2021-01-02, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
De 17% kommer snart bestämma sig för att ta vaccin
De 12% andelen kommer få stanna hemma i Sverige under överskådlig framtid och kommer inte få inträde till andra länder utan vaccin eller negativt covid test de senaste 24 timmarna.
De där 12% som inte vill vaccinera sig lär inte resa särskilt mycket ändå så det upplevs nog inte som en större förlust att de får åka på hemester resten av livet.
Citera
2021-01-02, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Ska man vara petigt exakt så är det väl 71 % av de som svarat som är positiva till att vaccinera sig.

Som du ser så summerar andelarna till 100% så tillfrågade är samma som svarande i det här fallet.
Citera
2021-01-02, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Börja mer och mer påminna om Spanska sjukan detta.

Det har sina fördelar med tanke på att Spanska sjukan dog ut av sig själv efter bara två år.
Utan vaccin.

Sjukdomen bara ebbade ut och försvann.
Citera
2021-01-02, 17:45
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Israel är uppe i 11,5% vaccinerade av befolkningen nu, det är helt makalöst effektivt, det borde ha täckt alla sårbara vid det här laget, snart kan vi se hur dödssiffrorna sjunker, men Sverige syns inte i statistiken ännu. Någon som vet hur många som faktiskt har blivit vaccinerade, Det borde väl vara runt 200000? iaf?

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations

Skulle tro att dom använder militären. Den är "hyfsat" effektivt.
Citera
2021-01-02, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Ska man vara petigt exakt så är det väl 71 % av de som svarat som är positiva till att vaccinera sig.

Är det korrekt genomförda statistiska undersökningar kan de generaliseras till hela svenska folket med beaktande av felkällor och felmarginal dock. Vet inget om denna.
Citera
2021-01-02, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Vinner på alla punkter.
Vi ses.

Och för att slippa strategiska efterhandskonstruktioner, vilka länder vill du jämföra Sverige med?
Citera
2021-01-02, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Så frun som blev sjuk 1,5 veckor efter det äldre barnet var den som smittade det äldre barnet?

Och att anklaga 15-åringen för att ljuga. Allt för att du inte tror på asymptomatisk smitta. Jag vet vem jag tror på i alla fall och det är inte på dig.

Jag säger inte att jag inte tror på det, jag menar bara på att det är väldigt osannolikt. Jag tror snarare att det fanns symtom men man kanske inte märkte av eller inte ville kännas vid dem/koppla samman dem med en infektion.

Livet i pandemin blir lättare när man upprätthåller en kanske förljugen bild av hur lätt smittan sprids, men du har övertygat mig om din situation vilket gör mig än mer skeptisk för möten med personer än vad jag redan var.

Mest rädd är jag för att ha denna skit själv utan att märka av det d.v.s symtomfri och råka smitta några av de personer man ändå måste träffa.

Måste på något sätt kännas skönt för er att ni genomgått infektion? Hoppas alla av er tillfrisknat helt.
Citera
2021-01-02, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Nu ville jag prioritera IVA och Covid-avdelningar
Right. Jag säger inte emot. Man kan dock fråga sig hur många av dessa som inte redan har haft covid i Sverige. De har varit väldigt utsatta. Två gånger.
Citera
2021-01-02, 17:51
Medlem
Livsgjutarens avatar
Tror ni verkligen att covid (pandemin) kommer gå över?
Citera
2021-01-02, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Och för att slippa strategiska efterhandskonstruktioner, vilka länder vill du jämföra Sverige med?
Västvärlden blir väl bra.
Behöver inte ta med Sudan och Guatemala.
Citera
2021-01-02, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Inte så många som bor på säbo. Har väl fått sin första spruta nu allihopa.
Ja, det tror jag också. Onödig diskussion.
Citera
2021-01-02, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsgjutaren
Tror ni verkligen att covid (pandemin) kommer gå över?

Ja, som spanska sjukan och svininfluensan gick över. Covid kommer återkomma årligen som en förkylning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in