2021-01-01, 17:31
Medlem
Lite märkligt fokus från vissa på Fridas "tur". Hon tjänar alltså hela 4 bonussekunder på incidenten. Mer tur i sådana fall för Diggins som tjänade 8 eller Brennan som gick vidare två gånger som heat-fyra (och som också fick fyra dubbelbonussekunder med sig).

Hade väl varit en annan sak om hon gick vidare från kvart på det sättet men idag åkte hon helt enkelt bättre än sina tourkonkurrenter.
Citera
2021-01-01, 17:39
Medlem
Galet diska Lampic tycker jag. men så stark Linn var idag full kontroll även bra av Frida med en final Maja nära final men små misstag ställde till det och var rätt tuffa motståndare då har man inte råd med dom Jonna tyvärr segt intryck idag
Citera
2021-01-01, 17:43
Medlem
Skulle inte kalla RAL för diskning. Lampic slutar sexa, inte 30:e.
Citera
2021-01-01, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Birreskumberg
Frida K är en vinnare och Ebba A är en looser.

Frida överpresterar när en av säsongens viktigaste tävlingar skall avgöras.

Ebba A underpresterar när hon skall visa att hon kan vinna tävlingar/ cuper.

Frida K har en större vinnarskalle än Ebba A.

Har också märkt detta. Tror du att Ebba tystar oss och det rejält+ imorgon?
Citera
2021-01-01, 18:11
Medlem
Jag vet inte om det var rätt eller fel att sätta RAL på Lampic.

Har kollat repriserna några gånger nu och det är helt klart att Lampic tar flera skateskär mot Fäendrich varav det sista faktiskt träffar skidspetsarna.
Sen måste hon väl(?) lämna utrymme på utsidan?

Hårt dömt men samtidigt kanske rätt.

Sen förstår jag inte varför folk ska hålla på att försöka jämföra Linn och Stina?
Stina är numera skidskytt. När hion var skidåkare var hon under flera år den bästa sprintern även om hon inte vann så måna medaljer eller cuper.

Linn är just nu suverän på sprint och iaf jag glädjs lika mycket för båda.
Citera
2021-01-01, 18:17
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birreskumberg
Frida K är en vinnare och Ebba A är en looser.

Frida överpresterar när en av säsongens viktigaste tävlingar skall avgöras.

Ebba A underpresterar när hon skall visa att hon kan vinna tävlingar/ cuper.

Frida K har en större vinnarskalle än Ebba A.

Ebba gjorde väl ändå något av en "normalinsats" för hennes del i sprint. Hon har åkt totalt nio sprintar i Världscupen och tagit poäng i fyra - i fristil är facit två av sex.
Citera
2021-01-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Jag tycker det är lite intressant med relationerna inom sprintlaget bland damerna - Maja tokdominerar i Bruks veckan före VC-premiären i Ruka, men Linn Svahn vinner ändå övertygande...
Jonna Sundling dominerar i skatesprinten i Östersund, men, i dagens skatesprint, i skarpt läge, då hanterar Queen Svahn hela situation utan stress och rullar i mål som segrare...

Det var väl Linn Svahn som vann sprinten i Östersund och inte Jonna. Linn lät Jonna vinna den betydelselösa kvarts- och semifinalen men i finalen visade hon vem som var bäst. Jonna hade inte en chans där.
Citera
2021-01-01, 18:23
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Norskorna var mycket bättre ”förr”, så det var inte helt lätt att vinna när Björgen och Falla var på topp

Lampic diskning måste vara bland de tuffaste bedömningar som gjorts. Nån som kommer på nån värre? (förutom den felaktiga när Ustiugov blev diskad när Klaebo körde fult)
Rickardsson när han blev satt sist i just Tour de Ski (2008?) för en liten grej och med tanke på vad särskilt norrmän kom undan med hela tiden.
Citera
2021-01-01, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Galet diska Lampic tycker jag. men så stark Linn var idag full kontroll även bra av Frida med en final Maja nära final men små misstag ställde till det och var rätt tuffa motståndare då har man inte råd med dom Jonna tyvärr segt intryck idag

Ja, Jonna såg regelrätt formsvag ut. Jag vet inte hur höjden kan slå in här? Hon var rätt svag i Lenzerheide förra året och sedan bättre i Toblach på lägre höjd.

Neprjajeva såg också seg ut men som jag minns det av fjolåret var hon dålig i första löpet då med men gjorde sedan en fin sprint. Nu var hon visserligen inte långt från final men kändes ändå lite tung. Vi får se men jag dömer inte ut hennes form ännu.
Citera
2021-01-01, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groenman
Vad hade hänt med Fähndrich om inte Lampic inte åkt in så snävt i detta läge?

Fähndrich hade nog åkt ikull i alla fall. Hennes benmuskler var helt uttömda. Men så blir det när man har hemmadommare.
Citera
2021-01-01, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jo det är klart men hon hade ju kunnat bli nr.31 också om hon hade haft oflax och ramlat i prologen. Sådan är sporten, egen kapacitet i förhållande till andras samt lite flax eller oflax på det.
Det går åt båda hållen vet du.
Selvsagt. Aldri påstått noe annet. Bare at hun hadde en solid porsjon dose flaks akkurat i dag, men det er jo ikke ulovlig det.
Citera
2021-01-01, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Det var väl Linn Svahn som vann sprinten i Östersund och inte Jonna. Linn lät Jonna vinna den betydelselösa kvarts- och semifinalen men i finalen visade hon vem som var bäst. Jonna hade inte en chans där.

Det kördes väl två sprintar i Östersund, en förrförra veckan (Linn vann), men, också en tidigare i Östersund som Jonna vann...?

Hur som, Jonna har sett stark ut tidigare, men, det märktes redan i prologen och i kvarten att hon inte hade bästa dagen...
Fick slita väldigt också i semifinalen och kom aldrig in i matchen där...

Däremot, Queenie Linn, hon hade en desto bättre dag, med full kontroll över läget...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in