2021-01-01, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Hon har en bra chans i morgon att ta första VC-segern. Hennes närmaste konkurrenter har åkt hela vägen till final idag samtidigt som Ebba har vilat.

Sprintfinalisterna går ihop och "fångar in" pigga ickefinalister.
Citera
2021-01-01, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Haha, fy faen. Skal si Karlsson har flaks. Ender opp med 3. plass i en finale der hun garantert hadde blitt nummer fem. Står mellom Nepryaeva, Karlsson og Brennan nå.

Fortfarande putt efter Petter Norslusks fängelsedom?

Hur många gånger har inte Johaug haft tur? Förra året gjorde de ju till och med en sprint uppför en slalombacke. Skräddarsydd för Johaug som det var en jävla födelsedagspresent.
Citera
2021-01-01, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Haha, fy faen. Skal si Karlsson har flaks. Ender opp med 3. plass i en finale der hun garantert hadde blitt nummer fem. Står mellom Nepryaeva, Karlsson og Brennan nå.

Lampic hade aldrig diskats om hon hade varit norska, det är då en sak som är säker.
Citera
2021-01-01, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melamela
Ymnigt snöfall att vänta imorgon från tidig morgon till sen eftermiddag.
Frida och Ebba kommer få svårt att skapa luckor och spräcka fältet.

Skrällvarning de luxe och visst kan en sådan som Maja D vinna detta till friska 50ggr fläsket (13.00 topp 3). 1.50 på Frida under dessa förutsättningar är ett skämt.

Blir det snöfall imorgon så gynnar det nog sprintarna ja. Skulle nog satsa mina surt förvärvade slantar på Linn i det läget.
Citera
2021-01-01, 19:17
Medlem
Citat:
Blir det snöfall imorgon så gynnar det nog sprintarna ja. Skulle nog satsa mina surt förvärvade slantar på Linn i det läget.

Enligt Yr.no så ska det snöa precis hela dagen så hoppas på att favoriterna får ploga fint för Maja och Linn som blåser förbi i spurten.
Senast redigerad av melamela 2021-01-01 kl. 19:19.
Citera
2021-01-01, 19:18
Medlem
katws avatar
Citat:

10,50 i vinnarodds på Linn (Svenska Spel)
Citera
2021-01-01, 19:20
Medlem
Finns mkt högre på andra sidor.
Citera
2021-01-01, 19:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Skulle inte kalla RAL för diskning. Lampic slutar sexa, inte 30:e.

Vi vet alla vad som hände och det föranledde en resultatkorrigering. Att man, även jag, använde begreppet »diskvalificerad« är förståeligt, inte minst med tanke på att diskvalificera har flera betydelser. Det betyder bland annat att frånkänna och att beröva.

Det är alldeles uppenbart att både berövades på den placering hon åkte in på och att hon frånkändes den.

Har det någonsin hänt att åkare de facto strukits från hela resultatlistan i en sprintfinal eller att de fått en sämre placering än sistaplatsen i finalen för något de gjort i själva finalen [dopning undantaget]? Om inte så blev hon ju även diskvalificerad i regelmässig mening.
Citera
2021-01-01, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vi vet alla vad som hände och det föranledde en resultatkorrigering. Att man, även jag, använde begreppet »diskvalificerad« är förståeligt, inte minst med tanke på att diskvalificera har flera betydelser. Det betyder bland annat att frånkänna och att beröva.

Det är alldeles uppenbart att både berövades på den placering hon åkte in på och att hon frånkändes den.

Har det någonsin hänt att åkare de facto strukits från hela resultatlistan i en sprintfinal eller att de fått en sämre placering än sistaplatsen i finalen för något de gjort i själva finalen [dopning undantaget]? Om inte så blev hon ju även diskvalificerad i regelmässig mening.

Ranked as last i FIS regelbok innebär väl i princip att man anses ha förstört för någon annan men utan att avsikten är bevisad. Att bevisa att någon avsiktligt gjort si och så är givetvis oerhört svårt, men Belorukova blev diskad och fick sista placeringen i hela tävlingen i Quebec efter att svingat staven mot Karlsson. Det är avsikten som gör skillnaden för bedömningen i detta fallet.

Ranked as last kan också användas vid tjuvstart.
Citera
2021-01-01, 19:44
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Om man tittar på vilka meriter de Stina mötte och jämför de med de meriter de som Linn möter har så skulle jag nog säga att Stina hade en tuffare konkurrens.

Och tittar man på kvaltiderna så styrker det nog att konkurrensen var hårdare för Stina.

Man jag förstår inte att varför man måste välja mellan Stina och Linn som alla Linn-fanns tycker att man måste göra.
Alltså de flesta som drar upp Stina i den här tråden verkar ju vara Stina fans som vill jämföra och säga att hennes insatser är bättre än Linn.
Citera
2021-01-01, 19:47
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ranked as last i FIS regelbok innebär väl i princip att man anses ha förstört för någon annan men utan att avsikten är bevisad. Att bevisa att någon avsiktligt gjort si och så är givetvis oerhört svårt, men Belorukova blev diskad och fick sista placeringen i hela tävlingen i Quebec efter att svingat staven mot Karlsson. Det är avsikten som gör skillnaden för bedömningen i detta fallet.

Ranked as last kan också användas vid tjuvstart.

Ok dopning och avsiktligt angrepp (brott mot etiska regler) kan så klart diskvalificera, men rena incidenter kan aldrig placera en åkare utanför de sex placeringar som finns i finalen. Hur som helst, vi vet alla vad vi menar när vi säger att Lampič blev »diskvalificerad« och jag tycker att det var fel. Det är med garanti så, som andra i tråden skrivit, att en norska aldrig fått samma straff. Då hade de nöjt sig med en tillsägelse.

Rent tävlingsmässigt kan jag konstatera att Frida Karlsson understryker det självklara att hon vinner TdS.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-01-01 kl. 19:51.
Citera
2021-01-01, 19:52
Medlem
Undrar hur många RAL vi haft sedan det infördes? Stina i Drammen en gång vill jag minnas, men var detta blott den andra i en final eller har jag dåligt minne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in