2021-01-03, 01:51
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
Varför skulle det vara konstigt att ta ut kontanter utanför en matbutik kl 20.30? Födelsedagspresent till barn - köpa en pryl på Blocket - betala städerskan - bidrag till en arbetslös kompis - eller lån till ngn som tappat sitt betalkort - finns väl hur många helt normala anledningar som helst. Inte alltid självklart att få ut cash från kassan i matbutiken.
Men jag blir klart tveksam att våga använda mig av en Bankomat efter denna tydliga bild https://www.instagram.com/p/CJj7F1eAqWq/

Hemsk bild! Kan ju vara som så att rånaren under knivhot försökte få offret att ta ut pengar. Det är ett inte helt ovanligt scenario. Det sker alldeles för många personrån. Det är sällan gärningsmännen grips trots att våld och knivhot är inblandat och till slut kan det sluta så här.
Citera
2021-01-03, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Hemsk bild! Kan ju vara som så att rånaren under knivhot försökte få offret att ta ut pengar. Det är ett inte helt ovanligt scenario. Det sker alldeles för många personrån. Det är sällan gärningsmännen grips trots att våld och knivhot är inblandat och till slut kan det sluta så här.
Alkis högg en alkis
Citera
2021-01-03, 02:00
Medlem
Kan någon fixa en länk på videon som inte är ifrån instagram?
Citera
2021-01-03, 02:21
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweidin
Men behöver jag veta specifika ”reg nummer” till t.ex polisens helikopter? Och vart får jag tag på det?

FR24 visar ändå inte polisflyget, reg nummer eller ej, pga dom är svenska syltryggar.

Globe ADSB exchange visar polisflyget, men endast vid flygning.

Helikoptrarna för Stockholm går att kolla upp SEJ och SEK nånting, minns ej, men det är bara att vänta till nästa gång.

Edit: här finns reg numren till alla sju polisens helikoptrar, det går att googla varje oc skriva "path" så kan man se hur den flugit, men det är vä inte så jätte intressant.

https://www.helis.com/database/modelorg/Sweden-Police-Bell-429/cn
Senast redigerad av RickRozay 2021-01-03 kl. 02:49.
Citera
2021-01-03, 02:28
Medlem
paras0nics avatar
Påminner om detta mord: (FB) Mord Länsmansgården, Göteborg på Per Nordkvist

Rånmördad vid en bankomat.
Citera
2021-01-03, 02:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FirstHate
Inte direkt då det tillhör Sundbyberg..

Rissne och Hallonbergen tillhör Sundbyberg kommun , men områdena är no go zoner som Rissne. Någon som vet mer BO, var det en hederlig Svensson eller yrkeskriminell?
Citera
2021-01-03, 02:37
Bannlyst
Citat:
Varför skulle det vara konstigt att ta ut kontanter utanför en matbutik kl 20.30? Födelsedagspresent till barn - köpa en pryl på Blocket - betala städerskan - bidrag till en arbetslös kompis - eller lån till ngn som tappat sitt betalkort - finns väl hur många helt normala anledningar som helst. Inte alltid självklart att få ut cash från kassan i matbutiken.
Men jag blir klart tveksam att våga använda mig av en Bankomat efter denna tydliga bild https://www.instagram.com/p/CJj7F1eAqWq/

Städerskan , blocket osv - Swish. Om Bo är i 45 års ålder så bör detta inte vara något nytt. Kontanter vem använder det idag?
Citera
2021-01-03, 02:40
Medlem
Han kan ha varit på väg in/ut från Hemköp och blivit hotad av GM att följa med och ta ut pengar. Bankomaten ligger bara 15 meter från ingången
Citera
2021-01-03, 02:40
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Påminner om detta mord: (FB) Mord Länsmansgården, Göteborg på Per Nordkvist

Rånmördad vid en bankomat.

Ja eller vilket knivmord som helst. Vi vet ju ingenting om motivet än
Citera
2021-01-03, 02:43
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Alkis högg en alkis

Känns inte så. Varför skulle alkisar knivbråka så nära en bankomat att blodet sprutat på väggen direkt under bankomaten? Känns verkligen mest som ett rån.
Citera
2021-01-03, 03:06
Medlem
Citat:
Jag skrev inte att det var konstigt, jag skrev att det kan finnas flera anledningar. Det var den jag svarade, hahahohoyrsovane, som menade på att det var konstigt. Men lite ovanligt är det nuförtiden. Brukar dock titta mig omkring lite extra när jag besöker en bankomat sent på kvällen på någon öde plats.
Citera
2021-01-03, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweidin
Men behöver jag veta specifika ”reg nummer” till t.ex polisens helikopter? Och vart får jag tag på det?

Nej, du ser direkt alla flyg på kartan. Men just nu det finns inga flyg så kartan är tom. Kartan är alltså live karta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in