2021-01-01, 11:18
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Lördag

18.00: Ryssland-Tyskland

21.30: Blåbären-Annansarna

01.00: Kanada-Tjeckien

Tack, jag letade jag också, fick fram detta,,

Citat:
Sverige kommer att spela mot Finland lördag 2:a januari kl 21.30.

Övriga kvartsfinaler spelas som följer:
Ryssland-Tyskland, kl 18.00 – 2:a januari
Kanada-Tjeckien, 01.00 – 3:e januari
USA-Slovakien, 04.30 – 3:e januari
Senast redigerad av welcometoreality 2021-01-01 kl. 11:30.
Citera
2021-01-01, 11:24
Medlem
16.00 verkar väl inte helt rätt. Skumt. Vad jag kan se så står det 18.00 men kanske olika källor.
Citera
2021-01-01, 11:27
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
16.00 verkar väl inte helt rätt. Skumt. Vad jag kan se så står det 18.00 men kanske olika källor.

Jag litade på dig och TV.nu, här fick jag fram kl 16, men18.00 låter ju sant...

https://vmhockey.se/klart-da-spelare-sverige-sin-kvartsfinal/

https://speltips.se/sport/ishockey/jvm/slutspel en säker källa på tider...
Senast redigerad av welcometoreality 2021-01-01 kl. 11:33.
Citera
2021-01-01, 11:33
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
På grund av dårar som du hatar man tre kronor. Jävligt synd faktiskt att du får skriva här.
Tur för dig att jag inte skriver så mycket här då längre. Tycker dock att du får lära dig att tåla lite gliringar länder emellan. Vad jag minns brukar inte dom finska supportrarna härinne vara dom mest ödmjuka när dom vinner, eller?
Citera
2021-01-01, 12:01
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Tur för dig att jag inte skriver så mycket här då längre. Tycker dock att du får lära dig att tåla lite gliringar länder emellan. Vad jag minns brukar inte dom finska supportrarna härinne vara dom mest ödmjuka när dom vinner, eller?

Tycker faktiskt tonen är väldigt civiliserad nuförtiden. Idag råkade jag vara lite lätt bakis så jag högg på ditt trolleri. Hursom god fortsättning och må bästa lag vinna imorgon.
Citera
2021-01-01, 12:13
Medlem
Trollfeeders avatar
Vem tycker folk ska stå mot Finland? Jag tycker inte att målen som Alnefelt släppte var SÅ illa som TSN ville ha det till, men självförtroendet var skadat efter första två målen, det såg man. Han började darra lite då, göra konstiga saker. Då borde han ha bytts. Wallstedt kommer in och stänger igen. Fick väl inte jättemycket att göra men några bra räddningar blev det. Och för min del höll jag honom över Hugo redan inför turneringen. Jag tycker att Wallstedt ska starta mot finnarna.

Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Domarnivån + 4 Kanadensare på plan

Hoppas Finland kan vända trots allt. Vill se mer tacklingar och att domarna kollar lite mer på "hemmalagets" klubbor

Larv. Ingen utvisning på någon finne var felaktig. Det enda man man klaga på möjligen är att han inte tog någon kanadensare för embellishment, men det brukar behöva vara rätt uppenbart för att domare ska ta för sådant, så inte jättekonstigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Dominant i jämförelse med vem? Valfri österrikare?

Jämfört med alla han mött fram till att jag skrev det. Men mot USA var han lite blekare, även om han skymtade till ibland med fina aktioner.
Citera
2021-01-01, 12:24
Medlem
Alne på bänken. Inte för att han är dålig utan för att han bränt sin chans.
Citera
2021-01-01, 13:07
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Vem tycker folk ska stå mot Finland? Jag tycker inte att målen som Alnefelt släppte var SÅ illa som TSN ville ha det till, men självförtroendet var skadat efter första två målen, det såg man. Han började darra lite då, göra konstiga saker. Då borde han ha bytts. Wallstedt kommer in och stänger igen. Fick väl inte jättemycket att göra men några bra räddningar blev det. Och för min del höll jag honom över Hugo redan inför turneringen. Jag tycker att Wallstedt ska starta mot finnarna.

Larv. Ingen utvisning på någon finne var felaktig. Det enda man man klaga på möjligen är att han inte tog någon kanadensare för embellishment, men det brukar behöva vara rätt uppenbart för att domare ska ta för sådant, så inte jättekonstigt.

Jämfört med alla han mött fram till att jag skrev det. Men mot USA var han lite blekare, även om han skymtade till ibland med fina aktioner.

Oavsett vem står i mål, så hoppas jag det blir en bra match mellan Finland-HBTQ & övrigt.

Vad gäller domarna så skrev jag att det var +4 Kanadensare på plan. Och att hålla ett öga på hur Kanadensarna använde sina klubbor...såg du matchen?
Citera
2021-01-01, 13:08
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Oavsett vem står i mål, så hoppas jag det blir en bra match mellan Finland-HBTQ & övrigt.

Vad gäller domarna så skrev jag att det var +4 Kanadensare på plan. Och att hålla ett öga på hur Kanadensarna använde sina klubbor...såg du matchen?

Jag såg hela matchen. Gjorde du?
Citera
2021-01-01, 13:22
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Jag såg hela matchen. Gjorde du?

Bra då, då var vi fler än två.

Ska bli kul med spel mellan grannländerna Finland - HBTQ & Övrigt i kvarten. Egentligen får varsin drömmotståndare...
Citera
2021-01-01, 13:29
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Bra då, då var vi fler än två.

Ska bli kul med spel mellan grannländerna Finland - HBTQ & Övrigt i kvarten. Egentligen får varsin drömmotståndare...

Sverigs - Anonyma Alkoholister blir en kul match, ja. Före nattens matcher hade jag sagt att Sverige vinner enkelt, men med den bleka insatsen mot USA och Finlands fina slutperiod mot Kanada, så trendar ju båda laget åt fel håll för mina sympatier. Men om Heinola missar kvarten så är det ett jätteavbräck för finnarna. Jag vet inte vad status är på Broberg, men vi har bättre bredd på backsidan. Att tappa honom svider inte lika mycket för oss. Sen får vi se om ynglingen i vårt bås har vett nog att låta Wallstedt starta.

Jag tror det blir en målsnål och mycket tight match. Stor chans att det blir förlängning.
Citera
2021-01-01, 14:02
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Sverigs - Anonyma Alkoholister blir en kul match, ja. Före nattens matcher hade jag sagt att Sverige vinner enkelt, men med den bleka insatsen mot USA och Finlands fina slutperiod mot Kanada, så trendar ju båda laget åt fel håll för mina sympatier. Men om Heinola missar kvarten så är det ett jätteavbräck för finnarna. Jag vet inte vad status är på Broberg, men vi har bättre bredd på backsidan. Att tappa honom svider inte lika mycket för oss. Sen får vi se om ynglingen i vårt bås har vett nog att låta Wallstedt starta.

Jag tror det blir en målsnål och mycket tight match. Stor chans att det blir förlängning.

AA blev rätt roligt....hahaah vi får hoppas på en fin match sinsemellan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in