Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
De sätts i stabsläge vart och vartannat år, men foliehattar som du tycks tro att det aldrig hänt innan 2020.
Jag tvivlar inte på att det är full fart på sjukhusen, självklart är det det. Vi är ju mitt i vintern. Dessutom är vi i en vinter som följer efter att stora delar av befolkningen har ägnat 9 månader åt att montera ned sina immunförsvar så att de är i sämre skick än någonsin. Vad förväntar ni er ska hända?
Varför tror du att jag inte vet att min arbetsplats bland flera andra satts i stabsläge innan 2020?
Det är inte sockerätande som du påstår, som är avgörande för ifall man blir sjuk eller inte. Människor är individer. Vissa är mer mottagliga än andra. En del med toppfysik har blivit mycket svårt sjuka i Covid, andra med sämre kondition och onyttigt leverne (hög konsumtion av socker, alkohol, nikotin, oregrlbundet matintag, ingen träning tc) har inte blivit sjuka. Läkarna kan inte förklara det annat än att viruset slår olika mot olika individer.
Det är den som förnekar pandemins existens som är en foliehatt i det här fallet, inte tvärtom.