2021-01-02, 13:26
Medlem
Mer säkert med för mycket fäste för Frida. Minns katastrofmasstarten i Quebec. Hon fick iaf utdelning uppför mot Neppy.

Svahn var snabbast andra halvan av loppet.
Senast redigerad av frankkk 2021-01-02 kl. 13:33.
Citera
2021-01-02, 13:26
Medlem
ycwms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Svahn är ju rätt feministisk, så det är väl lite protest mot allt flickaktigt generellt

Ingen svenska hoppar, tror det gäller norskorna också. Kollar ni kollen förra året kan ni se hur Johaug, Frida och Ebba snackar ihop sig om att inte hoppa
Citera
2021-01-02, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Svahn är ju rätt feministisk, så det är väl lite protest mot allt flickaktigt generellt

Feministisk och troligen rätt osäker innerst inne med tanke på att hon inte är vad man kan kalla traditionellt snygg eller ens söt.. och så är hon omgärdad av massa unga tjejer som faktiskt är snygga.. då är det lättare att ta feministvägen och samtidigt låtsas som att man uträttar någon sorts god gärning..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Träffad? Diggins bör självklart nämnas som en kandidat för åtminstone topp 3 i sammandraget.
Nej jag känner mig inte träffad. Tycker det fanns skäl att tvivla på Diggins inför touren. Fast jag gillar ju henne så är glad över hennes formstegring. Vi får väl se om det håller i sig. Fast tvivlar ändå på att hon kommer kunna utmana Frida i backen.

Citat:
För övrigt var det ingen beskyllning utan en fråga
Hårklyvning
Citera
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Precis som jag trodde klagar Frida på glidet.

Men hon hade ju bevisligen sämre glid, så rätt berättigad kritik. Hon skyller dock inte på någon annan än sig själv som stod för valet av mer fäste.
Citera
2021-01-02, 13:28
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Precis som jag trodde klagar Frida på glidet.

Vad hände med hennes mentala coach? Det där är bara patetiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Ja, det dåliga startnr för Ebba kostade lite. Tror dock inte Ebba har den formen som jag trodde innan.
Ebba ser inte ut att vara i någon kalasform, men fristilsloppet i Östersund innan jul var definitivt på en betydligt högre nivå än detta. Blir två viktiga fristilslopp för henne nu.
Citera
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Jag tror mest det handlar om stress från början + dålig gild för Ebba.. kommer du inte ihåg när Kalla en gång starta långt bak och starta för hårt på samma bana

Frida verkra också lite missnöjd med skdorna

Nej, vilket lopp var det för Kalla?
Citera
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Gör hon visst. Är du som inte följer Linn.

Linn körde snällt mot Frida igår. De är kanske inte bästa kompisar men tror de gillar och har respekt för varandra.

Vad konstigt jag var inne o kollade nyligen, sökte på frida, hon kom inte upp då, men nu finns hon där
Citera
2021-01-02, 13:29
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Är ju jag som haussat Diggins lite, framförallt efter insatsen igår.

Har varit tydligt i all vintersport att vissa åkare/länder legat efter pga pandemin och att Sverige haft fördelar av det. Lite ”OS 1948” över decembers tävlingar i både längdåkning och skidskytte. Men med tiden kommer de flesta som inte kunnat försäsongsträna ordentligt att komma ikapp och i några fall har de dessutom träffat en formtopp. Återstår att se om Diggins är grundtränad att orka hela touren.

Sen är det väl inte bara en myt att amerikaner brukar vara bra på att toppa formen till mästerskap och stora tävlingar.
Citera
2021-01-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Men hon hade ju bevisligen sämre glid, så rätt berättigad kritik. Hon skyller dock inte på någon annan än sig själv som stod för valet av mer fäste.
Absolut. Du kanske missförstod mig. Jag klagar inte på att Frida klagar. Att övriga lätt gled ifatt henne mot varvningen talar för att hon verkligen inte hade optimalt glid.
Citera
2021-01-02, 13:31
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm
Ingen svenska hoppar, tror det gäller norskorna också. Kollar ni kollen förra året kan ni se hur Johaug, Frida och Ebba snackar ihop sig om att inte hoppa
Stina, Maja och Jonna har iallafall hoppat plus Emma och Moa på U23. Norskorna hoppar också. Ebba och Frida har sagt i intervjuer att det är fånigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in