Citat:
Ursprungligen postat av
B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det är förnekande personer som du som är skuld till den stora smittspridningen i samhället, du klarar kanske viruset bra själv men skiter i flera miljoner sköra i samhället som inte klarar av viruset lika bra.
Som jag precis skrev: är man "skör" så får man skylla sig själv. Tror du att skör är något man bara blir? Nej, skör blir man när man lever en livsstil som bryter ned immunförsvaret. Har man nu sett till att bli så skör att man inte klarar av det här viruset så kanske man ska stanna hemma, istället för att kräva att alla andra, inklusive de som varit ansvariga nog att hålla sitt immunförsvar i gott skick, ska begränsa sina liv.
Och är det någon som är en förnekare så är det du. Du förnekar kopplingen mellan livsstil och hälsa. Du förnekar att man själv kan göra något åt sitt immunförsvar och du förnekar att D-vitamin skyddar mot förkylningsviruset.
Hade jag varit världsdiktator hade vi knappt haft en enda sjuk eller död i/av/med eller till följd av covid. Åtminstone inte sedan i Mars.
Men fortsätt trycka i dig socker du. Men gör det på egen risk. Själv har jag på senare tid allt mer börjat bryta mot alla covidregler, så ni sockerätare får passa er. Jag bor i ett land med munskyddstvång i alla butiker, men jag går in utan ändå, har gäster i mitt hem trots att det är förbjudet etc. Jag är färdig med att begränsa mitt liv för att skydda er sockerätare. Ni har haft 10 månader på er nu att fixa ett fungerande skydd. Har ni ännu inte gjort det vid det här laget får ni skylla er själva.
Det är nog nu. Vi är många med mig som inte tänker acceptera några restriktioner/nedstängningar/inskränkningar i vår frihet under 2021.