2021-01-03, 04:49
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av text-tv-202
Jag har varit en ivrig påhejare av andningsskydd, vad pratar du om? UK har en tier 4 lockdown och bötfäller människor som går ut mot reglerna med 6000 pund/skalle och skiten accelererar ändå. Det funkar inte med lite avhållsamhet, vi behöver vaccin.

Nästkommande smitta, antar du menar UK mutationen? Vaccinet fungerar till den med, och ett vaccin av slager m-rna kommer lätt kunna tweakas till nya framtida mutationer, ungefär som vaccinet mot smittkoppor där man fick ta ett säsongsvaccin varje år i 20 år innan det kunde besegras. Blir nog något liknande här.

Och mitt huvud är det nog inget större fel på vännen.

Tier 4 är en ren papperstiger, se regler: https://www.gov.uk/guidance/tier-4-stay-at-home
Så lösa regler gör inte någon nytta. Ser mer ut som att man vill kunna säga att man gjort något.
Citera
2021-01-03, 05:00
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Tier 4 är en ren papperstiger, se regler: https://www.gov.uk/guidance/tier-4-stay-at-home
Så lösa regler gör inte någon nytta. Ser mer ut som att man vill kunna säga att man gjort något.

Det jävliga här att vi måste se Coronakrisen som något som inte går över snart, jag tänker mig 2-3 år innan det möjligen är över. Sedan finns risken för mutationer av viruset samt en risk för att detta är bara en "test" för ett ännu värre virus/smitta.

Den som inte lär sig nu får skylla sig själv, jag är faktiskt förvånad över att Coronan är såpass mild.
Citera
2021-01-03, 05:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor

Bör vara dämpande på smittspridningen att bara kunna handla mat och medicin, inga gym, inga barer, inga frisörer, inga shopping centers.

Kurvan gick också spikrakt neråt i november efter de införde hårdare restriktioner (tier 2/3 i hela landet) men sen hände något i december. Detta något hände inte i flera andra länder som också fick nedåtgående kurvor efter likande lockdowns. Jag gissar på mutationen började slå igenom drivet av öppna skolor och att dess stora skillnad är att den angriper barn med lika hög smittsamhet som vuxna.
Citera
2021-01-03, 05:06
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Jag sätter mitt huvud på att vaccinet är mindre farligt än själva viruset och att människor som motarbetar vaccinet leker med människoliv och borde avsluta sig själva med din jävla logik.

Majoriteten av befolkningen är idioter och de litar på de som styr landet, blind följer blind med andra ord.
Vi lever med demokratins baksida, folk förstår inte agera och tänka självständigt.

Det i kombination med viruset kanske har sin poäng, fundera på det.
Detta är bara början.
Citera
2021-01-03, 05:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Gott talat där vännen!
Saken är ju ändå dilemmat mellan att ta vaccinet med eventuella bieffekter eller istället minska smittspridningen med något så enkelt som andningsskydd.

Jag behöver knappast påpeka att jag redan innan smittan lämnat Kina så skaffade jag andningsskydd och gick igenom min skyddsutrustning i ABC-skydd.

Naturligtvis så visar jag respekt mot mig själv samt omgivningen genom att använda andningsskydd i kontakt med andra människor.

Bra och imponerande och tack för din omtanke. Jag handlar mat 3-4 ggr per månad, det är min enda exponering. Lever ensam.
Citera
2021-01-03, 05:08
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Och "vi" fick rätt. Det är nattsvarta siffror. Vi ligger bland de sämsta i Europa, EU och världen.
Sämst av alla grannländer.

Men du tror alltså inte på nattsvarta siffror kommande veckor? Hur många blir det enligt dig?

Det har inte varit "nattsvarta" siffror på hela året, varken i Sverige eller i världen. Vad är det nu, 9000 i Sverige och knappa två miljoner i världen? En droppe i havet. Sen vet ju ingen hur många av dessa som beror på covid men troligtvis väldigt få eftersom så gott som alla av dessa avlidna varit i så dåligt skick att de knappast skulle överlevt mer än ett år ändå, med eller utan "pandemi". En ännu mindre droppe i ett ännu större hav alltså .

Och Sverige har och har länge haft en usel äldrevård vilket är anledningen till att Sverige har fler döda på äldreboenden än grannländerna. Inget nytt för i år. Undermålig industrimat, en cocktail av mediciner inklusive nedbrytande och livsfarliga stattiner, noll fysisk aktivitet, noll nyttiga kosttillskott som t ex D-vitamin, personal som inte kan svenska, palliativ vård istället för syrgas etc. Vad förväntar du dig för resultat?

För övrigt dör 40 miljoner människor av metabola sjukdomar varje år, varav tiotusentals svenskar. Blir du lika upprörd över det? Kräver du att regeringen och FHM ska införa restriktioner i människors kost- och levnadsvanor också? T ex förbud mot socker, fröoljor, tillsatser etc? Till skillnad från lockdowns och munblöjor så hade sådana restriktioner faktiskt fungerat.
Citera
2021-01-03, 05:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Majoriteten av befolkningen är idioter och de litar på de som styr landet, blind följer blind med andra ord.
Vi lever med demokratins baksida, folk förstår inte agera och tänka självständigt.

Det i kombination med viruset kanske har sin poäng, fundera på det.
Detta är bara början.

Ja jag har kritiserat Tegnell stenhårt här under en mycket lång tid så oroa dig inte för den delen. Fast man är likaså en idiot om man inte tror på något som skulle kunna vara bra bara för att myndigheterna också ställer sig bakom det. Ibland (för sällan) hamnar även de på rätt sida av saker så det gäller att värdera själv i alla lägen. Men visst, håller med dig, en kritisk grundinställning är sunt.
Citera
2021-01-03, 05:12
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Bra och imponerande och tack för din omtanke. Jag handlar mat 3-4 ggr per månad, det är min enda exponering. Lever ensam.

Varför beställer du inte hem istället?

Alla dessa människor som tycker de är så duktiga för att de håller avstånd och bär munblöja i butikerna. Ni bidrar fortfarande till smittspridning eller hur? Även om man lever i villfarelsen att munblöjor skyddar så är det ingen som tror att de ger ett hundraprocentigt skydd.
Citera
2021-01-03, 05:16
Medlem
Vasterass avatar
Citat:

Som sagt, undvik att bli smittad!
Om du inte blir smittad så behöver du inte vaccin och risken med komplikationer. Utöver det så tycker jag det är överflödigt att ts riken med vaccin med dess eventuelle bieffekter.

Detta virus kommer att ständigt mutera och det kan komma en helt ny stam av smitta och som jag ser det så är det bästa att fokusera på att inte bli smittad.

Ta väl hand om dig min vän!
Citera
2021-01-03, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Till skillnad från lockdowns och munblöjor så hade sådana restriktioner faktiskt fungerat.

Du kör alltså fortfarande den hjärndöda liknelsen med metabola sjukdomar Jisses!
Liknelsen är skrattretande! Den visar med all tydlighet att du har noll koll. Sjukvårdspersonalen håller inte med dig, gubbe lille. Inte jag heller.
Citera
2021-01-03, 05:19
Avslutad
Citat:
Varför beställer du inte hem istället?

Alla dessa människor som tycker de är så duktiga för att de håller avstånd och bär munblöja i butikerna. Ni bidrar fortfarande till smittspridning eller hur? Även om man lever i villfarelsen att munblöjor skyddar så är det ingen som tror att de ger ett hundraprocentigt skydd.

Jag är ingen perfektionist. För mig räcker det med 99.9% chans att klara mig utan smitta fram till vaccinationen.
Citera
2021-01-03, 05:33
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Det har inte varit "nattsvarta" siffror på hela året, varken i Sverige eller i världen. Vad är det nu, 9000 i Sverige och knappa två miljoner i världen? En droppe i havet. Sen vet ju ingen hur många av dessa som beror på covid men troligtvis väldigt få eftersom så gott som alla av dessa avlidna varit i så dåligt skick att de knappast skulle överlevt mer än ett år ändå, med eller utan "pandemi". En ännu mindre droppe i ett ännu större hav alltså .

Och Sverige har och har länge haft en usel äldrevård vilket är anledningen till att Sverige har fler döda på äldreboenden än grannländerna. Inget nytt för i år. Undermålig industrimat, en cocktail av mediciner inklusive nedbrytande och livsfarliga stattiner, noll fysisk aktivitet, noll nyttiga kosttillskott som t ex D-vitamin, personal som inte kan svenska, palliativ vård istället för syrgas etc. Vad förväntar du dig för resultat?

För övrigt dör 40 miljoner människor av metabola sjukdomar varje år, varav tiotusentals svenskar. Blir du lika upprörd över det? Kräver du att regeringen och FHM ska införa restriktioner i människors kost- och levnadsvanor också? T ex förbud mot socker, fröoljor, tillsatser etc? Till skillnad från lockdowns och munblöjor så hade sådana restriktioner faktiskt fungerat.

En äckligt cynisk syn på Corona är att det påverkar statsekonomin positivt när de svagaste dör.
Det är en realitet att det faktiskt är så och det äcklar mig!

Vi har ett pensionssystem som inte kommer att hålla, så Coronan lättar upp möjligheten för att hålla ekonomin på direkt bekostnad av de som byggde Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in