2021-01-03, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag har inte hängt med i tråden på senaste tiden, men när nu Romney, Murkowski och Toomey förklarat att de godkänner valresultatet så är det väl över nu, eller?

Det var över för länge sedan.
Eller snarare, det här var aldrig något annat än Trumps hjärnspöken.
2021-01-03, 17:24
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Rätta mig gärna om jag tänker helt snett här men då blir väl slutresultatet i procent detsamma?

Ja men det har ingen betydelse.

"Count legal votes only"

Mike Pensé
2021-01-03, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag har inte hängt med i tråden på senaste tiden, men när nu Romney, Murkowski och Toomey förklarat att de godkänner valresultatet så är det väl över nu, eller?
Det är nästan en månad sedan det fanns ens en tänkbar chans för Trump att vända om valresultatet.
2021-01-03, 17:26
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Ja. Och om den inte stämmer?

Citat:
Och då ska man ignorera valhemligheten och fråga personen vad den röstat på eller vadå?

Då finns det väl bevis för valfusk, hur man sen går vidare vet jag inte?
2021-01-03, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley

Det är sant. Men man tycker ju att Trump med sina flera hundra miljoner dollar skulle kunnat få svar på det för ett tag sedan?

Vad är presidenten ute efter egentligen? Vet du det? Jag förstår mig inte på hans agerande och än mindre av hans reaktioner. Det hela är väldigt absurt.
2021-01-03, 17:30
Medlem
Citat:

Bevis för fusk finns det ju redan idag, däremot finns det inte bevis för ett så pass omfattande fusk som krävs för att valresultatet ska påverkas. Det förekommer oegentligheter vid varje val, det är ofrånkomligt. Någon som försöker rösta åt sina barn, skicka in två röster osv. Detta är naturligtvis allvarligt men påverkar inte utgången i valet, i vart fall inte i vårt fall.

Det Trump med bihang behöver är bevis för ett omfattande, organiserat, valfusk. Problemet är bara att det inte tycks finnas bevis för detta.
2021-01-03, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det är sant. Men man tycker ju att Trump med sina flera hundra miljoner dollar skulle kunnat få svar på det för ett tag sedan?

Vad är presidenten ute efter egentligen? Vet du det? Jag förstår mig inte på hans agerande och än mindre av hans reaktioner. Det hela är väldigt absurt.

Tycker inte Trumps beteende är särskilt svårt att förstå sig på. Vi har otaliga exempel på att Trump inte klarar av motgångar. Huruvida det beror på en psykologisk diagnos eller taktik låter jag vara osagt.

Om han i vevan även kan håva in miljontals dollar från sina följare så... Ja, du ser poängen.
2021-01-03, 17:36
Medlem
Citat:
Om allt det du skriver är sant, varför använder sig inte Donald av de 300 miljoner dollarna för att ta fall till domstolarna?

Citat:
Jag håller med, Trump som samlat ihop flera hundra miljoner dollar borde verkligen se till att vittnesmål kommer till domstol.
Han har ett helt team av jurister som jobbar dygnet runt med detta. 1000-tals edsvurna vittnesmål har dokumenterats och visats för legislatures i delstaterna. Han har engagerat antal experter som granskat datan och andra aspekter och hittat massor med oegentligheter som presenterats.

Du förstår helt enkelt in processen. Men till skillnad från dig så förstår sig Trump och hans legalteam på den, dvs att det är legislaturers i varje delstat som har makten. Inte domstolen. Du förstår dig helt enkelt inte på vilken jurisdiktion det handlar om och därmed förstår du inte hur det går till heller.

Det han vunnit just nu är folkets stöd (den politiska biten) samt lyckats övertyga (bevisa) legislatures i delstaterna att valfusk i tillräcklig omfattning har skett (den juridiska biten), vilket ledde till att dom skickade ALTERNATIVA electorer till kongressen den 6:e.

Och 160 representanter och senatorer i kongressen kommer nu därav att motsätta sig dessa ifrågasatt staters "officiella" electorer. Det kommer troligen att vara 200 eller fler redan på måndag. Troligtvis är det ändå fler då många inte kommer ge sig till känna förrän i sista minuten pga rädsla för etablissemangets angrepp.

Dessutom så har 12 senatorer, ledda av Ted Cruz, gått samman och med en skrivelse krävt en riktig granskning av valresultatet innan kongressen sammanträder, dvs dom begär att man ska skjuta på kongressens sammanträde den 6:e i 10 dagar så att detta blir ordentligt utrett innan.

Vi får se var det slutar, men Trump är SMART, mycket smartare än dig.

Den jurisdiktion som själva valfusket (fraud) tillhör kommer utredas EFTER att själva valprocessen är avklarad. Det ligger redan flertalet mål i domstolarna och väntar. Det kommer braka loss sen efter den 20:e, och alla polletterna (dina) kommer sakteliga trilla ner.
2021-01-03, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Ja men det har ingen betydelse.

"Count legal votes only"

Mike Pensé
Republikanernas position är egentligen att det inte ska vara en allmän medborgerlig rättighet att kunna få poströsta, oavsett att rösten är alltigenom okay och laglig, och oavsett om det pågår en pandemi, man inte kan få gå ifrån jobbet på valdagen, det är dussintals miles till den vallokal som ska användas på valdagen eller liknande omständigheter. Den stämning som Texas m fl delstater körde, och som kastades ut från SCOTUS, grundade sig just på tanken att en allmän rätt till poströstande om väljaren så önskar skulle strida mot konstitutionen. Poströstande ska vara ett privilegium, något man ska tvingas be om med olika skäl (i alla fall om man hör till fel väljargrupp), och som man ska kunna nekas, det är republikanernas och Trumps grundläggande pitch i den här frågan. Snacket om att "miljoner döda går och röstar" är bara smink över denna grundsyn.

Det är också därför Trump misstänkliggjorde poströstande hela vägen, långt innan valdagen. Det har ingenting med faktisk förekomst av fusk att göra.
Senast redigerad av HepCat-X 2021-01-03 kl. 17:43.
2021-01-03, 17:37
Medlem
siisters avatar
Citat:

Jag tycker det är bakvänt. Vilka anledningar finns det till att göra en granskning av signaturer?
On Dec. 14, Raffensperger announced a signature match audit in Cobb County following credible allegations that the process was not followed in the June primaries. Raffensperger’s office partnered with the Georgia Bureau of Investigation to conduct the audit

https://www.wtoc.com/2020/12/29/raffensperger-no-fraud-found-cobb-co-ballot-signature-audit/
I Cobb County kom man med trovärdiga anklagelser först och sen gjordes en granskning. Att tycka det är misstänksamt att Trump inte vann räcker inte
Currently, there’s no state law requiring or outlining the process for rechecking envelope signatures against the state database after those signatures were already confirmed, said Gabriel Sterling, the state’s voting system implementation manager.

“If a court orders it or if we have specific investigatory reasons, you do it,” he said of auditing the signatures. “If we make a precedent of ‘I don’t like the outcome. Therefore, we should start investigating random parts of the process.’ ...It’s a bad precedent.”
https://www.ledger-enquirer.com/news/politics-government/election/article247371684.html
2021-01-03, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Han har ett helt team av jurister som jobbar dygnet runt med detta. 1000-tals edsvurna vittnesmål har dokumenterats och visats för legislatures i delstaterna. Han har engagerat antal experter som granskat datan och andra aspekter och hittat massor med oegentligheter som presenterats.

Du förstår helt enkelt in processen. Men till skillnad från dig så förstår sig Trump och hans legalteam på den, dvs att det är legislaturers i varje delstat som har makten. Inte domstolen. Du förstår dig helt enkelt inte på vilken jurisdiktion det handlar om och därmed förstår du inte hur det går till heller.

Är det inte då anmärkningsvärt att Trumps stämningar, enligt den gängse åsikten i denna tråd, avvisas på teknikaliteter?

Nog borde väl några av dessa experter och jurister lyckas skriva en korrekt stämningsansökan?
2021-01-03, 17:42
Medlem
Sculleys avatar
Citat:

Citat:
Bevis för fusk finns det ju redan idag, däremot finns det inte bevis för ett så pass omfattande fusk som krävs för att valresultatet ska påverkas. Det förekommer oegentligheter vid varje val, det är ofrånkomligt. Någon som försöker rösta åt sina barn, skicka in två röster osv. Detta är naturligtvis allvarligt men påverkar inte utgången i valet, i vart fall inte i vårt fall.

Det Trump med bihang behöver är bevis för ett omfattande, organiserat, valfusk. Problemet är bara att det inte tycks finnas bevis för detta.

Jag har full förståelse för att Trump och andra ropar valfusk efter alla röster som ramlade in för Biden mitt i natten. Om detta berodde på valfusk eller inte får framtiden utvisa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in