2021-01-01, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Som jag har förstått det.

Trumpetens första Legal team hoppade av uppdraget för de förstod att det var döfött. Sen kom B-laget med Rudy Colludy Jenna "jag-hittar-på-egna-titlar" Ellis och drev en del stämningsansökningar som sket sig totalt, efter ett tag så poppade Senile Sydney helt plötsligt upp ur lådan och var med på en minst sagt bisarr presskonferens där de påstod att Hugo Chavez styrde allt valfusk från graven.

Jenna "jag-hittar-på-egna-titlar" Ellis gick då ut med en pressrelease som sa N-n-ää vadå, Sydney Powell är inte en del av Trumpetens legal team

Efter det så har samme Powell sprungit in och ut ur vita huset ett flertal gånger för möten med Trumpeten.

Ko-Ko Woods har egentligen inte varit så insyltad i Trumpetens legal team utan han är mer en hangaround och driver sina egna case och har samma målsättning som de andra. Han är även kompis med senile Sydney och Trumpeten har re-tweetat honom vid ett antal tillfällen.

Trump är SMART, mycket smartare än dig. Garanterat. Du låter dig luras av det "yttre" och inser inte att han gjort medvetna val i vilka som får bedriva hans case.

Tror du att han skulle anlita en enda av dessa korrupta jurister från någon "fancy juristbyrå"? Som bara skulle försöka leda hans case in på villovägar? Jurister köpta av hans motståndare som inte skulle ens blinka om möjligheten att bedra och tjäna en slant på det fanns?

Du ser inte skogen för alla träd. Hink och spade är lagom nivå för dig, håll dig till det.
2021-01-01, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Okey, nämn någonting som du anser vara ett bevis på valfusk?

Förlåt , jag förstår inte frågan?

Ska jag nämna något bevis för valfusk?
Jag menar att det inte har förekommit systematiskt valfusk i syfte att få Biden vald.

Har det funnits enstaka fall av valbedrägeri? Ja absolut.
Har det påverkat valutgången?
Nej.
2021-01-01, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambola89
Pence har ingen makt. Du har lite svårt för det där eller hur?
Det råder delade meningar bland juridiska experter kring det där. En del menar att tolkningsföreträdet ytterst finns hos Pence, en del menar den finns hos "State Legislators", och en del menar att den finns hos guvernörerna. Ofta åberopas lagen från 1800-talet som argument till varför Pence skulle vara tvungen att räkna alla elektorsröster som certifierats av guvernörerna, men problemet är att i ett fall som detta, om den tillämpas, så skulle den strida mot grundlagen, eftersom grundlagen säger något annat. Det kan således bli ett fall för SCOTUS och kom ihåg, där sitter f.n. en majoritet av originalister. Epoch Times Roman Balmakov har gjort en objektiv djupdykning kring detta och vad lagarna verkligen säger. Det är inte så solklart som en del tror att det är:

https://www.youtube.com/watch?v=tZhhJMrOg8c
2021-01-01, 23:11
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Nytt inlägg på Twitter från Trump där han skriver att det planeras att hållas ett stort protestmöte klockan 11.00 i Washington den 6:e januari. Han avslutar med att skriva stoppa stölden.

The BIG Protest Rally in Washington, D.C., will take place at 11.00 A.M. on January 6th. Locational details to follow. StopTheSteal!
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1345095714687377418

Han skriver i ett inlägg efter det att man den 6:e januari kommer att presentera massivt med bevis på att det förekommit valfusk. Han avslutar med att skriva att det var han som vann presidentvalet, med stor marginal.

Massive amounts of evidence will be presented on the 6th. We won, BIG!

https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1345100089505755139
Så han har haft bevis för massivt valfusk sedan valdagen men väntar till den 6/1 med att presentera detta?!
Låter ... speciellt ... ;o
2021-01-01, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Jag tror du har fel på vissa punkter. Dom har gått "isär" för dom jobbar med olika jurisdiktion. Trump och hans team jobbar med politiska åtgärder och med legislatures, dvs själva valprocessens jurisdiktion och där finns det en tidspress.

Lin och Sidney har mycket hjälp av bla hackers, dom har ett helt team av folk (frivilliga) som jobbar dygnet runt och får in mycket information om allt möjligt i denna härva. Säkert en hel del som dom inte kan använda som bevis då det inte kommit fram på laglig väg.
Vi får helt enkelt avvakta och se vart det här leder. Men Lin verkar vara en mycket hedersvärd person som sätter hela sin karriär och trovärdighet på spel i det här. Skulle han nog inte göra om han inte hade gått fog för det han säger.

Jag tänker upprepa dina ord samtidigt som jag försöker hålla mig från skratt.
Presidentens mest hedersvärda advokater anlitar hackers för att få in information på olaglig väg?
De har delat på sig. De/Dom har ett helt team av frivilliga som jobbar dygnet runt och får in mycket information om denna härva.

Min analys.
https://www.pinterest.se/pin/495818240211255402/
2021-01-01, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det råder delade meningar bland juridiska experter kring det där. En del menar att tolkningsföreträdet ytterst finns hos Pence, en del menar den finns hos "State Legislators", och en del menar att den finns hos guvernörerna. Ofta åberopas lagen från 1800-talet som argument till varför Pence skulle vara tvungen att räkna alla elektorsröster som certifierats av guvernörerna, men problemet är att i ett fall som detta, om den tillämpas, så skulle den strida mot grundlagen, eftersom grundlagen säger något annat. Det kan således bli ett fall för SCOTUS och kom ihåg, där sitter f.n. en majoritet av originalister. Epoch Times Roman Balmakov har gjort en objektiv djupdykning kring detta och vad lagarna verkligen säger. Det är inte så solklart som en del tror att det är:

https://www.youtube.com/watch?v=tZhhJMrOg8c

” The Electors shall meet in their respective states and vote by ballot for President and Vice-President, one of whom, at least, shall not be an inhabitant of the same state with themselves; they shall name in their ballots the person voted for as President, and in distinct ballots the person voted for as Vice-President, and they shall make distinct lists of all persons voted for as President, and of all persons voted for as Vice-President, and of the number of votes for each, which lists they shall sign and certify, and transmit sealed to the seat of the government of the United States, directed to the President of the Senate; -- The President of the Senate shall, in the presence of the Senate and House of Representatives, open all the certificates and the votes shall then be counted; ”

Ser inte ut att finnas så mycket svängrum för Pence där.

” Each State shall appoint, in such Manner as the Legislature thereof may direct, a Number of Electors, equal to the whole Number of Senators and Representatives to which the State may be entitled in the Congress:”

Delstatsparlamenten bestämmer hur elektorerna utses. Pence kan inte besluta om att vissa elektorsröster inte ska vara med i räkningen. Han har bara en ceremoniell roll.
Senast redigerad av ardathbey 2021-01-01 kl. 23:18.
2021-01-01, 23:22
Bannlyst
Citat:
Trump är SMART, mycket smartare än dig. Garanterat. Du låter dig luras av det "yttre" och inser inte att han gjort medvetna val i vilka som får bedriva hans case.

Donald Trump är mycket smart. Garanterat. Han låter sig luras av Donald Trumps yttre personlighet(syftar du på hans clownliknade hudton och fågelboliknande frisyr?)
Men ingen utom Trump inser vilka medvetna val som gjorts i vilka som får bedriva hans case

varpå jag svarar

Det sista halmstrået

Trumpkampanjens jurist Sidney Powell, som offentligt fört fram flera konspirationsteorier kring varför valet gick som det gick, föreslogs under mötet bli utsedd till särskild åklagare för att försöka belägga de hittills obelagda anklagelserna om utbrett valfusk.

USA:s avgående justitieminister William Barr sköt redan samma dygn ner förslaget – det kommer inte att tillsättas någon särskild åklagare.
Presidentens personlige advokat och cirkus performance artisten Rudy Giuliani har sedan ringt homeland security och frågat om de har befogenhet att beslagta rösträkningsmaskiner. Även detta förslag avisades

Det är väldigt sorgligt på många sätt, och pinsamt det Trump håller på med.
Men än mer sorgligt att Infowars och Parler verkar ha ersatt traditionell samhällskunskap och statsvetenskap
2021-01-01, 23:24
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Men Lin verkar vara en mycket hedersvärd person som sätter hela sin karriär och trovärdighet på spel i det här. Skulle han nog inte göra om han inte hade gått fog för det han säger.

Att Wood sätter sin karriär på spel håller jag helt med om. Hans trovärdighet är redan tämligen naggad i kanten.
Bara det senaste dygnet har karln lyckats twittra ifrån sig bland annat:
att McConnell, Pence och chefsdomaren John Roberts i SCOTUS skall fängslas (av militär) för förräderi:
https://twitter.com/LLinWood/status/1345066815865692162

att han själv är övertygad om att Gud skapade Donald Trump för att han skulle bli president 2016 och omvald 2020:
https://twitter.com/LLinWood/status/1344489191162318848

att Jeffrey Epstein är i livet(!):
https://twitter.com/LLinWood/status/1344652363861258243

samt frågat Chief Justice Roberts om han är med i "any club or cabal requiring minor children as an intiation fee"(!!)
https://twitter.com/LLinWood/status/1344448775692177409

En valfuskutredare som lever i en parallell verklighet kan förstås lätt hitta valfusk som duger i en parallell verklighet. Men inte är det någon jag skulle vilja ha i mitt team. Jag tror inte Trump är överdrivet tacksam för den här typen av "stöd" heller. Nu var det två och en halv vecka sedan han retweetade något från Wood senast, och då var det förstås mest smicker ("President Trump is a genuinely good man". Men redan då med en antydan om att Kemp och Raffensperger borde hamna i fängelse.)
2021-01-01, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator

Jag tänker upprepa dina ord samtidigt som jag försöker hålla mig från skratt.
Presidentens mest hedersvärda advokater anlitar hackers för att få in information på olaglig väg?
De har delat på sig. De/Dom har ett helt team av frivilliga som jobbar dygnet runt och får in mycket information om denna härva.

Min analys.
https://www.pinterest.se/pin/495818240211255402/
Men Lin och Sidney är ju INTE Trumps advokater.

Sen om någon delger sin information, även om den uppkommit på ett misstänkt olagligt sätt, är inte olagligt (eller ohederligt) att ta emot. Däremot går det inte använda den informationen på laglig väg, DÄR har vi det hedersvärda beteendet.
2021-01-01, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Nixters superlegendar håller på att explodera. Detta blir episkt.

(1) For two months we have focused on accusing the Democrats of attempting to steal the 20/20 election for Biden. We focused on the Presidential election.

We focused on the obvious.

Over time, we have learned that the Democrats were joined by CCP & other foreign countries.

(2) We have also learned that the Globalists like George Soros & the Elitists like Bill Gates were involved. CIA too (no surprise - military industrial complex).

It all seemed so clear we overlooked one of the main participants in the theft of the election:

THE REPUBLICANS.

(3) These groups aspire to the goals of Communism. A ruling elite & an oppressed class of people who exist to serve those in power.

When arrests for treason begin, put Chief Justice John Roberts, VP Mike Pence & Mitch McConnell at top of list.

Ursäkta men vad är källan?
2021-01-01, 23:37
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey

Också Woods twitter. Som just nu känns lite som att se en människa falla isär i realtid och inför öppen ridå. Men jag kan inte förneka underhållningsvärdet. Här är hela följetongen:
https://twitter.com/LLinWood
2021-01-01, 23:38
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey

Tvåa på bollen, sorry. Länken stod i det citerade inlägget också.

https://mobile.twitter.com/LLinWood

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in