Citat:
Ursprungligen postat av
Emma18
Det ingen roll hur många gånger du postar samma trams, det förblir trams. Hans tolkningar av konstitutionen går stick i stäv med vad hela den övriga expertkåren anser som den uppenbara tolkningen, och många av hans frikostiga tolkningar har redan tagits upp av SCOTUS för länge sedan och förklarats oresonliga och ogiltiga. Han må ha en gedigen utbildning man han är en extremist med en historia av extremt partiska och oresonliga tolkningar av konstitutionen och har därför ingen trovärdighet.
Jo. Det spelar en väldigt stor roll i en diskussion på ett debattforum. Är du svagbegåvad? I så fall ber jag om ursäkt för att jag lagt fram allt, på ett kanske för komplicerat vis för dig.
Det är tydligt uppsatta lagar. Det finns inget att tolka.
Alla lagar som grundar sig på
the federal constitution (vilket dom måste, då dom är underställda sin överherre,
the federal constitution) tolkas dock. På olika sätt i olika stater.
Så, om tvistemål uppstår så vinner
the federal constitution alltid.
Citat:
The text decrees these to be the highest form of law in the U.S. legal system, and mandates that all state judges must follow federal law when a conflict arises between federal law and either the state constitution or state law of any state.
Citat:
The Supremacy Clause in the Constitution explains that federal law always trumps state law which means federal always wins if there is a conflict between the two. If there is no conflict then the state law will be used but if there is any question or conflict of the two reading as the same, then the federal rule would win.
Ni lever i villfarelse om att allt har gått korrekt till i alla domstolar. Vad ni vägrar att inse är att domare har avfärdat tvistemålen utan att ens slänga ett getöga på texten.
Jag hade gärna slagit vad om en gigantisk summa om detta hade varit möjligt att Trump kommer stanna kvar som den oavlönade President han är i 4 år till.
Ja faktiskt, han har ingen presidentlön. Tokigt va?
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/donald-trump-salary-worth-income-president-a7413331.html
https://checkyourfact.com/2020/02/26/fact-check-trump-salary-rebuild-military-cemeteries/