2021-01-04, 22:40
Medlem
Enligt Expressens nya artikel https://www.expressen.se/nyheter/flerbarnspappan-joakim-knivhoggs-till-dods-vid-bankomaten-i-rissne/ skulle den mördade flerbarnsfadern JOAKIM FORSBERG, 45, hämta ut pengar ur Bankomaten samtidigt som hans tunisiska(?) flickvän väntade kvar på en restaurang där de firade hennes födelsedag.

Flickvännen Faouzia Rachdi, gick sedan för att leta reda på pojkvännen och fann honom på marken samtidigt som återupplivningsförsök pågick av blåljuspersonal.

Enligt mina efterforskningar ska brottsoffret vara en Joakim Forsberg 45 år som bodde på Kungsholmen eller i en lägenhet i Sundbyberg, det finns 2 st adresser på samma person. Delar en hyresrätt med sin flickvän, och hade nyligen köpt en gammal Audi.
Adressen i Sundbyberg ligger bara 1 km bort ifrån Bankomaten över Rissneängarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Det var tydligen BO flickväns födelsedag som de skulle fira i efterskott ifall man tyder Expressen. Kan detta vara svartsjuka...? Hennes ex?
Lika möjligt som oprovocerat rånförsök.
Om svartsjuka var motivet bör det vara lättare att identifiera GM som det troligtvis finns bilder på.

Citat:
Ursprungligen postat av Mjewpew
Enligt min källa så ska han ha rånat två andra innan detta rånmordet ja. Personer utöver polisen ska leta efter honom i Rissne sägs det, så att säga.
Menar du vid samma tidpunkt eller enbart GM:s historik?
Senast redigerad av Valyth 2021-01-04 kl. 23:26.
Citera
2021-01-04, 22:45
Medlem
Varför hämtar man ut pengar i en bankomat 2021?

Jag är ärligt nyfiken då jag inte behövt det på flera år och anser det extremt osäkert att bära runt på och hämta ut pengar. Enda jag kan tänka mig är en spelmaskin men hade för mig till och med dom tar kort idag...
Citera
2021-01-04, 22:45
Medlem
Flickvännen är inte på bild i media va? Vet någon om han blev rånad? Tänker mig nån form av hedersmord, jag..
Citera
2021-01-04, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Flickvännen är inte på bild i media va? Vet någon om han blev rånad? Tänker mig nån form av hedersmord, jag..

Hedersmord? Då valde dom fel person då
Citera
2021-01-04, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman

Jag är ärligt nyfiken då jag inte behövt det på flera år och anser det extremt osäkert att bära runt på och hämta ut pengar. Enda jag kan tänka mig är en spelmaskin men hade för mig till och med dom tar kort idag...

Exakt vad jag frågade några sidor bakåt. Kanske var mitt inlägg inte så far off.
Citera
2021-01-04, 22:50
Medlem
Citat:

Rätt vanligt att man gör det 2020 o början av 2021....
Vad är det du vill komma fram till?
Citera
2021-01-04, 22:52
Avstängd
Btw. BO bodde i HB och inte Rissne.
Men de skulle fira flickvännens födelsedag i efterskott i Rissne.
Citera
2021-01-04, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Jag håller med om att det är något allvarligt fel i huvudet på en sån mördare, men att klä sig i röda skor kan ha varit ett smart drag av mördaren..om han hade svarta skor med sig som byte vill säga!
Det är i och för sig sant 😂🤔
Men det verkar inte vara särskilt planerat, mer klantigt utfört rån som gick väldigt fel. Så jag tror fortfarande på att han är retarderad. Eller om jag nu ska vara korrekt i mitt ordval, något annat hemskt ord som beskriver fanskapet.

Fyfan vad tragiskt. Undrar varför de släppte han som blev anhållen.
Citera
2021-01-04, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Rätt vanligt att man gör det 2020 o början av 2021....
Vad är det du vill komma fram till?

Att det är extremt ovanligt för mig och alla jag känner. Jag var nyfiken på vilka sammanhang man i dagens samhälle behövde det.

Visste någon annan än flickvännen att han skulle hämta ut pengar så kan dom ju tex följt efter. Kan självklart även varit slumpen.
Citera
2021-01-04, 22:56
Avstängd
"Det var lördagskväll och de tog taxi till restaurangen i Rissne i Sundbyberg". Tydligen så åt dem och var på Picante ex. Galne Kocken. Kan GM varit där...?
Citera
Medlem
08aren08s avatar
Citat:

En del av oss använder kontanter ibland och kan vara bra att ha. Tänk om det blir fel i kortet eller kortläsaren?
Citera
Medlem
Lutar mot kola affär som gick snett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här