Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Skyll på sockerätarna. Det är dem som tar upp alla vårdplatser. Inte bara 2020 utan varje år.
Och jag tror för övrigt inte på ett enda ord som sägs i mainstreammedia, men stress och kaos i vården har det varit så länge jag kan minnas, så det är inget nytt. Kollapsar vården så gör den. Kanske skulle det få folk att äntligen börja ta eget ansvar för sin hälsa? Vi kan inte stänga ner samhället eller införa restriktioner bara för att vården eventuellt kan "kollapsa". Kollapsa är dessutom ett skräckpropaganda-ord. Det enda som sker är ju att det blir fullt. De som kollapsar är ju de som inte får plats, inte vården i sig. Tyvärr har det aldrig ens varit i närheten av en vård"kollaps" under 2020 så något eget ansvarstagande lär vi inte se anytime soon. Det är bara samhället som ska lösa allt åt oss.
Ja jag håller dig om att socker verkligen inte är bra, och den är i nästan all processad mat också. Så där har vi något vi kanske kommer ändra på iom corona? Att vi kanske producerar mer närodlat, kanske mer hemma i trädgården eller balkongen.
Kan du skriva till de styrande, kanske en motion där man höjer skatten på allt socker. Det kanske rent av är så att staten vill vi ska äta mer socker, för att det dämpar depression och psykisk ohälsa i första steg innan det bryter ner kroppen. Alla vet att vi blir kortsiktigt pigga av socker.
Jag tror inte vi får ner virus och pandemier framöver som har med att göra att vi umgås på ett annat sätt med djur än vi gjorde förut, djurmarknader osv där vi riskerar att virus sprids från djur till människa - något som inte är farligt förrän det sprider sig människa - människa. Så virus som började spridas i Wuhan där dem nog har minst sockerätande i världen (iallafall bland dem), är nog inte problemet här.
Du får nog läsa på mer om virus och kroppens förmåga att hantera detta. Även en frisk
icke sockerätande människa kan bli sjuk i cancer, det finns även forskning nu att kvinnor som får lungcancer nu till 20-40% inte röker.
Jag gissar på att vi har att göra med klimatförändringar, och miljögifter som sprider sig in i våra kroppar genom antibiotika och plast i hav, och sjöar. Men det blev lite OT. Sorry.