2021-01-04, 02:45
Medlem
novolettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slasktratt42
Demokraterna i klistret? Knappast. Vittnen har ju dessutom inte bevittnat att valsedlar strimlades, utan att kuvert strimlades. Resten av hennes vittnesmål är ju typ "jag tycker det är misstänkt att ...", inte speciellt övertygande och inte heller bevis för att valsedlar från 2020 valet strimlades.

Ock, ja, valsedlar ska sparas 22 månader och det är väl därför som Georgia strimlar valsedlar från tidigare val, vilket var det som gjordes, precis som GA State Secretary försökte förklara för mongot som eldar på den här häxjakten.

Demokraterna i klistret? Knappast. Vittnen har ju dessutom inte bevittnat att valsedlar strimlades, utan att kuvert strimlades. Resten av hennes vittnesmål är ju typ "jag tycker det är misstänkt att ...", inte speciellt övertygande och inte heller bevis för att valsedlar från 2020 valet strimlades.

Men då har du ju inte lyssnat på vad hon säger.
Hon såg det med egna ögon och säger att det var Ballots.
Och vad är det du inte tycker är övertygande i hennes vittnesmål, vad får dig att tro att hon kör någon hittepåhistoria?

Ock, ja, valsedlar ska sparas 22 månader och det är väl därför som Georgia strimlar valsedlar från tidigare val, vilket var det som gjordes, precis som GA State Secretary försökte förklara för mongot som eldar på den här häxjakten.

Tycker du det inte är lite suspekt att man utför detta ca en månad efter ett presidentval, som dessutom inte är klart än? Och dessutom i en byggnad som inte är officiell att hantera detta?
2021-01-04, 02:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Jag personligen kan vara övertygad om valfusk.

Kan du personligen vara övetygad om att Biden vunnit om inte Trumporganisationen tillåts presentera sina bevis och få dem beaktade?

Ganska märklig fråga. Trump har skrikit valfusk sedan 2015. Ifall han har bevis för massivt valfusk så bör hans kampanj anlita en oberoende utredare som sedan bekostar en forensisk analys av "bevismaterialet"
Företrädesvis genom låt oss säga en advokatfirma. Sedan kan denna advokatfirma ta sina "bevis" till FBI som hanterar valfusk. Därefter kan de tillåta sina nyckelvittnen att förhöras under ed.

Jag antar att en advokatfirma är steg nr 1
vilken som helst utom en advokat som somnar i rätten, pruttar på sin kollega, håller presskonferenser utanför en dildoshop,och som färgar håret med motroolja

Ifall 52 delstater har skickat sina elektorer till washington för att certifiera en Bidenvalseger så är jag säker på att Biden har vunnit

Jag tror att du förlitar dig på youtube för en stor del av den information du tar in. Vågar du prova att läsa valfritt etablerat nyhetsmedium med ?
2021-01-04, 02:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av novolette

Men då har du ju inte lyssnat på vad hon säger.
Hon såg det med egna ögon och säger att det var Ballots.
Och vad är det du inte tycker är övertygande i hennes vittnesmål, vad får dig att tro att hon kör någon hittepåhistoria?

Sworn testimony in front of a federal agent. Whereby lying can lead to a maximum sentence of 4 years.
2021-01-04, 02:48
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Nej, eller - jag ser som sagt inte vad de menar att dessa tio dagar ska ge dom? Biden svärs in om 16 dagar, det som sker på onsdag är räknignen av röster som redan är lagda, de har samma legala ståndpunkt närmsta två veckorna som just nu att bråka på. Min teori är alltså att Ted inte har särskilt mycket mer än det som redan kommit fram, men att han helt och hållet spelar på det här kortet för att få en tumme upp från Trump och hans anhängare utan att det är någon större risk för Ted personligen.

Om de mot förmodan skulle få till kommisionen och de inte har något nytt att presentera så skulle de bara kunna hävda samma sak som redan hävdats när DOJ och SCOTUS och andra har kommit fram till att valfusk inte skett - att systemet är korrumperat mot Trump på alla nivåer, alternativt att det är mer komplext ändå och att de behöver mer tid. Som sagt, Ted riskerar ingenting, men vinner förtroende hos Trump. Men jag tror ju som sagt inte på att något valfusk skett heller så det är ju lätt för mig att tänka så och det är mitt jäv i frågan - med lite backnign av att Trump och Ted verkligen inte verkade gilla varandra under primärvalen 2016 och plötsligt tycker Ted att Trump är superbra när det börjar gynna honom att tycka det...

Ja, håller med dig om att det förefaller tramsigt och rent av barnsligt stundtals, ja tom ofta.

Kanske är hela Trump en modern och politisk variant av kommissarie columbo - med ett äss i rockärmen?

Typ: https://mobile.twitter.com/BrianTh37895972/status/1345795313081188352

Spännande tider men skönt när vi får ett avslut.
2021-01-04, 02:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Var någonstans vill Trump Organization presentera bevis och få dem beaktade?

Undrar jag med. Varför ska ett fastighetsbolag i New york utreda valfusk?
2021-01-04, 02:58
Medlem
klybans avatar
Intressant att det närmaste vi sett/hört om systematisk valfusk, och det är när trumpen pressar valchefen att "hitta" +11000 röster.
2021-01-04, 03:03
Medlem
Citat:
Ja, håller med dig om att det förefaller tramsigt och rent av barnsligt stundtals, ja tom ofta.

Kanske är hela Trump en modern och politisk variant av kommissarie columbo - med ett äss i rockärmen?

Typ: https://mobile.twitter.com/BrianTh37895972/status/1345795313081188352

Spännande tider men skönt när vi får ett avslut.
Haha, ja, den sista raden kan vi nog alla hålla med om - längtar tills jag kan vara ointresserad av amerikansk politik igen haha

Men ja, kanske är Trump schackspelaren som planerat brädet fram tills den här punkten och nu bara väntar på nästa röresle - eller så är han lika vilsen som "min sida" tror och nu bara greppar efter halmstrån. Vi får väl ha tålamod helt enkelt, även om skyttegravarna är rätt djupt grävda nu och det nog kommer vara svårt att övertyga "andra sidan" (oavsett vilken sida man står på) att kliva upp ur sina så kommer framtiden garanterat ha en mer nykter beskrivning av det här om några/många år hehe
2021-01-04, 03:03
Medlem
novolettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Intressant att det närmaste vi sett/hört om systematisk valfusk, och det är när trumpen pressar valchefen att "hitta" +11000 röster.

Då har du uppenbart inte hört HELA telefonsamtalet och förstått sammanhanget om de 11000 rösterna.
2021-01-04, 03:04
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Absolut kan det vara som du säger, att det hela är ett fult sätt att säkra väljare inför nästa val.

Personligen tycker jag att det räcker med att Biden skulle vinna över Bernie OCH Trump för att misstänka rejält fusk. Oavsett så har man byggt upp så mycket tvivel hos så många att man MÅSTE gå till botten med detta, eller i alla fall ta dessa 10 dagar för att beakta den bevisning de säger sig ha.

För om de nu får 10 dagar så måste de ju ha NÅGOT alls. Skulle du inte bli förvånad annars?

Vi vet ju redan vad Ted sitter på för bevis. Samma bevis som domstolarna redan förkastat.

Citat:
calling an election unfair does not make it so. Charges require specific allegations and then proof. We have neither here.

Tror du Ted Cruz sitter på en massa bevis som av någon märklig anledning sparades och inte presenterades inför domstolarna i de desperata försöken att vända valförlusten?

Citat:
There was no there there. Despite telling the country for weeks that this was the most rigged election in history, the campaign didn't think it was worth calling a single witness. Despite having the opportunity of a hearing before a Trump appointee who was willing to give the campaign ample opportunity to prove its case, the campaign said, "Never mind."

Andrew McCarthy som är en Donald Trump-supporter tycker det är märkligt att det inte presenterats bevis eller kallats vittnen i deras försök i domstolarna.

Citat:
There are many other flaws in Cruz's proposal for an investigative commission. But perhaps the most significant is that the courts have already considered the issues it would investigate. And, as Cruz himself admits, the judiciary is in fact the right forum to adjudicate such questions. Once you recognize that the Supreme Court is not the only court in the land capable of adjudicating election disputes, the logic behind Cruz's proposal collapses.

Ilya Somin is Professor of Law at George Mason University

https://reason.com/volokh/2021/01/03/ted-cruz-recycles-election-fraud-claims-already-rejected-by-the-courts/?amp

Du har helt enkelt blivit grundlurad av Donald Trump, du har förhoppningsvis inte skicka massa pengar till hans "scam" så det kunde varit värre.
2021-01-04, 03:05
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libsworstnightmare
cuz why ,cuz mofo they all done sedition and treason. chatter...the living walking dead lyrics:

"I'm a fan heavenly father but right now I'm booing you / what did mattis, bibi, and them other deepstate do you? / my condolences at this time is all I can offer / got me spending more time with my daughter / taking Kobe from us had the whole world stressed / you could have took an average player not one of the best / someone like Lamar Odom or Delonte West / I'm just playing but I'm saying we would have missed them less."

"Pandemic got cabal n***as eating like pizzagatemonsters, catching the curu n´cannibalvirus like rep johnsson /hrc is it real, not fake,huma 5:5 I know shit´s sad / people dying from it off some shit that they been had adrenochrome/ co19 they say Trump had it but I think he was fucking superman on it / they got a vaccine now but he still trumpin´ on it."

"I'm not a big fan of the next line I wrote, I hate the fact I gotta say rest in peace,gotcornPop Smoked / the good die young it really wasn't his time / biden being livin´dead, how? he living is a crime."

"Megan kelly saying hillary fucked her, we saying she peado / the people that was in the epstein island kiddie fuck with them told me what happen / biden jr wanted that crack-ass-pussy, she didn't give him none / she hurt biden ego and that's why he pulled out a election night / then she tried to leave and that's when dem´s start murdering / I didnt made that whole shit up but that sound like what really happened / if rinos really did backstabb him they was some lame shit / ghislaine snitchin' now but she a elite so it ain't the same shit."

Jag ... tycker nog ändå att försvarsministrarnas ord väger lite tyngre i det här sammanhanget. Men to each his own.
2021-01-04, 03:10
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Haha, ja, den sista raden kan vi nog alla hålla med om - längtar tills jag kan vara ointresserad av amerikansk politik igen haha

Men ja, kanske är Trump schackspelaren som planerat brädet fram tills den här punkten och nu bara väntar på nästa röresle - eller så är han lika vilsen som "min sida" tror och nu bara greppar efter halmstrån. Vi får väl ha tålamod helt enkelt, även om skyttegravarna är rätt djupt grävda nu och det nog kommer vara svårt att övertyga "andra sidan" (oavsett vilken sida man står på) att kliva upp ur sina så kommer framtiden garanterat ha en mer nykter beskrivning av det här om några/många år hehe

Det är politik i ett forum och även om jag anser att vissa (inte du) förefaller brutalt naiva så hyser jag inga personliga agg baserat på läggning i denna frågan.

Utgången blir avgörande och framtiden kommer att ge oss möjlighet att se på det med andra ögon.

Jag kommer oavsett att lyfta frågan om valfusk igen när det är dags för Sverige nästa gång!
2021-01-04, 03:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av novolette
Då har du uppenbart inte hört HELA telefonsamtalet och förstått sammanhanget om de 11000 rösterna.

Jag lyssnade på det 1h långa samtalet. Och det är oroväckande. Han låter svag och pateisk.
Trump får nixon att låta som en telemarketingsäljare när Trump läser upp en meny av olika saker som han vill ha av Georgias SoS.

“All I want to do is this. I just want to find 11,780 votes, which is one more than we have. Because we won the state.”

“ and it’s not fair to take it away(election) from us like this. It's not fair”

"you're a republican. You're a republican"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in