2021-01-01, 10:47
Medlem
nekmennits avatar
Har pengar på mitt Bank Norwegian-konto.

Skall använda mitt kreditkort

Vill inte använda min kredit på kortet, utan vill sätta in pengar på kortet i stället och använda dem i stället.

Tycker det verkar lite oklart i appen.
Citera
2021-01-01, 10:55
Medlem
Kkk.Dragon.Masters avatar
Du skriver extremt förståndshandikappat. Vad är din fråga?
Citera
2021-01-01, 11:11
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nekmennit

Vill inte använda min kredit på kortet, utan vill sätta in pengar på kortet i stället och använda dem i stället.

Bara att göra en överföring från ditt bankkonto till ditt kreditkort och sen använda kortet som vanligt.
Citera
2021-01-01, 11:12
Medlem
Spongebobfyrkants avatar
Nåväl, det är väl ganska lätt att förstå vad ts menar om man inte tänker helt förståndshandikappat.

Till ts, Det går att göra så på en del kreditkort. Du får väl läsa villkoren för Bank Norwegian. Annars flyttar du över några kronor till kreditkontot och testar. Får du då en summa som överstiger ditt kreditbelopp så bör det rimligtvis gå att göra som du tänkt.
Citera
2021-01-01, 11:19
Medlem
nekmennits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spongebobfyrkant
Nåväl, det är väl ganska lätt att förstå vad ts menar om man inte tänker helt förståndshandikappat.

Till ts, Det går att göra så på en del kreditkort. Du får väl läsa villkoren för Bank Norwegian. Annars flyttar du över några kronor till kreditkontot och testar. Får du då en summa som överstiger ditt kreditbelopp så bör det rimligtvis gå att göra som du tänkt.

Verkar inte gå som jag förstår det, men tänkte höra om någon gjort det, dvs, att jag kanske missförstått.
Citera
2021-01-01, 11:20
Medlem
nekmennits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polagom
Bara att göra en överföring från ditt bankkonto till ditt kreditkort och sen använda kortet som vanligt.

Verkar inte gå, vilket jag tycker är väldigt konstigt.

Har du gjort det? Hur?
Citera
2021-01-01, 11:24
Medlem
Kaustis avatar
Citat:

Tror det här svarar på din fråga: https://www.banknorwegian.se/c/kundservice/fragor-och-svar/kan-jag-overfora-pengar-fran-sparkontot-till-kreditkortet/

I så fall är svaret "Nej, det går inte att sätta in pengar på kreditkortet, man kan bara betala fakturorna som kommer från kortet"
Citera
2021-01-01, 11:27
Medlem
nekmennits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Tror det här svarar på din fråga: https://www.banknorwegian.se/c/kundservice/fragor-och-svar/kan-jag-overfora-pengar-fran-sparkontot-till-kreditkortet/

I så fall är svaret "Nej, det går inte att sätta in pengar på kreditkortet, man kan bara betala fakturorna som kommer från kortet"

ja, då är det som jag uppfattat det, verkligen dåligt, Tack i alla fall.
Citera
2021-01-01, 11:34
Medlem
08oss avatar
Jag tror faktiskt att det går. När fakturan kommer så betalar du säg 10 000 kr istället för fakturabeloppet på 5000 kr. Då har du 5000 kr tillgodo dvs ingen kredit. Nu använder jag inte Norwegian längre men har för mig att jag gjorde så tidigare ibland.
Citera
2021-01-01, 11:37
Medlem
Kkk.Dragon.Masters avatar
Vad gäller Norwegian så är det insättning på din fakturas OCR som gäller. Denna ändras aldrig.

Det stämmer som ovan skribent (08) skriver.

Jag har Norwegian.
Citera
2021-01-01, 11:47
Medlem
Jag använder Norwegian-kortet i firman, det går alldeles utmärkt att sätta in pengar när man vill så att man slipper eventuella kredit-avgifter. PG 4187500-6, OCR-numret hittar du om du letar lite när du är inloggad, minns inte om det var kontonumret. Men jag håller med om att det kan vara lite krångligt att hitta betalningsmetoden, det finns väl en anledning till det. De tjänar ju mest pengar på krediter.
Citera
2021-01-01, 13:18
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Verkar inte gå, vilket jag tycker är väldigt konstigt.

Har du gjort det? Hur?

Klart det går. På samma sätt som jag betalar av min skuld på kreditkortet så kan jag föra över mer än så. Om jag har 20 000 kr t.ex. i maxkredit så kan jag föra över 2000 kr till och då har jag 22 000 kr.

Källa: Jag gör så ibland.
Senast redigerad av polagom 2021-01-01 kl. 13:19. Anledning: lägga till information
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in