande för tråden.
2021-01-05, 00:34
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Fasiken vad glest det är på Trump-rallyt i Georgia. De försöker filma så det ser mycket ut, men det är inte ens tusen pers på plats, det kan jag säga.

Mindre än när mitt företag håller möten i stora salen.
2021-01-05, 00:36
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Fasiken vad glest det är på Trump-rallyt i Georgia. De försöker filma så det ser mycket ut, men det är inte ens tusen pers på plats, det kan jag säga.

Mindre än när mitt företag håller möten i stora salen.

Fast det är lite tidigt än. Dyker nog upp mer folk lite senare. Det är 2,5 timme kvar tills clownen dyker upp.
2021-01-05, 00:45
Medlem
frank-costellos avatar
Reuters ska i en artikel ha skrivit att i söndags så ska fyra republikanska senatorer i ett gemensamt uttalande ha uppmanat kongressen att certifiera elektorerna.

Man skriver att Joe Biden vann presidentvalet den 3:e november, och att certifieringen kommer äga rum under Joint Session of Congress, nu på onsdag den 6:e januari.

”Väljarna har talat, och nu måste kongressen fullfölja sina åtaganden att certifiera valresultatet,” ska uttalandet ha sagt, som undertecknats av de republikanska senatorerna Susan Collins, Lisa Murkowski, Bill Cassidy och Mitt Romney.

Det ska även ha undertecknats av de demokratiska senatorerna Joe Manchin, Mark Werner, Jeanne Shaheen, Maggie Hassan och Dick Durban.

Man nämner att även den oberoende senatorn August King ska ha valt att signerat det hela.
https://www.google.se/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN2980K1
2021-01-05, 00:46
Medlem
HomoDeuss avatar
Angående demokraternas begäran att FBI utreder Trump för valfusk, så redovisas 3 av Trumps anmodade lagbrott i skrivelsen till FBI.

Till skillnad från resten av tramset i den här tråden så finns i detta fall otvistliga bevis i form av fullständig och oklippt ljudupptagning. Som också publicerats.

https://lieu.house.gov/sites/lieu.house.gov/files/Reps%20Lieu%20and%20Rice%20Letter%20to%20Director% 20Wray%202021-01-04.pdf

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in