2021-01-03, 14:15
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Attityden att konspirationsteoretiker är ett gäng byfånar? Det var sååååå mycket fusk 2016 men varför utreddes inte det? Folk twittrade och tittade på YouTube men inget hände. Vafan

Demokraterna var ju efter Trump med "bevis" att Ryssarna hjälpte Trump. Müller rapporten visade att ingen hjälp om från ryssarna. Demokraterna fick en utredare för att efterforska i alla lögner. Så visst hände något men det fanns inget för att avsätta Trump vilket varit Demokraternas mål i fyra års tid med med det totala fiaskot kring Ukraina. Det var bara valfusk kvar som alternativ för Demokraterna.
2021-01-03, 14:18
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Problemet är att det inte går. Domstolar skiter i det. De avfärdar allt som att det kommer från en galen clown. De tror att valen i USA är säkra. Vad är det i Georgia, 5000 döda som röstat? Trump frågade sig varför dessa röster inte räknas bort från resultatet... tja, det kanske hade gått om domstolen brydde sig om demokratin. Men nu är handskarna av, 6.1.

Hanskarna av är ett måste nu. Utgången av detta spelar väldigt stor roll för Sverige och svenskarna. För Sverige som land är det katastrof om Trump tar hem det men för svenskarna är det en sann vinst.
2021-01-03, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Enligt psykopaten "IsraelWatch" är alla på den sidan "upprorsmakare" och vill se lagens strängaste straff vilket är dödsstraff i USA (okej, i en del stater är det livstids fängelse).

Landet är redan polariserat och idioterna som köper Trumps trams kommer inte acceptera utfallet vad än demokraterna gör.
SÅ det enda rätta är att leva med att en del av befolkningen är idioter och straffa de som bryter mot lagen och gör uppror med lagens hårdaste straff.

Resterande demokrater, oberoende och normala republikaner kommer inte bry sig och gå vidare med sina liv.
Att enas med hjärndöda hillbillies är oödigt och slöseri emd tid.
Det röstas helt enkelt ned och sen får man ta itu med upprorsmakare på ett lämpligt sätt.” skrev IsraelWatch.

Hur du kan få det till att ” alla på den sidan [är]"upprorsmakare" ” är ju en helt bisarr tolkning.
2021-01-03, 14:20
Medlem
Citat:
Problemet är att det inte går. Domstolar skiter i det. De avfärdar allt som att det kommer från en galen clown. De tror att valen i USA är säkra. Vad är det i Georgia, 5000 döda som röstat? Trump frågade sig varför dessa röster inte räknas bort från resultatet... tja, det kanske hade gått om domstolen brydde sig om demokratin. Men nu är handskarna av, 6.1.

Bullshit!

Det har stått Giuliani, Powell och Elllis fullständigt fritt att lägga fram de bevis de anser sig ha, att låta sina pappenheimare vittna under ed i en verklig domstol och stödja sina anklagelser om massivt valfusk på detta. Men det har de inte gjort - de har *själva* stått och skrapat med fötterna och avstått från det. Varför? Därför att de vet att det material de sitter på kommer att malas sönder i en domstol.

Det är enklare för dem att bara stå och skälla ute på sina egna och allierade delstatsrepublikaners s k hearings, där det inte finns några som helst juridiska krav, eller några motfrågor.
2021-01-03, 14:26
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:

Problemet är att det slängs ut för många påståenden som låter och därför är bevis på valfusk.
5000 döda som röstat är ett påstående som låter men var det verkligen så. Hade det varit
det hade Rudy dragit det till domstol.
I videon påstår man att om en kandidat får över 75% av rösterna i ett distrikt är det bevis på fusk.
Hur ser det ut i verkligheten? I alla distrikt? I föregående val? Rudy hade dragit till domstol om inte
han själv debunkat det.
Se plötsligt blandar smartingen ihop oegentligheter i rapporteringen, en flip i rapporteringen.
Flippar i rapportering eller TV-sändningar går inte att gå till domstol med såvida inte man
vill anklaga Edison för något.

SomSagt 4 år till för DJT men det finns ingen koppling till vafusk.

Mike Pensé
2021-01-03, 14:27
Medlem
Citat:

Hur många riktiga anklagelser omkring valet har gjorts i domstol? Så man får en uppfattning om hur många vittnen som uttalats sig om riktigt valfusk menar jag?

Är det kring hundratalet eller.... ? :unsutre:

Hur många domstolsfall har handlat kring de röster som döda ska ha gjort? Ett par dussin antar jag?

Trump har ju samlat in flera hundra miljoner dollar så att jag antar att det varit ett massivt uppbåd för att visa på felaktigheter i domstolarna?
2021-01-03, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Hur många riktiga anklagelser omkring valet har gjorts i domstol? Så man får en uppfattning om hur många vittnen som uttalats sig om riktigt valfusk menar jag?

Hur många domstolsfall har handlat kring de röster som döda ska ha gjort? Ett par dussin antar jag?

Trump har ju samlat in flera hundra miljoner dollar så att jag antar att det varit ett massivt uppbåd för att visa på felaktigheter i domstolarna?
Ett av Trumps och Giulianis stjärnvittnen:
https://twitter.com/thehill/status/1334928204071505920?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1334928204071505920%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.wonkett e.com%2Ftrump-election-witnesses-somehow-even-less-credible-than-th ey-first-appeared

Vilka korrupta domstolar som inte tar såna som hon på allvar woahaha
2021-01-03, 14:32
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup

Inte dollar men hundratals vittnen om att valet inte gått rätt till. Vote flipping i den tidigare videon. Det är fusk och basement Biden, en gammal dement hycklare som knappt klarade sig igenom primärvalet utan att få ett jävla uppsving under super tuesday. Konstigt bara det, men Dominion hjälpte till där med. Kamala Harris, hon fick 2% under primärvalet.
2021-01-03, 14:34
Medlem
Citat:
Inte dollar men hundratals vittnen om att valet inte gått rätt till. Vote flipping i den tidigare videon. Det är fusk och basement Biden, en gammal dement hycklare som knappt klarade sig igenom primärvalet utan att få ett jävla uppsving under super tuesday. Konstigt bara det, men Dominion hjälpte till där med. Kamala Harris, hon fick 2% under primärvalet.

I vilken domstol togs den här flippingen upp i?
2021-01-03, 14:34
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey

Landet är redan polariserat och idioterna som köper Trumps trams kommer inte acceptera utfallet vad än demokraterna gör.
SÅ det enda rätta är att leva med att en del av befolkningen är idioter och straffa de som bryter mot lagen och gör uppror med lagens hårdaste straff.

Resterande demokrater, oberoende och normala republikaner kommer inte bry sig och gå vidare med sina liv.
Att enas med hjärndöda hillbillies är oödigt och slöseri emd tid.
Det röstas helt enkelt ned och sen får man ta itu med upprorsmakare på ett lämpligt sätt.” skrev IsraelWatch.

Hur du kan få det till att ” alla på den sidan [är]"upprorsmakare" ” är ju en helt bisarr tolkning.
Om du haft läsförståelse så hade du förstått. Du kan gärna gå tillbaka i tråden och se efter själv så framkommer det att jag beskrev "IsraelWatch" inlaga så som en åsikt och mitt huvudargument var till användaren "HomoDeus" som fastslog att det "blir konsekvenser" varpå jag efterfrågade svar av "HomoDeus" och inte av "IsraelWatch".
Skärp till dig för fan och kolla vad jag skriver och till vem.
2021-01-03, 14:45
Medlem
Citat:
Trump blev, genom sin nonchiga, lögnaktiga och missriktade hantering av pandemin the Biggest Cause of Death in America under förra året. 330.000 döda i världens rikaste och vetenskapligt resursrikaste land. Hans kampanj, hans massmöten och deras förakt för elementärt säkerhetstänkande har aktivt bidragit till att hålla pandemin igång över hela USA och mycket riktigt slutade det med att Vita huset och Trumps eget gäng blev centrum för ett utbrott av pandemin och både Trump och Pence själva smittades, liksom deras stabschefer och andra medarbetare.

Trump prioriterade hela vägen sin egen kampanj långt över kampen mot pandemin och att skydda amerikanska liv, det senare såg han som en andrarangsuppgift. Det är raka motsatsen till hur en president förväntas agera - tidigare presidenter som har styrt under kriser och krig har inte skuffat dessa svårigheter åt sidan för att det var valår, inte en sekund.

Det här är bara en av många anledningar till att ännu fler miljoner amerikaner bestämde sig för att det var dags att rösta bort Trump, men som den gode sektmedlem du är kommer du aldrig att orka förstå den saken.
2021-01-03, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Om du haft läsförståelse så hade du förstått. Du kan gärna gå tillbaka i tråden och se efter själv så framkommer det att jag beskrev "IsraelWatch" inlaga så som en åsikt och mitt huvudargument var till användaren "HomoDeus" som fastslog att det "blir konsekvenser" varpå jag efterfrågade svar av "HomoDeus" och inte av "IsraelWatch".
Skärp till dig för fan och kolla vad jag skriver och till vem.

Oavsett vem du skriver till så har du fortfarande skrivit att ”Enligt psykopaten "IsraelWatch" är alla på den sidan "upprorsmakare" ”.

Förstår att du inte orkar kännas vid dina egna ord. Det är bara att bryta ihop och gå vidare. Trumpister är ju bra på att glatt hoppa vidare till en ny lögn, misstolkning eller skröna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in