2021-01-01, 23:40
Medlem
DonaldTrummps avatar
Detta är ändå det tyngsta beviset hittills, lägger man ihop rösterna på Biden och DJT så blir det fler röster än vad det finns röstberättigade i USA. Tungt.

Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
30 dec. 2020
The United States had more votes than it had people voting, by a lot. This travesty cannot be allowed to stand. It was a Rigged Election, one not even fit for third world countries!

Det är dethär som brukar känneteckna valfusk, ett valdeltagande på över 100%.

Mike Pensé
2021-01-01, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Att Wood sätter sin karriär på spel håller jag helt med om. Hans trovärdighet är redan tämligen naggad i kanten.
Bara det senaste dygnet har karln lyckats twittra ifrån sig bland annat:
att McConnell, Pence och chefsdomaren John Roberts i SCOTUS skall fängslas (av militär) för förräderi:
https://twitter.com/LLinWood/status/1345066815865692162

att han själv är övertygad om att Gud skapade Donald Trump för att han skulle bli president 2016 och omvald 2020:
https://twitter.com/LLinWood/status/1344489191162318848

att Jeffrey Epstein är i livet(!):
https://twitter.com/LLinWood/status/1344652363861258243

samt frågat Chief Justice Roberts om han är med i "any club or cabal requiring minor children as an intiation fee"(!!)
https://twitter.com/LLinWood/status/1344448775692177409

En valfuskutredare som lever i en parallell verklighet kan förstås lätt hitta valfusk som duger i en parallell verklighet. Men inte är det någon jag skulle vilja ha i mitt team. Jag tror inte Trump är överdrivet tacksam för den här typen av "stöd" heller. Nu var det två och en halv vecka sedan han retweetade något från Wood senast, och då var det förstås mest smicker ("President Trump is a genuinely good man". Men redan då med en antydan om att Kemp och Raffensperger borde hamna i fängelse.)

Du får förstås tro vad du vill, men jag tror du har stängt ditt sinne för tidigt.

Betänk vem Trump är, vilka anklagelser han också tweetar ut. Jag tror precis tvärtom, att Lin får agera i hans ställe i känsliga ämnen, information som behöver komma ut, men som en president inte kan förmedla, inte ens Trump.

Sen, Lin är seriöst troende och det är jag också, därför kanske jag förstår hans tankegångar bättre. Jag är också övertygad om att Herren, vår skapare, har valt ut Trump att agera i den här härvan. Trump är OMUTBAR och tillräckligt skrupelfri för att genomföra det som måste genomföras. Jag tror det kommer smälla ordentligt snart, kanske redan den 6:e.

Guds ande vilar över detta och det är mycket möjligt att det är Guds sista TRUMPET (basun i dom svenska biblarna) som kommer ljuda snart, en sista chans för mänskligheten att vakna upp innan det är försent.
2021-01-01, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Att Wood sätter sin karriär på spel håller jag helt med om. Hans trovärdighet är redan tämligen naggad i kanten.
Bara det senaste dygnet har karln lyckats twittra ifrån sig bland annat:
att McConnell, Pence och chefsdomaren John Roberts i SCOTUS skall fängslas (av militär) för förräderi:
https://twitter.com/LLinWood/status/1345066815865692162

att han själv är övertygad om att Gud skapade Donald Trump för att han skulle bli president 2016 och omvald 2020:
https://twitter.com/LLinWood/status/1344489191162318848

att Jeffrey Epstein är i livet(!):
https://twitter.com/LLinWood/status/1344652363861258243

samt frågat Chief Justice Roberts om han är med i "any club or cabal requiring minor children as an intiation fee"(!!)
https://twitter.com/LLinWood/status/1344448775692177409

En valfuskutredare som lever i en parallell verklighet kan förstås lätt hitta valfusk som duger i en parallell verklighet. Men inte är det någon jag skulle vilja ha i mitt team. Jag tror inte Trump är överdrivet tacksam för den här typen av "stöd" heller. Nu var det två och en halv vecka sedan han retweetade något från Wood senast, och då var det förstås mest smicker ("President Trump is a genuinely good man". Men redan då med en antydan om att Kemp och Raffensperger borde hamna i fängelse.)

Jag antar att det är allt detta som gör honom till en hedervärd advokat i 🤡 GOP relaterade kretsar..
Ifall lin wood uttalat sig i president Trumps namn och kampanjen inte distanserat sig från wood då får vi anta att han är Trumps advokat. Tills vidare.

Då inget bevis på systematiskt organiserat fusk har presenterats så kvarstår faktum
Joe biden är snart president.
2021-01-01, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
” The Electors shall meet in their respective states and vote by ballot for President and Vice-President, one of whom, at least, shall not be an inhabitant of the same state with themselves; they shall name in their ballots the person voted for as President, and in distinct ballots the person voted for as Vice-President, and they shall make distinct lists of all persons voted for as President, and of all persons voted for as Vice-President, and of the number of votes for each, which lists they shall sign and certify, and transmit sealed to the seat of the government of the United States, directed to the President of the Senate; -- The President of the Senate shall, in the presence of the Senate and House of Representatives, open all the certificates and the votes shall then be counted; ”

Ser inte ut att finnas så mycket svängrum för Pence där.

” Each State shall appoint, in such Manner as the Legislature thereof may direct, a Number of Electors, equal to the whole Number of Senators and Representatives to which the State may be entitled in the Congress:”

Delstatsparlamenten bestämmer hur elektorerna utses. Pence kan inte besluta om att vissa elektorsröster inte ska vara med i räkningen. Han har bara en ceremoniell roll.
Som sagt, det beror vilket skrift man utgår ifrån. Du har valt en, men det finns även andra där det står annat. Om du kollar på videon så det du att det finns olika tolkningar på vilken som gäller. Och beroende på text så kan Pence antingen ha en ceremoniell roll eller en avgörande roll. Det råder även delade meningar kring hur situationen kring de "duellerande elektorer" ska hanteras. Sådana som du resonerar givetvis att det inte finns några sådana, men återigen, juridiska experter är inte fullt så eniga.
Senast redigerad av scrollock 2021-01-01 kl. 23:52.
2021-01-01, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Som sagt, det beror vilket skrift man utgår ifrån. Du har valt en, men det finns även andra där det står annat. Om du kollar på videon så det du att det finns olika tolkningar på vilken som gäller.

Jag citerade konstitutionen. Finns det nån annsn text av högre dignitet?
2021-01-01, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag antar att det är allt detta som gör honom till en hedervärd advokat i 🤡 GOP relaterade kretsar..
Ifall lin wood uttalat sig i president Trumps namn och kampanjen inte distanserat sig från wood då får vi anta att han är Trumps advokat. Tills vidare.

Då inget bevis på systematiskt organiserat fusk har presenterats så kvarstår faktum
Joe biden är snart president.
På tal om Lin Wood så har han lämnat in en ny stämning till SCOTUS, bl.a. en begäran om "emergency petition".

https://www.youtube.com/watch?v=G0nqqKLw57Y
2021-01-01, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Jag citerade konstitutionen. Finns det nån annsn text av högre dignitet?
Finns bl.a. en lagtext från 1800-talet som vissa menar att man ska utgå ifrån, medan andra meanr att den skulle vara "unconstitutional" ifall den oberopades i detta fall. Allt nämns i videon.
2021-01-02, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Förlåt , jag förstår inte frågan?

Ska jag nämna något bevis för valfusk?
Jag menar att det inte har förekommit systematiskt valfusk i syfte att få Biden vald.

Har det funnits enstaka fall av valbedrägeri? Ja absolut.
Har det påverkat valutgången?
Nej.

Du skrev i tråden att det saknas bevis för valfusk. Då skulle jag vilja veta vad du anser vara valfusk?
2021-01-02, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Donald J. Trump
@realDonaldTrump

30 dec. 2020
We now have far more votes than needed to flip Georgia in the Presidential race. Massive VOTER FRAUD took place. Thank you to the Georgia Legislature for today’s revealing meeting!

Fraud som fraud kan man tycka men det är inte alla som håller isär begreppen. Det som borde vara tyngst är ju "organiserat valfusk".

Mike Pensé
Skillnaden är att man åker i fängelse för "voter fraud" medan "election fraud" brukar gå ostraffat då det sker på en sådan ofattande nivå att det är svårt att haffa enskilda, mer än enstaka personer ur bottenskrapet som får göra smutsjobbet på fältet.
2021-01-02, 00:31
Medlem
Nu besvarar Louie Gohmert ifrågasättandet av hans stämning av Mike Pence, och meddelar att han står på sig!

https://www.thegatewaypundit.com/2021/01/rep-gohmert-files-response-doj-pence-argues-vp-can-count-gop-electors-contested-states-ignore-electo rs-others
2021-01-02, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Lin Wood borde ägna sig åt sig själv och sin psykiska hälsa innan han går under.
Varför det? Han är advokat och gör det advokater är bra på. Det är liksom så han tjänar ihop brödfödan.
2021-01-02, 00:52
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Detta är ändå det tyngsta beviset hittills, lägger man ihop rösterna på Biden och DJT så blir det fler röster än vad det finns röstberättigade i USA. Tungt.

Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
30 dec. 2020
The United States had more votes than it had people voting, by a lot. This travesty cannot be allowed to stand. It was a Rigged Election, one not even fit for third world countries!

Det är dethär som brukar känneteckna valfusk, ett valdeltagande på över 100%.

Mike Pensé

Nej.

Alla rösterna i presidentvalet blev totalt 159,633,396 för alla kandidater.
Det var en voter turnout på 66,7%
Antalet röstberättigade i USA är 239247182

159,633,396 delat med 239247182 blir 0.667-ish.

Så, allt dillande om valdeltagande på över 100% är som vanligt hittepå och rappakalja.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in