2021-01-02, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Instämmer. I malmö kommer klaras aldrig 19 av 20 mord i gängmiljöer upp. Skulle den här stämplingen då klaras upp när offret inte vill medverka? Give me a break!

Kan du nämna ett fall där de har Encrokonversationen som det varit huvudförhandling i och de som åtalats har friats?

Jag kan på rak arm ge ett exempel där det kommer bli en fällande dom och det är i ärendet med skjutningen av advokaten i Stockholm.

I detta fall kan man inte utgå ifrån något. Med tanke på att de är inplockade för annat men även detta vet man inte om någon kommer börja snacka. Vidare så har de konversation enligt åklagaren.
2021-01-02, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Tror ni att Yasins karriär är över?

Varför skulle den vara det? Han växte som mest förra häktningen, all reklam är bra. Dagens unga glorifierar skiten han sysslar med. Nej han kommer fortsätta tjäna pengar och växa.
2021-01-02, 22:10
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
En fråga är väl också vilken industri det är som låter en 17-åring delta i något som leder till detta? Man kanske borde fundera på att sättta en 18-års gräns på artisterna som lanseras.

Då skulle vi ju inte fått njuta av underbara Carola med Främling 1983
2021-01-02, 22:15
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Blir en lång volta! De lär ha rejält på fötterna för åtal annars skulle dom inte plockat in han.
Blir lite choklad rumpa till MC killarna på kåken som kommer och förgyller tillvaron med lite rap och slapp röv. Han kommer bli omtyckt och påtryckt ofta.

Är inte direkt förvånad att ett trumskinn ligger bakom det. Sverige är fullt av djungelapor som förpestar samhället. Make till otrygghet i Sverige kan man inte ens stava till utomlands. Vi har blivit jordklotets soptipp.

Einar lär ju blir mer selektiv vilka han umgås med. Får man hoppas i alla fall. Omdömet från hans mor lär han ha ärvt, när hon inte var Rambergs lilla slyna så spred hon könsjukdomar hej vilt. Sådan Mor sådan son skulle jag säga. Kommer bara sluta på ett sätt för den killen, lär nog inte bli gammal i alla fall.

Einar och Yasin kommer båda hamna på "de som gick bort 2021"

Bara att att ingen kommer bry sig likt när Adam Alsing gick bort 2020.
2021-01-02, 22:18
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverind
Men han har ju vuxit upp i Sverige så frågan är om han är gay på ett svenskt vis. Har han pojkvän eller är det bara stämpling till anal våldtäkt som han ägnar sig åt?

Intressant frågeställning. Först och främst är Rinkeby en muslimsk enklav som inte har mkt med Sverige att göra även om vi svenskar försörjer samtliga som bor i kalifatet "byn". De som bor där är helt enkelt inte uppväxta i Sverige, och kan aldrig få svenska värderingar. Rinkeby är lika avlägset från Sverige som baksidan på månen med skillnaden att de som bor på baksidan på månen troligen har mer gemensamt med svenskar.

Från detta resonemang kan man kanske anta slutsatsen att han inte är öppet gay på svenskt vis. Somalier är ganska feminina och spensliga, men ytterst våldsamma och mordiska. Jag vågar knappt gissa vad som försiggår i en sådan primitiv hjärna.
2021-01-02, 22:19
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nej, det tycker han inte. För Yasin har visat att Einar är bög.

Einar har visat att Yasin är bög.

Är du rubbad på riktigtdin slyna?
2021-01-02, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Kan du nämna ett fall där de har Encrokonversationen som det varit huvudförhandling i och de som åtalats har friats?

Jag kan på rak arm ge ett exempel där det kommer bli en fällande dom och det är i ärendet med skjutningen av advokaten i Stockholm.

I detta fall kan man inte utgå ifrån något. Med tanke på att de är inplockade för annat men även detta vet man inte om någon kommer börja snacka. Vidare så har de konversation enligt åklagaren.
Är inte skjutningen av advokaten ett fall mellan två bönder (vita), till skillnad mot detta fallet? Mellan två kastlösa? Varför jämför du det med det fall som diskuteras här?
2021-01-02, 22:21
Medlem
Einar kidnappades alltså mellan 14-15april

Haval som suttit häktad för inblandning släppte ”hell ye” 17april tillsammans med abidaz och Einar.
2021-01-02, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jurstud12345
Om man ser till praxis för människorov av den här typen så blir påföljderna oftast mellan 2-5 år beroende på omständigheter. Se t.ex. NJA 2019 s 553 där HD har tydliggjort gränsdragningen för mindre grovt brott vs. normlagraden. I det fallet utövades mycket mer våld än vad som framgått i einars fall och HD bestämde straffet till fängelse i 5 år och 6 månader. I det straffet ingick även att GM gjort sig skyldigt till:
Grov misshandel av pers 1, mindre grovt brott mot pers 2, övergrepp i rättssak, olaga tvång och bedrägeri mot pers 1 och pers 2 samt narkotikabrott av normalgraden.

Vi vet ju inte precis vad YB (ev.) har uppmanat till men generellt sett är straffet ändå lägre för stämpling än fullbordat brott. Därav min bedömning att han absolut inte kommer få mer än 5 år trots vissa försvårande omständigheter.

kap. 8 § 2 st. brottsbalken BrB kan man tycka borde också vara aktuellt för Yasin tanke på det bilder som florerar på BO som var minderårig (17år) vid tidpunkten brottet begicks.

Jag tror du har fel i utgången av åtalet. Jag har sagt 10 till 14år jag vid håller min bedömning dessutom är det runt 8 effektiv tid plus skadestånds anspråk på närmare 3-4miljoner inklusive advokatskostnader. Sen 90kr/dag
2021-01-02, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duckyyy
https://imgur.com/a/YIBv7gX
Vad är sexuellt på dem bilderna?
Har jag missat?
2021-01-02, 22:22
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Vi vet alla att han frikänns.

Finns det inte en risk att någon avslutar honom då? Kanske bättre att han sitter ett tag?
2021-01-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Sluta med tjatet om homosex och dildos!Det var rykten som spreds pga att någon lustigkurre lagt med bögporr bland bilderna som spreds.Hade det varit sanning hade våldtäkt ingått i åtalet.

Detta gäller förnedrande bilder men inte bögsex/våldtäkt. Gå och sök på vanlig bögporr om ni är inne på det.
De bilder som laddas upp då och då som folk inte kan ladda ner finns antagligen i något filter för spärrade bilder eller något. Vet inte hur de löser det tekniskt men de ser uppenbarligen till att ta ner dem kvickt. Det är trots allt förnedrande bilder på en minderårig som använts till utpressning. Bildsiterna vill nog inte ha skiten.

Jag hoppas du har rätt!

Och jag tycker kidnappning och dödshot är klart värre än nån efterbliven kör upp en dildo i syfte att förnedra, det känns mer Lundsberg.. Jag ser liksom ingen vinnare i en sån situation haha

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in