2021-01-02, 15:52
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Frågan är hur han kunde babbla så där direkt efter mordet men han var nog deprimerad (finns ju en del som tyder på att han mått rejält dåligt innan), dåligt med sömn, koksad och adrenalinpåslag när han ställde tillbaka motorcykeln en halvtimme senare.

Tack!

Edit: Jag noterar för övrigt att Hofmeijer fått sig själv borttagen från Google vad gäller Flashbacktråden om mordet på Daniel Wretström.

Edit2: Ser att en av de som mördade Daniel Wretström i Salem har swishats av Hofmeijers exflickvän, nämligen Johanna Zetterström.

Edit3: Såg ännu mer bevisning nu. Skyttens handskar och skor stämmer också överens med handskar och skor som hittats hos Hofmeijer.

Alla indicier sammantaget blir mycket hänvisande / besvärande , samtidigt så har det varit en hel del helt galna domslut ifrån Hovrätten på senaste där det varit gällande att GM ska knytas till brottet/brottsplatsen ställt utom allt rimligt tvivel som det heter , att t.ex Alex Ceesay blev frikänd för mord var ju heeeeelt galet.
Citera
2021-01-02, 15:55
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Funkar för mig.
Men du kan ladda ner som arkiv här:
https://filebin.net/tx60lshyc1or3mnz...rar?t=h7xtr9ad
https://easyupload.io/99tuur

Tack så mycket 😊
Citera
2021-01-02, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Alla indicier sammantaget blir mycket hänvisande / besvärande , samtidigt så har det varit en hel del helt galna domslut ifrån Hovrätten på senaste där det varit gällande att GM ska knytas till brottet/brottsplatsen ställt utom allt rimligt tvivel som det heter , att t.ex Alex Ceesay blev frikänd för mord var ju heeeeelt galet.

Likadant med han, Lucifer, som pangade friskt i ett garage i Östberga och grabbarna som sköt i farten i Bromma (?) - det verkar inte som om HR vill få ett stopp på gängkrigarna 🙄
Citera
2021-01-02, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamouschka
Likadant med han, Lucifer, som pangade friskt i ett garage i Östberga och grabbarna som sköt i farten i Bromma (?) - det verkar inte som om HR vill få ett stopp på gängkrigarna 🙄

Lucifer Han blev väl friad?
Citera
2021-01-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Advokat Johan Åkermark försvarar Christer Hofmeijer.

– Jag har pratat med min klient. Han vill givetvis överklaga. Problemet för åklagaren är att det inte finns någon som helst bevisning som knyter min klient till brottsplatsen. Inget DNA, inga fingeravtryck, ingenting, säger han.

Vad är Johan Åkermark för advokat - säger att åklagaren har problem - Hofmeijer har inga problem
alls för han har Johan Åkermark som offentlig försvarare.

Men åklagaren är ute o får gå hem - Hofmeijer sitter inne - det är väl Hofmeijer som har problem???
Citera
2021-01-02, 20:35
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Vad är Johan Åkermark för advokat - säger att åklagaren har problem - Hofmeijer har inga problem
alls för han har Johan Åkermark som offentlig försvarare.

Men åklagaren är ute o får gå hem - Hofmeijer sitter inne - det är väl Hofmeijer som har problem???
I det här fallet spelar det ingen roll vilken advokat han har. Han är körd ändå. Undantaget skulle väl vara om han plötsligt faktiskt pekar ut någon som han lånat ut motorcykeln och kläderna till och att de två vittnen som berättat att han erkänt mordet direkt efteråt säger att de tagit rejält fel eller ljugit och ger en bra förklaring till det.
Citera
2021-01-02, 20:51
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
I det här fallet spelar det ingen roll vilken advokat han har. Han är körd ändå. Undantaget skulle väl vara om han plötsligt faktiskt pekar ut någon som han lånat ut motorcykeln och kläderna till och att de två vittnen som berättat att han erkänt mordet direkt efteråt säger att de tagit rejält fel eller ljugit och ger en bra förklaring till det.

Vittnena är förhoppningsvis normala människor som förstår att han ska vara inlåst , sen ligger det honom kraftigt i fatet att hans historia uppkom efter att han delgivits förundersökningen.
Citera
2021-01-02, 20:55
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Vittnena är förhoppningsvis normala människor som förstår att han ska vara inlåst , sen ligger det honom kraftigt i fatet att hans historia uppkom efter att han delgivits förundersökningen.
Har i och för sig inget emot Hofmeijer. Det är bra när svenskar skjuter babbar, oavsett anledning. Så de får gärna släppa ut honom så han kan fortsätta.

Sedan är Hofmeijer ett lågliv och det han gjorde mot Wretström var riktigt vidrigt men det var 20 år sedan så inte säkert att han fortfarande är sådan.
Citera
2021-01-02, 21:03
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Har i och för sig inget emot Hofmeijer. Det är bra när svenskar skjuter babbar, oavsett anledning. Så de får gärna släppa ut honom så han kan fortsätta.

Sedan är Hofmeijer ett lågliv och det han gjorde mot Wretström var riktigt vidrigt men det var 20 år sedan så inte säkert att han fortfarande är sådan.

Jag har inte heller något emot gärningen i sig , dock att köra påtänd på fyllan som han gjorde och vinglat runt i hög hastighet kan ju diskuteras. Det var nog bäst för honom själv och ev andra att hans destruktiva karusell fick ett slut ändå.
Citera
2021-01-02, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Lucifer Han blev väl friad?

Ja, precis det jag skrev. Att HR hellre friar än gäller gängkrigarna trots stark (indicie)bevisning.
Citera
2021-01-03, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamouschka
Ja, precis det jag skrev. Att HR hellre friar än gäller gängkrigarna trots stark (indicie)bevisning.

Yes läste lite snabbt. Men dom har blivit hårdare nu sen fattas flertalet sidor i FUP
Citera
2021-01-03, 07:43
Medlem
Citat:
I det här fallet spelar det ingen roll vilken advokat han har
Det vet vi ju inte. Det fanns inget DNA mm.

Martin Cullberg eller Johan Eriksson är så vassa så att man bara häpnar. Cullberg t ex fick Susanne Sallinens mördare frikänd i Svea HR trots teknisk bevisning som GW Persson kommenterade: "om vi ska ha så hårda beviskrav så ska typ 40% av alla livstidsdömda släppas direkt"

Han fick också Bruzzone släppt från sitt livstidsstraff efter endast ca 17 år trots att Bruzzone var en "hitman"- ett planerat mord (Broder Tuck mordet).
Sedan finns andra som också är riktigt vassa som Anton Strand och Massi t ex.

Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Vad är Johan Åkermark för advokat
Helt okänd för mig. Jävligt korkat oavsett hur stark bevisningen är att ha en advokat som inte har "extra bra meriter".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in