2021-01-01, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Vi diskuterar valfusk (eng. election fraud) begått av demokrater (kommunister) i tråden, medans dom exempel som kommunisterna anklagar republikaner för är väljarfusk (eng. [i]voter fraud[/I]).

Election fraud = Valfusk. Systematiskt fusk i större skala.
Voter fraud = Väljarfusk. Individuellt fusk begått av en enskild individ.

Påstår du att Trump är kommunist ?

Donald J. Trump
@realDonaldTrump

30 dec. 2020
We now have far more votes than needed to flip Georgia in the Presidential race. Massive VOTER FRAUD took place. Thank you to the Georgia Legislature for today’s revealing meeting!
2021-01-01, 12:32
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambola89
Vad yrar du om? Om man påstår att det finns bevis och det har skett ett utbrett valfusk så bör det finnas ett domslut också eller hur ?

Men drar du ut ett ur röven och länka det, jag väntar.
Du är en synnerligen otrevlig person vars vokabulär är olämpligt. (Vad min röv har med saken att göra förstår jag inte). Du verkar även ha svårt med läsförståelsen där jag endast försökte vara hygglig och tipsa dig om hur du skulle gå till väga.
Du eftersöker bevis på valfusk och är väldigt arg för att folk diskuterar detta. Nåväl, detta är ett diskussionsforum och om du har problem med aggressioner kanske det är bättre att du sysslar med något annat medan de vuxna pratar.

Bevis finns det naturligtvis gott om. Domslut finns det ont om. Men å andra sidan så ligger bevisbördan enkelriktat vilket är tur för de som valfuskat. Domstolarna har ju inte avpolletterat vittnena, filmerna mm i allmänhet så som lögn så även de inser substansen i anklagelserna. Man kan säga att det är en ord mot ord-situation där vinnaren är den som inte behöver bevisa något. Detta betyder naturligtvis inte att den sidan har rätt, det betyder bara att de som har makten att avslå också gör det oavsett vad som är valfusk eller ej.
2021-01-01, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Du är en synnerligen otrevlig person vars vokabulär är olämpligt. (Vad min röv har med saken att göra förstår jag inte). Du verkar även ha svårt med läsförståelsen där jag endast försökte vara hygglig och tipsa dig om hur du skulle gå till väga.
Du eftersöker bevis på valfusk och är väldigt arg för att folk diskuterar detta. Nåväl, detta är ett diskussionsforum och om du har problem med aggressioner kanske det är bättre att du sysslar med något annat medan de vuxna pratar.

Bevis finns det naturligtvis gott om. Domslut finns det ont om. Men å andra sidan så ligger bevisbördan enkelriktat vilket är tur för de som valfuskat. Domstolarna har ju inte avpolletterat vittnena, filmerna mm i allmänhet så som lögn så även de inser substansen i anklagelserna. Man kan säga att det är en ord mot ord-situation där vinnaren är den som inte behöver bevisa något. Detta betyder naturligtvis inte att den sidan har rätt, det betyder bara att de som har makten att avslå också gör det oavsett vad som är valfusk eller ej.

Det finns inga bevis eftersom allt är fabricerat och allt är fabler. Domslut finns det noll, nada.
Sen är det otrevligt att du reflekterar dina egna aggressioner på mig. Jag har inga som helst. Min läsförståelse är det inget fel på heller då jag kan läsa mig till att det har inte begåtts något utbrett valfusk. Om du har svårt att handskas med verkligheten så kan jag rekommendera att du söker hjälp för det.
2021-01-01, 12:42
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Du får nog skala bort x-antal miljoner röster där, fuskröster ska inte räknas, oavsett vad Biden än säger.

Trump och hans anhängare kan prata och twittra om "valfusket" hur mycket som helst. Det är inte olagligt att göra. Men så snart det kommer till att vittna om det officiellt så drar de tillbaka allting. Då är det nämligen olagligt att komma med falska påståenden. Det är därför som inte ett enda ett av detta har hållit i domstol.
2021-01-01, 12:44
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Det finns inga bevis eftersom allt är fabricerat och allt är fabler. Domslut finns det noll, nada.
Sen är det otrevligt att du reflekterar dina egna aggressioner på mig. Jag har inga som helst. Min läsförståelse är det inget fel på heller då jag kan läsa mig till att det har inte begåtts något utbrett valfusk. Om du har svårt att handskas med verkligheten så kan jag rekommendera att du söker hjälp för det.
Nå. Nu kom du med ett påstående att allt är fabricerat. Bevisa att vittnena har fabricerat det för domstolarna har verkligen inte avvisat majoriteten av vittnena så som lögnare medan du gör det.
Vet du mer än domstolarna? Vad vet du? Upp till bevis.
2021-01-01, 12:52
Bannlyst
Citat:
Nå. Nu kom du med ett påstående att allt är fabricerat. Bevisa att vittnena har fabricerat det för domstolarna har verkligen inte avvisat majoriteten av vittnena så som lögnare medan du gör det.

Om du själv läser tråden som du ber mig göra, så hittar du länkar och bevis till att när domarna ville höra vittnen, så ville man inte ta fram någon. Man påpekade även att man inte var där gällande valfusk. Man bajsade helt enkelt ner sig. Du kan dra upp byxorna nu vännen.
2021-01-01, 12:52
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:

Det är inte fabricerat. Däremot har Team Trump valt att inte dra något valfusk till domstol. Och därmed har heller inga vittnet givits möjligheten att vittna (i domstol). Det vi kan fundera över är varför Team Trump inte dragit anklagelserna om valfusk till domstol. Eller varför DJT inte utlyst en belöning till
den som kan presentera bevis för systematiskt
organiserat valfusk.

Mike Pensé
Senast redigerad av DonaldTrummp 2021-01-01 kl. 12:57.
2021-01-01, 12:57
Bannlyst
Man pratade hej vilt om att USA var under attack och kineser och ryssar hade hackat varenda departement. Nu skulle det minsann bli martial law.

Men nu kan vi debunka uppgifterna om att Solawinds hacket var delaktigt i något valfusk. Man har inte kunnat göra ett skit egentligen.

"Hackerattacken mot bolag som nyttjade IT-tjänster från bolaget Solarwinds under december månad kom att exponera data från amerikanska statliga institutioner såväl som privata bolag. Amerikansk media och statliga representanter var snabba att peka ut ryska hackers som källan till attacken, där Microsoft visat sig vara en av de drabbade parterna.

Nu går Microsoft ut och bekräftar att hackers rentav kommit åt källkod hos bolaget, efter att tidigare under december månad funnit att dess nätverk innehållt bakdörrar. Microsoft menar dock att ingen kod under produktion eller kunddata kommit på villovägar, eller att bolagets system använts för att attackera andra parter."

Vill högerspånen i tråden ha källa är det bara att besöka Microsoft. Eller denna
https://www.sweclockers.com/nyhet/31073-microsoft-bekraftar-atkomst-till-kallkod-i-solarwinds-hack

Snart får vi höra hur Sweclockers är en vänster sajt med kommunistisk propaganda
2021-01-01, 13:00
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Om du själv läser tråden som du ber mig göra, så hittar du länkar och bevis till att när domarna ville höra vittnen, så ville man inte ta fram någon. Man påpekade även att man inte var där gällande valfusk. Man bajsade helt enkelt ner sig. Du kan dra upp byxorna nu vännen.
Skillnaden är att du efterfrågade något varpå jag bad dig söka i tråden medan du nu påstår något vilket du också ska bevisa. Kommer man med en anklagelse så bevisar man den.
Man har ju ställt krav på att det ska bevisas valfusk och dörren kan ju inte bara svinga åt det hållet utan nu har du kommit med en anklagelse så nu bevisar du den.

Kan du bevisa att vittnena fabricerat allting? Det var en Ja/Nej-fråga.
2021-01-01, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Det är så förutsägbart att följa sektens argumentationsteknik. För att skyla över tidigare lögner och skrönor lägger man fram nya lögner och skrönor.

Leverans - noll. Löften - massor.

Så sant.

1)förneka och ljuga
2)beskylla demokraterna för olika saker
3)vi får väl se vad som händer om x veckor
4)rinse repeat. Börja om på 1.
2021-01-01, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Det är inte fabricerat. Däremot har Team Trump valt att inte dra något valfusk till domstol. Och därmed har heller inga vittnet givits möjligheten att vittna (i domstol). Det vi kan fundera över är varför Team Trump inte dragit anklagelserna om valfusk till domstol. Eller varför DJT inte utlyst en belöning till
den som kan presentera bevis för systematiskt
organiserat valfusk.

Mike Pensé

Av samma anledning som Trumps voter fraud hotline tvingades lägga ner..

Inte ett enda fall av valfusk har de lyckats hitta.
https://youtu.be/vPYGN6jil2E
2021-01-01, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Finns tudentals edsvurna vittnesmål, samt en "forensic report" från Michigans Dominionmaskiner som de är alldeles för skraja för att offentliggöra... Hmm jag undrar varför...

Som alla har överlämnats till polisen i en criminal complaint?

Trump kampanjen måste göra ett bättre jobb än så här. Om de ska kunna övertyga alla boomers i MAGA sekten att räcka ifrån sig nästa veckas 600 dollar stimulus check.
För Donald Trump skickade ut 19 mail igår på min spam email adress.
Han verkar inte få in några pengar längre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in