2021-01-03, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmileZola
Vi har bara två guld sedan den första turneringen 1974. Den har alltså aldrig varit så indikativ om framtiden i Sveriges fall. Det är bevisligen någonting med våra spelare som gör att de utvecklas bättre som seniorer än Finlands spelare.
Nej. Finland har först på senare år blivit framgångsrika i JVM och på att ta fram talanger. Innan det hade man ingen bredd what so ever och stora talanger kom inte fram lika ofta. Ändå har man kunnat tävla med Sverige i olika internationella turneringar genom åren.
Citera
2021-01-03, 17:42
Medlem
Svinuss avatar
Kan inte fatta att folk är så jävla intresserade av barn hocky.

Kommer ihåg när sverige vann över finland, direkt ringde alla till mig och påpekade det.
Ingen brydde sig om när finland vann över sverige i riktig hockey.
Citera
2021-01-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinus

Kommer ihåg när sverige vann över finland, direkt ringde alla till mig och påpekade det.

Framförallt denna denna vinter. Inte en käft bryr sig. Generellt brukar det ändå vara lite drag kring Junior-VM i Sverige. Inte i år. Det har känts totalt stendött. Fast det gäller inte bara J-VM iofs, alla sportevenemang det senaste året känns som urholkade skal av vad det brukar vara. Lite träningsmatch feeling. Både mot Ryssland i gruppspelet och matchen igår så möttes förlusten med en axelryckning. från min sida åtminstone. Det fanns absolut ingen nerv eller någonting alls, förutom för de svenska spelarna då, som tydligen tycker det är relevant att böla i TV för en förlust i JVM. Man undrar hur de reagerar när de stukar tån?
Förhoppningsvis blir 2021 ett bättre sportår, 2020 kan man helt räkna bort.
Citera
2021-01-03, 18:00
Medlem
Svinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Framförallt denna denna vinter. Inte en käft bryr sig. Generellt brukar det ändå vara lite drag kring Junior-VM i Sverige. Inte i år. Det har känts totalt stendött. Fast det gäller inte bara J-VM iofs, alla sportevenemang det senaste året känns som urholkade skal av vad det brukar vara. Lite träningsmatch feeling. Både mot Ryssland i gruppspelet och matchen igår så möttes förlusten med en axelryckning. från min sida åtminstone. Det fanns absolut ingen nerv eller någonting alls, förutom för de svenska spelarna då, som tydligen tycker det är relevant att böla i TV för en förlust i JVM. Man undrar hur de reagerar när de stukar tån?
Förhoppningsvis blir 2021 ett bättre sportår, 2020 kan man helt räkna bort.

Håller med, varken hockeyn eller fotbollen har varit intressant. Saknar också klacken på läktarn. Vilket också är det bästa sättet att avnjuta sport på.
Citera
2021-01-03, 18:01
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Uppenbarligen brydde du dig tillräckligt för att klicka på den här tråden.
Citera
2021-01-03, 18:03
Medlem
Citat:

Det hade varit intressant att se hur stort intresset blivit om JVM spelats på våren och VM avgjorts under jul/nyår istället.
Citera
2021-01-03, 18:24
Medlem
Pinsamt Fiasko !!
Citera
2021-01-03, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Isak rosen borde va aktuell nästa år?

Ja han är med och slåss om en av de sista platserna bakom de givna.
Citera
2021-01-03, 18:47
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:

Folk älskar potential och ungdom. På samma sätt som folk drar till finlaer i olika sporter för 15-16 åringar så dras de till u20. Det är ologiskt om man ska vara krass. Från varje 16 års distrikfinal så är det en som ens blir proffs och för varje u20 vm så är 2-3 stycken som kommer vara aktuella för ett kommande OS spel och kanske 3-4 stycken för ett vm.

Trots det så ser vissa ner på det vanliga vm för att bara ca 70% av de bästa spelarna är med. Samtidigt som det bara är med ca 10-20% av de bästa framtida spelarna i varje vm.
Senast redigerad av ricardo22 2021-01-03 kl. 18:49.
Citera
2021-01-03, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Isak rosen borde va aktuell nästa år?

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja han är med och slåss om en av de sista platserna bakom de givna.

Bubblare i Radiosportens JVM-lag 2022.
Citera
2021-01-03, 18:54
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Det hade varit intressant att se hur stort intresset blivit om JVM spelats på våren och VM avgjorts under jul/nyår istället.
Jag tycker inte att det är någon nackdel med hockey vm på våren. Dessutom så spelas senior vm alltid i europa och på bästa tv tid istället för 2 på natten.
Citera
2021-01-03, 18:57
Medlem
Har följt JVM under de flesta av de senaste 20 åren. Årets upplaga av det svenska juniorlandslaget måste ha varit det i särklass sämsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in