2021-01-02, 18:29
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ericham
Just nu är jag inte intresserad av att knarka utan vill bara sova så mycket som möjligt. Fuck Fass, Propavan, Lergigan, Theralen m.fl. Dom är verkligen usla och har dessutom djävulska biverkningar.
Enligt mig slår en liten smula Seroquel / Quetiapin (ca 5 mg) alla sömntabletter som inte är beroendeframkallande, och i många fall även t.ex. bensodiazepiner,
men jag vill inte ta Kvetiapin eftersom det även har andra verkningsmekanismer som jag inte är intresserad av.
Dom bästa icke narkotikaklassade sömntabletterna enligt mig med god erfarenhet är Doxylamine, som säljs bl.a. som Dormidina i Spanien, Hoggar Night i Tyskland och Sonmil eller Sondox i Ukraina.
https://en.wikipedia.org/wiki/Doxylamine

Liknande antihistaminer är också okej att sova på men inte lika bra:
https://www.lakemedelsverket.se/4a5ace/globalassets/dokument/behandling-och-forskrivning/kopa-anvanda-och-hantera/amnesguiden.pdf
Ingen av ovanstående antihistaminer och sömntabletter finns med på listan, så jag vet inte om dom räknas som kosttillskott, läkemedel eller tom narkotikaklassade läkemedel.

Vad säger lagen att beställa icke narkotikaklassat läkemedel till sig själv inom EU? Vilken mängd är laglig och var hittar jag helst Doxylamine 25 mg eller starkare till lägsta pris?

AVRÅDER DIG STARKT FRÅN DOXYLAMINE DÅ DET ÄR EN GAMMAL ANTIHISTAMIN MED BETYDANDE BIVERKNINGAR PÅ SIKT.

Mianserin.
Mirtazapine.

I låga doser är också milda antihistaminer men med en annorlunda verkningsmekanism.

Och Sensoril 10% från Ashwagandha.
Patenterad form som är lika effektiv som valium.

https://se.iherb.com/pr/Doctor-s-Best-Ashwagandha-with-Sensoril-125-mg-60-Veggie-Caps/56017
Citera
2021-01-02, 18:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Finns det någon insomningstablett som inte är narkotikaklassad som man inte känner sig "bakis" på? Som fungerar mer som zolpidem (bra för insomningen) och kort halveringstid.
https://www.mdpi.com/ijms/ijms-20-00213/article_deploy/html/images/ijms-20-00213-g002.png
Citat:
The difference in duration of effect is the most clinically relevant. The drugs with the shortest half-lives (2-3 hours) are more appropriate when the main difficulty is falling asleep. Drugs with intermediate half-lives (4-10 hours) are more appropriate when the goal is to reduce nocturnal awakenings. Drugs with half-lives >10 hours are likely to have residual effects after awakening and to be associated with accumulation if taken on a daily basis.

The liver metabolizes diphenhydramine via CYP450. It is excreted in the urine, unchanged, and has a half-life of 3.4-9.2h. Its time to peak, serum is 2 hours.
Det närmaste du kommer är nog diphenhydramine eller quetiapine. Möjligen någon fentiazin såsom Propavan men dessa mår du så dåligt på så att du inte somnar av den anledningen.
Diphenhydramine: Half-life: 5 hr (children); 9 hr (adults); 13.5 hr (elderly).
Quetiapine: Half-life of 6-7 hours.
Propavan: Halveringstiden i serum är i genomsnitt ca 8 timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av fnk
Kollade trackingen på mitt paket, och tydligen skickades det från USA via Belgien.
Long Beach i Kalifornien för att vara exakt.
Skickar ens US-företag läkemedel till EU?
Mina melatonin fastnade förut i Tomteboda tills iherb.com valde att sätta upp Sverige på en icke exportlista.
Citera
2021-01-02, 19:04
Medlem
Melatonin.

Gör att man somnar lätt och naturligt, OM man lägger sig i sängen och släcker ljuset.

Känns ingenting nästa dag.

Försvinner ur kroppen medan man sover, inga spår kvar på morgonen.

Man kan använda i tre år varje natt och sedan sluta tvärt, INGEN avvänjning.

Mirakelgrej för dem flesta. Men gissar att typ 20 procent får konstiga drömmar av den.
Citera
2021-01-02, 19:15
Medlem
stockcocks avatar
Grasshoppers...

Låg dos av gamla TCA:n Doxepin. Google it bitches. Boom!
Citera
2021-01-02, 19:19
Avslutad
Skitsnack. Melatonin funkar inte alls. Jag köpte massor av sådana innan. Sov jag på dom, inte alls... Mådde bara illa.
Nej det är bara för att läkare ska kunna säga köp melatonin, det säljs receptfritt på apotek nu och därmed ha en ursäkt att slippa skriva ut benso.

Möjligtvis för en äldre tant som aldrig rört ens en Sobril på 50 år, så kanske det kan vara i stil med valeriana. Valeriana funkar lite om du äter hela kartongen men bara två dagar i sträck, sen är du helt tolerant.

Bottom line: Glöm melatonin!

Senast redigerad av ericham 2021-01-02 kl. 19:43.
Citera
2021-01-02, 19:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Skitsnack. Melatonin funkar inte alls. Jag köpte massor av sådana innan. Sov jag på dom, inte alls... Mådde bara illa.
Nej det är bara för att läkare ska kunna säga köp melatonin, det säljs receptfritt på apotek nu och därmed ha en ursäkt att slippa skriva ut benso.

Möjligtvis för en äldre tant som aldrig rört ens en Sobril på 50 år, så kanske det kan vara i stil med valeriana. Valeriana funkar lite om du äter hela kartongen men bara två dagar i sträck, sen är du helt tolerant.

Bottom line: Glöm melatonin!

Det låter som att du har tagit för mycket. Du ska bara ta typ 5-10mg.

För mig som har knarkat i mer än 20 år så fungerar melatonin alldeles utmärkt. Det är säkert du som är ett för formidabelt specimen för att kroppens egna sömnhormon inte ska bita på dig.
Citera
2021-01-02, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det låter som att du har tagit för mycket. Du ska bara ta typ 5-10mg.

För mig som har knarkat i mer än 20 år så fungerar melatonin alldeles utmärkt. Det är säkert du som är ett för formidabelt specimen för att kroppens egna sömnhormon inte ska bita på dig.

Jag tror det fungerar på olika personer och det beror nog på om ens melatonin produktion är fucked up, kanske av allt knarkande som du nämner, eller andra orsaker, stress, etc. Fungerar utmärkt på mig och en jävla tur efter att ha försökt få någon bra natts sömn i 20 år.
Citera
2021-01-02, 20:21
Medlem
Citat:
Den är narkotikaklassad och dessutom inte särskilt bra att sova på om man inte redan är trött. Är man utvilad så somnar man oftast inte på Imovane.
Lyrica
Citera
2021-01-02, 20:31
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Grasshoppers...

Låg dos av gamla TCA:n Doxepin. Google it bitches. Boom!

Om man ändå ska gå den vägen så kan man ju köra på Maprotilin (Ludiomil) istället och skippa onödiga SERT effekter totalt.

(edit: okej längre halveringstid/absorbering och lägre h1 antagonism så kanske inte men fortfarande inget dåligt alternativ om doxepin inte går att hitta)

Citat:
Ursprungligen postat av nisseblg
Lyrica
Nej narkotikaklassad. I så fall gabapentin.
Senast redigerad av Zot^ 2021-01-02 kl. 20:47.
Citera
2021-01-02, 20:39
Avslutad
Citat:
People often mention that melatonin doesn’t work for them… I’ve found that melatonin in the timed-release formula that better mimics the body’s natural production. More is not always better, and timed-release formulas in the 300 mcg to 1 mg range may work well for people who feel groggy the next morning after taking a large dose of melatonin.
30% reduction in SARS-CoV-2 infections just from taking melatonin at night is incredible.
https://www.geneticlifehacks.com/?s=melatonin

"Lyrica" Pregabalin är klassat men gabapentin i så fall.

Nej vinnaren är Seroquel rapid release men den är, hör och häpna, beroendeframkallande. Man får inte ta mer än en fjärdedel av en 25:a helst bara när man måste sova. Den kan inte användas att softa på och bara mysa för då blir det mer och mer.

Man sväljer en fjärdedel, äter något kolhydratrikt, t.ex. ett lass snabbmakaroner, borstar tänderna noga och tar en halv Imovane 7,5 mg.
Sätter i öronproppar av vax, flygplansljud i bakgrunden och man somnar och sover ganska länge. När man vaknar dricker man direkt snabbkaffe för att skaka av sig den lilla seghet som återstår av tabletten. Problemet är främst viktuppgång men om man hade kunnat kombinera med ex. Voxra / Zyban dagtid så hade dom medicinerna kanske tagit ut varandra.

Senast redigerad av ericham 2021-01-02 kl. 20:52.
Citera
2021-01-02, 21:50
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
https://www.geneticlifehacks.com/?s=melatonin

"Lyrica" Pregabalin är klassat men gabapentin i så fall.

Nej vinnaren är Seroquel rapid release men den är, hör och häpna, beroendeframkallande. Man får inte ta mer än en fjärdedel av en 25:a helst bara när man måste sova. Den kan inte användas att softa på och bara mysa för då blir det mer och mer.

Man sväljer en fjärdedel, äter något kolhydratrikt, t.ex. ett lass snabbmakaroner, borstar tänderna noga och tar en halv Imovane 7,5 mg.
Sätter i öronproppar av vax, flygplansljud i bakgrunden och man somnar och sover ganska länge. När man vaknar dricker man direkt snabbkaffe för att skaka av sig den lilla seghet som återstår av tabletten. Problemet är främst viktuppgång men om man hade kunnat kombinera med ex. Voxra / Zyban dagtid så hade dom medicinerna kanske tagit ut varandra.

https://tidsskriftet.no/en/2019/09/kronikk/quetiapine-not-sleeping-pill

It is assumed that central histamine H1 receptor blockade, and to a lesser extent alpha-1-antiadrenergic and antimuscarinergic properties, play an important part in the sedative effect of quetiapine (11, 12). It is estimated that almost 100 % of the H1 receptors and over 50 % of serotonin 5HT2a and dopamine D2 receptors are blocked by use of 50 mg quetiapine (12). In other words, there is evidence that quetiapine exerts an effect on several receptor systems even in low doses.
Citera
2021-01-02, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
AVRÅDER DIG STARKT FRÅN DOXYLAMINE DÅ DET ÄR EN GAMMAL ANTIHISTAMIN MED BETYDANDE BIVERKNINGAR PÅ SIKT.

Mianserin.
Mirtazapine.

I låga doser är också milda antihistaminer men med en annorlunda verkningsmekanism.

Och Sensoril 10% från Ashwagandha.
Patenterad form som är lika effektiv som valium.

https://se.iherb.com/pr/Doctor-s-Best-Ashwagandha-with-Sensoril-125-mg-60-Veggie-Caps/56017

Jag vill veta mer om "Doctor's Best, Ashwagandha with Sensoril" och att det skulle vara lika effektivt som valium? Står att det ska intas på morgonen med mat...

Tar annars 12 mg melatonin men det hjälper föga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in