Jag håller med Frida om att det var helt rätt att dra uppför.
Annars mest fascinerande att det finns de som tror att Frida skulle ha en chans mot Diggins om de är lika på toppen. Att Diggins kör ifrån med 10 sekunder är nästan förväntat, hon är som jag ser det världscupens klart bästa utförsåkare, framförallt i skate. Även Brennan bedömer jag som snäppet bättre än Frida utför.
Nu får vi hoppas hon slår Diggins o Brennan med typ 10 sekunder på tisdag så hon kan köra ifrån dem på jakten.
Fast man kanske borde sett till att Diggins hade lite tröttare ben sista gången uftför, ja som det blev nu visste man att det kan bli runt 10 sek när hon dragit allt innan
Jag håller med Frida om att det var helt rätt att dra uppför.
Annars mest fascinerande att det finns de som tror att Frida skulle ha en chans mot Diggins om de är lika på toppen. Att Diggins kör ifrån med 10 sekunder är nästan förväntat, hon är som jag ser det världscupens klart bästa utförsåkare, framförallt i skate. Även Brennan bedömer jag som snäppet bättre än Frida utför.
Nu får vi hoppas hon slår Diggins o Brennan med typ 10 sekunder på tisdag så hon kan köra ifrån dem på jakten.
Fast hade Frida inte dragit hela vägen så hade hon kanske varit lite fräschare och inte tappat lika många sekunder i mål som hon nu gjorde.
Noterbart nu att Ebba varit utanför topp-10 i distans vid tolv tillfällen i karriären. Nio av dom har varit på mellanhöjd eller höghöjd. Övriga tre(VC-premiären i Östersund och två VM-lopp i Lahtis) var hon fortfarande junior.
Om Diggins och Brennan kör jämnt med Frida på tisdag tror jag de kan neutralisera avstånden även på onsdag.
Det bästa vore om Karlsson och Andersson tar en dubbelseger så kan de utöka mycket andra dagen. Får se om lågland, alltså 1200 möh, alltså fortsatt ganska högt, gör saker och ting normala igen.
Noterbart nu att Ebba varit utanför topp-10 i distans vid tolv tillfällen i karriären. Nio av dom har varit på mellanhöjd eller höghöjd. Övriga tre(VC-premiären i Östersund och två VM-lopp i Lahtis) var hon fortfarande junior.
Mellanhöjd är 1200 möh? Då kan vi nog glömma att Ebba ska kunna vända det här.