2021-01-04, 12:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jag har bara bett dig citera något kontroverisellt, du har misslyckats med det och kommit med dina egna tolknignar så jag har då fått fråga igen så vad du backar upp den slutsatsen med har jag ingen aning om.

OOOUUUF SA HAN DET? BOMBEN ÄR SLÄPPT! FY FAN VAD KONTROVERSIELLT MSM ÄR JU DOM ENDA SOM FÅR UTSE VINNARE I VALET ELLER HUR HAHAHA.

Om trump kan bevisa att de vann i Georgia, är det fortfarande extremt kontroversiellt då?
Varför ska vi diskutera dina hypotetiska antaganden? Jag utgår från kända fakta i dagsläget, befintliga valresultat och omräkningar samt de bevis som (mestadels inte) lagts fram...

Citat:
Är det kontroversiellt även om det är så att Raffe och Tyskland vet att det förekom valfusk?
De förklarar för Trump att de vet att det inte förekom valfusk, givetvis är det kontroversiellt att ändå påstå att de visst gör det samt att det kan få allvarliga följder för dem.

Citat:
Även här, om det är sant är det väl inte kontroversiellt?
Se ovan...
2021-01-04, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Om det är en komplicerad process som man inte klarar själv så hyr man tillräckligt kompetenta jurister. Trots 300 millioner insamlade dollars har man inte gjort det. Varför?
Det ligger flera fall och väntar i SCOTUS, bara så du har klart för dig den biten.
2021-01-04, 13:06
Medlem
Bamsebjorns avatar
Citat:
Jag menar på att jag inte sitter i en position att avgöra det. Men ni som menar på att det bara är att dra det till domstol kan ju presentera lite mer ingående för oss andra hur korruptionen skiljer sig från andra länder.

USA placerar sig på plats 22 av 198 länder på Transparency Internationals lista över korruptionsindex i världens stater.

https://www.transparency.org/en/cpi/2018/results/usa

Edit: Listan graderas alltså från 1 som minst korrupt till 198 som mest korrupt.
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jaa jag vet det är så sjukt att vi har massa länder som klagar på att deras val går rätt till. Dom kan ju bara ta det till domstol så blir det ordnat, kan du kanske skicka ett brev till folket i Nordkorea och förklara detta för dom? Tror det finns en och annan person som skulle vilja ge dig svaret "i ett korrupt samhälle funkar det inte så" om dom läste det idiotiska brevet från en blåögd blondie.

Trump har själv tillsatt ungefär 1/3-del av alla nuvarande federala domare i USA, det är ju märkligt om det ändå är så korrupt så hela valsäkerheten är sett enda stort skämt...

Hur många internationella valobservatörer har kritiserat hur valet gick till? OSCE hade till exempel över 100 valobservatörer från 39 länder på plats.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Det ligger flera fall och väntar i SCOTUS, bara så du har klart för dig den biten.
Flera av dessa s k fall kommer säkerligen att bli fimpade eller summariskt nedskjutna av en enig Högsta Domstol, precis som med Texas-målet. Det är inget som i nuläget tyder på att något av dem vinner bifall i rätten.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Han uppmanar Raffensperger att gå med på att göra en utredning av ett County på en specifik plats med specifika personer (övervakningskameran).

Nja, han uppmanar honom att hitta 11k röster. Och föreslår sätt han kan få det att det bra ut.
2021-01-04, 13:08
Medlem
Citat:
Ja det måste vara lätt. Själv ville jag utmana min bild. Få exempel på vad Trump sagt som var så kontroversiellt iom att jag själv lyssnade på samtalet och inte kunde hitta det. Tyvärr kan ingen hjälpa till då ingen verkar kunna hitta något kontroversiellt så det får väl anses som debunked här i tråden fram tills någon hittar exempel.

Men varför ska Trump stämma någon för ett meningslöst samtal utan något särskilt med det?
2021-01-04, 13:08
Medlem
Citat:
Jag menar på att jag inte sitter i en position att avgöra det. Men ni som menar på att det bara är att dra det till domstol kan ju presentera lite mer ingående för oss andra hur korruptionen skiljer sig från andra länder.

Då kommer ju den uppenbara frågan: vem är det som tillsatt en stor del av domarna.

Svaret är Trump.

Om nu domstolarna och domarna är korrupta så måste ju även Trump vara det. Antingen det eller så är han fullständigt grundlurad.
2021-01-04, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför ska vi diskutera dina hypotetiska antaganden? Jag utgår från kända fakta i dagsläget, befintliga valresultat och omräkningar samt de bevis som (mestadels inte) lagts fram...

De förklarar för Trump att de vet att det inte förekom valfusk, givetvis är det kontroversiellt att ändå påstå att de visst gör det samt att det kan få allvarliga följder för dem.

Se ovan...
Det är precis andras antagenden jag inte tycker vi ska diskutera i detta fall. VIlket är anledningen till att jag ber om citat på det du skriver.

Fakta här är att vi vet inte ifall Trump vet att Tyskland känner till att det förekommit valfusk i USA. Det kan vara så att Trump vet att Tyskland känner till att valfusk har skett och det kan vara så att Trump inte vet ett skit om vad Tyskland vet och inte vet. Du har gjort antagandet att Trump vet att Tyskland inte känner till det här och därför tycker du att det är kontroversiellt att Trump säger det men iom att vi inte vet vad Trump sitter på för information förändras hela bilden. Det är inte kontroversiellt att säga att Tyskland känner till att det har fuskats om de känner till att det har fuskats.

Enkel slutsats: IOM att du inte vet vilken info Trump sitter på kan du utifrån det du pratar om inte dra slutsatsen att det är ett kontroversiellt samtal utan att lägga in din egna tolkning att han säger saker som du anser inte stämmer.

Se så mycket enklare det blir att diskutera något när man kommer med citaten man lutar sig emot så vi kan berätta för dig att självklart har du rätt, förutsatt att dina antaganden om Trump är rätt, men har du fel där kan din slutsats också vara helt fel... Och du som inte vill att vi ska förhålla oss till antaganden kanske inte vill göra massa antaganden själv, jag vet inte...
2021-01-04, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Då kommer ju den uppenbara frågan: vem är det som tillsatt en stor del av domarna.

Svaret är Trump.

Om nu domstolarna och domarna är korrupta så måste ju även Trump vara det. Antingen det eller så är han fullständigt grundlurad.

Har Trump tillsatt en stor del av domarna i USA? källa på det.
2021-01-04, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Trump har själv tillsatt ungefär 1/3-del av alla nuvarande federala domare i USA, det är ju märkligt om det ändå är så korrupt så hela valsäkerheten är sett enda stort skämt...

Hur många internationella valobservatörer har kritiserat hur valet gick till? OSCE hade till exempel över 100 valobservatörer från 39 länder på plats.

Vad har deras förklaring till videon som tyder på valfusk varit? De som har utrett detta så ingående har såklart uttalat sig om det, eller?
2021-01-04, 13:13
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb

Svaret är Trump.

Han blev tokblåst av de han trodde var hans kompisar.
De visste exakt hur man får Clownen att äta ur sina händer. Allt för en domartitel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in