2021-01-02, 13:31
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Ebba ser inte ut att vara i någon kalasform, men fristilsloppet i Östersund innan jul var definitivt på en betydligt högre nivå än detta. Blir två viktiga fristilslopp för henne nu.

Absolut. Jag har inte kollat ställningen fast jakten imorgon blir såklart viktig. Ebba ligger kanske runt Neppy?
Citera
2021-01-02, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Feministisk och troligen rätt osäker innerst inne med tanke på att hon inte är vad man kan kalla traditionellt snygg eller ens söt.. och så är hon omgärdad av massa unga tjejer som faktiskt är snygga.. då är det lättare att ta feministvägen och samtidigt låtsas som att man uträttar någon sorts god gärning..

Äh, tror hon är en utpräglad individualist. Säger någon ”hoppa” så vägrar hon. Hon går sin egen väg och skiter i alla andra. Och det ger resultat.

Skulle förresten inte förvåna mig om hon valde annorlunda än de andra svenskorna när det gäller skidorna. För att hon skall fan gå sin egen väg.
Senast redigerad av Burkgurka 2021-01-02 kl. 13:34.
Citera
2021-01-02, 13:33
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
De er imponert over Linn!
Fast det är väl TV2 som sänder TdS?
Citera
2021-01-02, 13:34
Medlem
ycwms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Stina, Maja och Jonna har iallafall hoppat plus Emma och Moa på U23. Norskorna hoppar också. Ebba och Frida har sagt i intervjuer att det är fånigt.

Inte efter kollen va? Jag vill som sagt minnas att något hände där. När svenskorna och norskorna saknades i Davos och Dresden hoppades det igen
Citera
2021-01-02, 13:34
Medlem
HungalaBungalas avatar
Väldigt trevligt att vi ser ut att få en spännande Tour på damsidan i alla fall även om det ser väldigt tungt ut för Ebba och Nepreayeva.
Citera
2021-01-02, 13:35
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Ebba dåligt glid, taktisk miss av Frida, det går inte att spåra så mycket av ett lopp.
Stort grattis till Linn som gör allt rätt och är en grym tävlingsmänniska.
Edit: Nu ser vi fram emot en grym upphämtning av Calle
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Fast det är väl TV2 som sänder TdS?
Ja, fast de är säkert också imponerade
Citera
Medlem
BigBadZekeWolfs avatar
Linn Svahn!!!

En kvinnlig motsvarighet till Zlatan. Går sin egen väg och låter resultaten tala istället.
Hur ska Svenska skidlandslaget tackla henne? Garanterat ingen som ställer in sig i det
kollektiva tramset. Man såg även vid mål att hon och Frida inte direkt var bffs...
Otrolig vinnarskalle. Känner som Anders Blomqvist och hulkar en smula framför TVn.
(Det gör han i och för sig så fort någon svensk är upp på topp-10...)

Fattar dock inte Ebbas taktik. Har dom sett cykling nån gång? Man jagar inte ikapp egen
flyende lagkamrat, det överlämnar man till någon annan. Kan ha kostat Ebba en pallplats idag
och eventuellt Frida segern! Taktiskt sett på nivå med Kalla. Som är den största kvinnliga
skidåkare vi haft men som hade varit ännu större med lite taktik med sig ute i spåret.
Och om hon kunnat låta bli att ramla så ofta...

- BBZW
Citera
2021-01-02, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Äh, tror hon är en utpräglad individualist. Säger någon ”hoppa” så vägrar hon. Hon går sin egen väg och skiter i alla andra. Och det ger resultat.

Skulle förresten inte förvåna mig om hon valde annorlunda än de andra svenskorna när det gäller skidorna. För att hon skall fan gå sin egen väg.

Kan vara så.. men hon har gått ut i tidningar och gråtit ut om att kvinnliga idrottare får kommentarer om deras utseende.. och hennes hade tydligen inte varit "du är så jävla snygg".. tvärtom
Citera
2021-01-02, 13:38
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Feministisk och troligen rätt osäker innerst inne med tanke på att hon inte är vad man kan kalla traditionellt snygg eller ens söt.. och så är hon omgärdad av massa unga tjejer som faktiskt är snygga.. då är det lättare att ta feministvägen och samtidigt låtsas som att man uträttar någon sorts god gärning..

Men lägg ner... Det är liksom inget feministiskt statement att som professionell vuxen idrottskvinna vägra bete sig som en yster liten flicka bara för att några fotografer vill det. Ingen ber de manliga åkarna att hoppa, så varför ska de kvinnliga göra det? Men visst, jag skulle gärna se hur Bolshunov, Niskanen, Cologna och de andra herråkarna reagerade om de ombads showa inför kamerorna. Kanske så här: Eller så:
Citera
2021-01-02, 13:38
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm
Inte efter kollen va? Jag vill som sagt minnas att något hände där. När svenskorna och norskorna saknades i Davos och Dresden hoppades det igen
Jag tror definitivt Ebba, Frida och Linn snackat ihop sig om att vägra hoppa och någon av dem har ju varit på pallen i de loppen den här säsongen.
Citera
2021-01-02, 13:39
Medlem
Totalt skulle jag ändå säga att Frida fått bäst tourstart jämfört med slutkonkurrenterna.
Svahn är ingen tourvinnare, men kul att hon är med så länge som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in