2021-01-02, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Det krävs något slags TV paket för att se den så det är bara 65+ som har den.

Har inte haft tv på många år men räcker det inte att man kör in en antenn-kabel i tvn?

Ont: Riktigt jävla laddad inför kvällen. Först lite uppvärmning när ryssarna stjärtknullar tyskarna och sen bär det av. Vill se ett Sverige tok-laddat med energi ikväll, allt annat är en besvikelse och oacceptabelt!
Citera
2021-01-02, 14:22
Medlem
Är sändningen på TV6 kass eller? Blir kanske att man köper ett TSN one day pass..
Citera
2021-01-02, 14:40
Medlem
Since88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Har inte haft tv på många år men räcker det inte att man kör in en antenn-kabel i tvn?

Ont: Riktigt jävla laddad inför kvällen. Först lite uppvärmning när ryssarna stjärtknullar tyskarna och sen bär det av. Vill se ett Sverige tok-laddat med energi ikväll, allt annat är en besvikelse och oacceptabelt!
Jo det är bara att plugga in antenn-kabeln. Alternativt signa upp för en gratis prova på period på viaplay och streama kanalen via appen.
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Är sändningen på TV6 kass eller? Blir kanske att man köper ett TSN one day pass..
Själva sändningen från matchen är väl samma som TSN? Så lär inte vara någon skillnad på kvalitet där. Därefter har det väl mer att göra med om du vill lyssna på amerikanska kommentatorer eller Holmgren/Södergren.

Personligen tycker jag att Holmgren/Södergren är grymma i såna här matcher som gäller något.
Citera
2021-01-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Since88
Jo det är bara att plugga in antenn-kabeln. Alternativt signa upp för en gratis prova på period på viaplay och streama kanalen via appen.

Själva sändningen från matchen är väl samma som TSN? Så lär inte vara någon skillnad på kvalitet där. Därefter har det väl mer att göra med om du vill lyssna på amerikanska kommentatorer eller Holmgren/Södergren.

Personligen tycker jag att Holmgren/Södergren är grymma i såna här matcher som gäller något.

Viaplay prova-på perioden gäller tyvärr endast film och serier

eller menar du att man får gratis-kanaler också med där och om det råkar vara sport på dessa så kan man kolla på detta med det prova på paketet?
Citera
2021-01-02, 14:47
Medlem
Citat:

Skit konstigt, programguiden på min TV visar att TV6 inte sänder matchen ikväll utan att det är SVT2 som gör det, kollade sen på tv.nu och dom visar samma sak.
Citera
2021-01-02, 14:50
Medlem
Citat:
Skit konstigt, programguiden på min TV visar att TV6 inte sänder matchen ikväll utan att det är SVT2 som gör det, kollade sen på tv.nu och dom visar samma sak.

står det uttryckligen att det är sverige-finland som visas? för svt visar ryssarnas kvartsfinal ikväll

tvmatchen.nu har alltid varit min go-to i många år

tog en titt på tv.nu

konstigt, dom har hockey 18.00 som dom ska ha, men också 21.30 vilket är sveriges match

och 6an har ingen hockey alls

undrar hur dom gör den tabben
Senast redigerad av stezt 2021-01-02 kl. 15:09.
Citera
2021-01-02, 14:51
Medlem
Since88s avatar
Citat:
Viaplay prova-på perioden gäller tyvärr endast film och serier

eller menar du att man får gratis-kanaler också med där och om det råkar vara sport på dessa så kan man kolla på detta med det prova på paketet?
Ja exakt, när du tar film och seriepaketet får du streama alla deras tv-kanaler i appen
Citera
2021-01-02, 14:51
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Dom är enda anledningen till att jag kollar på NHL ibland. Riktigt jävla bra är dom.
Citera
2021-01-02, 14:52
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtrodinary
Vem startar i målet ikväll? Tror mer på Wallstedt efter matchen mot USA. Och hans självförtroende lär öka ännu mer om han får starta i kvarten.

En sak är säker, man kan aldrig räkna ut Finland. Tror på en mycket jämn match med få mål.

Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Hoppas på Wallstedt, tror dock man fegar och kör på Alnefelt.

Jag tror också på Alnefelt men hoppas på Wallstedt. Och ja, jag tror också att det blir målsnålt och tight.

Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Det krävs något slags TV paket för att se den så det är bara 65+ som har den.

Är man under 65 så klarar man nog att hitta en stream å andra sidan. Onhockey är bra grejer.
Citera
2021-01-02, 14:54
Medlem
Citat:
Ja exakt, när du tar film och seriepaketet får du streama alla deras tv-kanaler i appen

Man tackar och bockar för informationen, ingen fulström för mig ikväll!
Citera
2021-01-02, 14:55
Medlem
Since88s avatar
Citat:
Enligt Hockeysverige.se:

18.00: Kvartsfinal 1: Ryssland – Tyskland, SVT2/SVT Play

21.30: Kvartsfinal 2: Finland – Sverige, TV6/Viaplay

01.00: Kvartsfinal 3: Kanada-Tjeckien, SVT1/SVT Play

04.30: Kvartsfinal 4: USA-Slovakien, TV6/Viaplay

Citat:
Man tackar och bockar för informationen, ingen fulström för mig ikväll!
Glad att jag kunde hjälpa Allt är bättre än att behöva hålla på med dryga fulstreamsidor
Citera
2021-01-02, 15:04
Medlem
Citat:
Enligt Hockeysverige.se:

18.00: Kvartsfinal 1: Ryssland – Tyskland, SVT2/SVT Play

21.30: Kvartsfinal 2: Finland – Sverige, TV6/Viaplay

01.00: Kvartsfinal 3: Kanada-Tjeckien, SVT1/SVT Play

04.30: Kvartsfinal 4: USA-Slovakien, TV6/Viaplay

Glad att jag kunde hjälpa Allt är bättre än att behöva hålla på med dryga fulstreamsidor
Börjar matchen eller sändningen 21:30? När börjar sändningen på TV6?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in