2021-01-03, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Skulle vara ! inte ?
svar ja!
Och svar så lite som möjligt , jag konsumerar inte huvudvärkstabletter ens. Men visst någon kur med atinbiotika har man väl käkat =)

Men jag ställer mig skarpt skeptisk till detta vaccin , köp aldrig första utgåvan av något alla defekter är inte utredd än (något i den stilen)

En handfull allvarliga biverkningar, vilka dessutom oftast verkar bero på att de gett det till allergiker trots att man vet risken med det, och man har redan vaccinerat hundratusentals och detta mot en pandemi som skördat snart två miljoner dödsoffer? Och du är "skarpt skeptisk"? Varför? Har du något bättre knep än att hundratusentals till skall dör för att du och några foliehattar är "skarpt skeptiska"?

Är man ung och särskilt om man är allergiker så absolut - vänta, men inte för de som är gamla eller riskerar hög smittdos i yrket. Varför skulle man vänta då när dödligheten är hög i riskgrupperna?
Citera
2021-01-03, 11:10
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
De flesta som dött i covid har inte varit döende innan de insjuknat pga viruset.

Jo det har de det har varit svårt sjuka människor där covid har varit dödsstöten. Jag vill att man bara lägger ned,
Citera
2021-01-03, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Med den logiken borde extremt feta personer klara sig bättre än spinkiga eftersom deras tjocka magar håller folk på avstånd.
Om jag är ett huvud längre än dig så slipper väl jag din utandningsluft?
Viruset är dessutom tyngre än luften och faller neråt.
Citera
2021-01-03, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Skillnaden är att ivermectin och hydroxoklorochin har använts i decennier utan biverkningar. Det senare används i många afrikanska länder som profylax mot malaria och har så gjorts i 70 år. Av någon anledning tycks dessa länder inte drabbats särskilt svårt av covid...

Darwin Awards kommer delas ut till vaccintroende foliehattar likt du själv som helt utan att tveka sprutar in ett otestat, förhastat, experimentellt DNA-manipulerande vaccin i era kroppar.

Ivertmecin verkar inte helt ointressant, men hydroxoklorochin ökade dödligheten.

Men i vilket fall, Darwin awards kommer alltid garanterat gå till mer folk som sitter hemma och klickar hem tabletter från internet än de som går och vaccinerar sig med ett testat vaccin, vilket var vad jag avsåg.

Hur kommer det sig att du tror många kommer dö av att vaccinera sig? Vad bygger du det på?
Citera
2021-01-03, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Jo det har de det har varit svårt sjuka människor där covid har varit dödsstöten. Jag vill att man bara lägger ned,

Låt mig ta ett bra exempel på hur det sett ut i verkligheten:
- Sven Wollter hade Kol som är en svår lungsjukdom som ofta dödar folk. Han var dock inte i sämre skick än att han själv kunde ta flyget till Stockholm för att arbeta. Där smittades han av SARS-CoV-2 och avled inom några veckor. Utan viruset så hade han troligen överlevt flera år till.

Jag vill I just detta rätt typiska fall vilja påstå att han inte var nära att avlida, även om han hade en dödlig sjukdom.
Citera
2021-01-03, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Vad är biverkningarna och riskerna med Ivertmecin? Jag hittade ingen info om det.

Som jag har förstått det så används Ivermectin framgångsrikt mot olika parasiter, som maskar och liknande, framför allt i tropikerna där man har den typen av sjukdomar.
Det har även effekt på RNA-virus, men om det skall ha effekt i kroppen måste man ta ganska höga doser. Då tror man att det kan skada hjärnan bland annat.
Citera
2021-01-03, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Inte riktigt så enkelt. Viruset åker på aerosoler som beroende på storlek kan sväva runt i många timmar. Risken må minska om man inte är direkt utsatt från utandningsluften, men den är inte obetydlig om du befinner dig inomhus trots det.
Citera
2021-01-03, 11:19
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer

Om jag har en mage som sticker ut 30 cm längre än din så borde det väl skydda precis lika bra?
Citera
2021-01-03, 11:19
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Låt mig ta ett bra exempel på hur det sett ut i verkligheten:
- Sven Wollter hade Kol som är en svår lungsjukdom som ofta dödar folk. Han var dock inte i sämre skick än att han själv kunde ta flyget till Stockholm för att arbeta. Där smittades han av SARS-CoV-2 och avled inom några veckor. Utan viruset så hade han troligen överlevt flera år till.

Jag vill I just detta rätt typiska fall vilja påstå att han inte var nära att avlida, även om han hade en dödlig sjukdom.

Ditt exempel är en nästan nittiårig gubbe som led av en dödlig lungsjukdom. Ja han hade dött av vad som helst.
Citera
2021-01-03, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Så har det låtit från er skräckrunkare i två månader nu. "Nästa vecka", "i november", "i december", i "januari", "snart", "om några dagar" osv då jävlar blir det nattsvart.

Så du menar att året som gått varit som vanligt?
https://ourworldindata.org/grapher/excess-mortality-p-scores?tab=chart&stackMode=absolute&country=~SWE&r egion=World
Citera
2021-01-03, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Ditt exempel är en nästan nittiårig gubbe som led av en dödlig lungsjukdom. Ja han hade dött av vad som helst.
Nej, inte om han tagit vaccinationer mot lunginflammation och influensa (vilket han garanterat gör).

Han hade sannolikt levt i flera år till.
Citera
2021-01-03, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Nej, inte om han tagit vaccinationer mot lunginflammation och influensa (vilket han garanterat gör).

Han hade sannolikt levt i flera år till.

Ja, men är man över 70 år då har man gjort sitt. Så är det. Har man olyckligtvis råkat dra på sig cancer och är 38 år men bara måste genomgå en behandlingsomgång så är man tyvärr död ändå.

Personen har så idiotiska argument att det gör ont att läsa dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in