2020-12-31, 16:12
Medlem
My-Times avatar
Får bara upp felmeddelandet "You've entered an incorrect federation or stellar address." hela tiden. Är ny inom detta, så jag förstår inte om jag gör något fel eller om det helt enkelt inte går.

Om det inte fungerar så kanske någon vet hur jag skall göra för att få över mina BTC från Wirex till electrum? Måste jag gå via någon annan sida först?
Citera
2020-12-31, 22:46
Medlem
Jodå, det går bra att skicka BTC från Wirex men det låter som att du försöker skicka ifrån din Stellar-plånbok. Växla till Bitcoin-plånboken och skicka därifrån istället.
Citera
2021-01-01, 17:42
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Jodå, det går bra att skicka BTC från Wirex men det låter som att du försöker skicka ifrån din Stellar-plånbok. Växla till Bitcoin-plånboken och skicka därifrån istället.
Jag har letat som en galning i både appen och via web-läsaren utan att hitta hur man gör det? Jag har bara tre konton där ett för BTC, ett för WXT samt ett för Euro.
Citera
2021-01-01, 20:38
Medlem
Aha, jag har en annan teori. Är det så att din Bitcoin-adress som Electrum genererar börjar på bc1? Möjligen så stödjer Wirex inte detta formatet utan förväntar sig att alla Bitcoin-adresser börjar med 1 eller 3.
Kan du generera en adress i Electrum som börjar på 1 eller 3 för att prova? Alternativt prova en annan plånbok att skicka dina BTC till.
Citera
2021-01-01, 23:36
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Aha, jag har en annan teori. Är det så att din Bitcoin-adress som Electrum genererar börjar på bc1? Möjligen så stödjer Wirex inte detta formatet utan förväntar sig att alla Bitcoin-adresser börjar med 1 eller 3.
Kan du generera en adress i Electrum som börjar på 1 eller 3 för att prova? Alternativt prova en annan plånbok att skicka dina BTC till.
Du har helt rätt, adresserna i både wasabi och electrum börjar med bc1, det är nog därför det inte fungerar. Jag får bara upp den typen av adress även på bitwala, så det verkar svårt att föra pengarna vidare från wirex vilket känns lite tråkigt.
Citera
2021-01-02, 01:58
Medlem
bdbdbdbds avatar
När bytte dom kort?

Det enfärgade visa utan namn är inte längre giltigt? En nyhet för mig isåfall.
Citera
2021-01-02, 11:37
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
När bytte dom kort?

Det enfärgade visa utan namn är inte längre giltigt? En nyhet för mig isåfall.
Deras nya kort har inte släppts än, men det verkar som att det skall komma under Q1 i år.
Citera
2021-01-03, 06:50
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Deras nya kort har inte släppts än, men det verkar som att det skall komma under Q1 i år.

Ok tack är en av de bättre hursomhelst .
Citera
2021-01-03, 06:54
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Ok tack är en av de bättre hursomhelst .

Hade grundfrågan här varit kan jag flytta pengar ifrån Bitwala till vår gemensamma electrumwallet som har 100 olika ägare, så hade svaret varit nej det kan du inte...

Rejält tröga folk så undviker nog att förvänta mig andra svar även om förklarar för samma nötter 9e eller 900 ggr
Senast redigerad av bdbdbdbd 2021-01-03 kl. 06:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in