2021-01-01, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det är ju förvisso möjligt att använda vaccinet som bakgrund för registret, men det är extremt omständligt. Socialcredit kommer aldrig bli accepterat i väst, det är alltför mycket dåliga associationer till det kinesiska systemet. Det är inte möjligt att införa/propagera för i väst utan att begå professionellt och socialt självmord som politiker eller tjänsteman.

Den globala eliten har redan all makt i världen och medborgarna är så fogliga de kan bli. Det finns inget att vinna på att krångla till det.
De kommer förmodligen inte att införa hela systemet på en gång. Till en början kommer det bara att användas till ransonering av varor som "belastar miljön". Eftersom alla också är rädda för det osynliga hotet från klimat-krisen kommer de acceptera det.
Citera
2021-01-01, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Kan du utveckla hur vaccinet är nödvändigt och vad den spelar för roll i deras plan?

Klaus Schwab berättar, i ett av clipen om 4IR, att DNA Nano Technology är en nödvändig komponent i omformandet av mänskligheten. Teknologi, fysiologi och biologi ska smältas samman. Människa och maskin ska bli ett. "Internet of Things" ska vidareutvecklas till "Internet of Everything" där rubbet ska kopplas ihop. Även du och jag. Men då gäller det förstås att kunna få in "nano-bottarna" i dom mänskliga cellerna.

Djuren är ju enklare, dom behöver man ju inte "fråga", det är ju bara ge dom en "jab" vid tillfälle. Människorna, däremot, behöver man bearbeta och manipulera för att dom själva ska VILJA ha "vaccinet". Enklaste och effektivaste sättet att manipulera människan, är att skrämma henne från vettet. Förslagsvis med hjälp av en osynlig, livsfarlig fiende. Ett "virus" till exempel.
Citera
2021-01-01, 11:35
Medlem
Citat:
Det är ju förvisso möjligt att använda vaccinet som bakgrund för registret, men det är extremt omständligt. Socialcredit kommer aldrig bli accepterat i väst, det är alltför mycket dåliga associationer till det kinesiska systemet. Det är inte möjligt att införa/propagera för i väst utan att begå professionellt och socialt självmord som politiker eller tjänsteman.

Den globala eliten har redan all makt i världen och medborgarna är så fogliga de kan bli. Det finns inget att vinna på att krångla till det.

Ingen av oss kommer att bli tillfrågad. Någonsin. Vad vi tycker och tänker i denna fråga saknar relevans.
Citera
2021-01-01, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Ingen av oss kommer att bli tillfrågad. Någonsin. Vad vi tycker och tänker i denna fråga saknar relevans.
Vad blir skillnaden mot idag då? Eliten har redan all makt i världen och medborgarna är så fogliga de kan bli. Vad blir skillnaden? För mig? Ingenting.
Citera
2021-01-01, 15:31
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag tänker mig att kraschen kommer när man märker att vaccineringar inte fullständigt fungerar som tänkt.
Någon gång i senvåren eller försommar har vi en krasch på 10-15%.
Samhället och börsen verkar ta noll höjd för att ett/flera av vaccinen inte fungerar, kanske tom dödar, att viruset kan mutera, att vaccinet bara räcker i 6-12 månader som ett influensavaccin.

Samhället och börsen verkar ta noll höjd för att alla länder ökar sin upplåning med 10% av BNP, på ett enda år. Om man gör rejäla nedskärningar på 1% av BNP, i Sveriges fall 50 miljarder konor, per år i 10 år framåt så har man precis lyckats betala tillbaka den skulden.

Samhället och börsen verkar ta noll höjd för att vissa branscher förändrats för alltid, t.ex flyg hotell båtar resor evenemang med publik osv.

Samhället och börsen verkar ta noll höjd för det enorma underskott som måste finnas inom sjukvården.

Samhället och börsen verkar ta noll höjd för att stat landsting och kommun t.ex i Sverige Skånetrafiken, och i USA delstater, har fått se sina inkomster minska med 10-30% under året. Hur ska de överleva 2021 den förlusten.

Samhället och börsen verkar ta noll höjd för att länder som Italien Spanien Grekland har 20% av sina inkomster från turism. Det är en större ekonomisk smäll än när andra världskriget började.

Samhället och börsen verkar ta noll höjd för att en stor del av ekonomin enbart överlever tack vare statliga lån och bidrag. När dessa tas bort...

Jag kan fortsätta länge.

Självklart har jag kortat Stockholmsbörsen. Den har gått upp 10% under det värsta ekonomiska året sedan 1939. Kraschen blir enorm.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-01-01 kl. 15:35.
Citera
2021-01-01, 15:46
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Samhället och börsen verkar ta noll höjd för att ett/flera av vaccinen inte fungerar, kanske tom dödar, att viruset kan mutera, att vaccinet bara räcker i 6-12 månader som ett influensavaccin.

Samhället och börsen verkar ta noll höjd för att alla länder ökar sin upplåning med 10% av BNP, på ett enda år. Om man gör rejäla nedskärningar på 1% av BNP, i Sveriges fall 50 miljarder konor, per år i 10 år framåt så har man precis lyckats betala tillbaka den skulden.

Samhället och börsen verkar ta noll höjd för att vissa branscher förändrats för alltid, t.ex flyg hotell båtar resor evenemang med publik osv.

Samhället och börsen verkar ta noll höjd för det enorma underskott som måste finnas inom sjukvården.

Samhället och börsen verkar ta noll höjd för att stat landsting och kommun t.ex i Sverige Skånetrafiken, och i USA delstater, har fått se sina inkomster minska med 10-30% under året. Hur ska de överleva 2021 den förlusten.

Samhället och börsen verkar ta noll höjd för att länder som Italien Spanien Grekland har 20% av sina inkomster från turism. Det är en större ekonomisk smäll än när andra världskriget började.

Samhället och börsen verkar ta noll höjd för att en stor del av ekonomin enbart överlever tack vare statliga lån och bidrag. När dessa tas bort...

Jag kan fortsätta länge.

Självklart har jag kortat Stockholmsbörsen. Den har gått upp 10% under det värsta ekonomiska året sedan 1939. Kraschen blir enorm.

Börsen är rationell, de räknar iskallt med fortsatt kreditexpansion för all framtid. Om ett decennium kommer du se länder med 500% statsskuld/bnp om inte mer. 0 räntan är här för att stanna under resten av vår livstid.
Citera
2021-01-01, 15:52
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Börsen är rationell, de räknar iskallt med fortsatt kreditexpansion för all framtid. Om ett decennium kommer du se länder med 500% statsskuld/bnp om inte mer. 0 räntan är här för att stanna under resten av vår livstid.
Jag håller med om att det känns så. Fast det går ju inte, det är omöjligt för politiker att skjuta fram alla skulder till nästa generation i all evighet. Någon gång kommer stoppet, och det är bra långt innan 500%. Någon gång kommer länder att få vuxna ledare som tar ansvar, inte bara lämnar över.

Någon som kan berätta vem som är så dum att han lånar ut pengar till USA?...
Citera
2021-01-01, 16:04
Medlem
Citat:
Vad blir skillnaden mot idag då? Eliten har redan all makt i världen och medborgarna är så fogliga de kan bli. Vad blir skillnaden? För mig? Ingenting.

Är du säker på det? Du glömde sätta ett frågetecken efter ditt avslutande "Ingenting" då du knappast kan veta någonting innan du har lyssnat på några av de "högsta hönsen" på vår planet.

Ägna några timmar åt att lyssna på Klaus Schwab, Antonio Guterres, Kristalina Georgieva, Prince Charles, Tedros Ghebreyesus, Boris Johnson, Ursula von der Leyen, Justin Trudeau, Emanuel Macron och Jason Kenney. Skriv in något av dessa höjdares namn i YouTubes search box, inled med något av följande nyckel-begrepp: "The Great Reset", "Build Back Better" eller "Fourth Industrial Revolution".

Försök förstå vad dessa (kända) människor talar om, angående dessa nya begrepp, och om du sedan ändå anser att ditt liv inte alls kommer att förändras, kan jag bara gratulera dig till fortsatt god nattsömn.
Citera
2021-01-01, 16:08
Medlem
Citat:

Jag kan fortsätta länge.

Ju högre nivå på börsen, desto hårdare blir krashlandningen. Helt enligt planen.
Citera
2021-01-01, 16:13
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Ju högre nivå på börsen, desto hårdare blir krashlandningen. Helt enligt planen.
Om jag tolkar dig som jag själv tycker så är det naturligtvis lönsammast att först pumpa upp börsen, sedan dippa, sedan pumpa upp den osv. Man tjänar mest pengar om volatiliteten är hög. Kan tänka mig att Buffet Blackrock och några till numera är så stora att de kan fixa globala förändringar av hela länders börser.

USAs topp-5-IT-bolag, bara ett fanns för 20 år sedan, är numera värda mer än dubbelt så mycket som hela Englandsbörsen, världens femte största börs. Det är så scary så corona liknar en mygga.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-01-01 kl. 16:23.
Citera
2021-01-01, 16:16
Medlem
Citat:

Jag kan fortsätta länge.

Oroa dig inte. WEF fixar detta. Redan till sommaren faktiskt. Davos-mötet 2021 är framflyttat till "early summer" (due to Covid). Då ska man sjösätta The Great Economic Reset. Så... sitt lugnt i båten. Eller ställ dig upp och hoppa i plurret. Valfritt.
Citera
2021-01-01, 16:18
Medlem
Citat:
Om jag tolkar dig som jag själv tycker så är det naturligtvis överlägset lönsammast att först pumpa upp börsen, sedan dippa, sedan pumpa upp den osv. Man tjänar överlägset mest pengar om volatiliteten är hög. Kan tänka mig att Buffet Blackrock och några numera är så stora att de kan fixa globala förändringar av hela länders börser.

USAs topp-5-IT-bolag, bara ett fanns för 20 år sedan, är numera värda mer än dubbelt så mycket som hela Englandsbörsen, världens femte största börs. Det är så scary så corona liknar en mygga.

Vi kan inte utesluta att hela systemet med börser ska upphöra. Och ersättas av något nytt. I början på sommaren kommer vi säkert få veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in