2021-01-01, 09:56
Medlem
rainbowias avatar
Vilket mörker för Ebba.
Citera
Medlem
Så mycket för den så kallade sprintutvecklingen i somras, riktigt jävla dåligt av Ebba.
Citera
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Ebba är ingen sprinter så behöver inte säga så mycket om hennes form. Avstånden blir stora på den här banan helt enkelt. Det är ju fortfarande en sprintbana och man har väldig fördel av naturlig fart i kroppen. Relativt sett var hon inte så långt efter tex Neprajeva och hon höll ganska bra på andra varvet. Sedan är det klart att jag hoppats på mer, men kan nog passa Ebba att få smyga igång.

Sorina åker bra så henne får vi inte räkna bort som man kanske ville efter Davos.

Maja och Linn imponerar enormt, kommer bli en tuff kamp i heaten sedan. Alla andra lär vara chanslösa.
Citera
2021-01-01, 09:59
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
Ebba vill bara göra det mer spännande inför final climb.
Citera
2021-01-01, 10:06
Medlem
Alkibiadess avatar
Lite svagt kval av Ribom också tycker jag men kul med Olsson.
Citera
2021-01-01, 10:07
Medlem
bcdefgs avatar
Ska vi gissa att Neppy går till semi som LL?
Citera
2021-01-01, 10:10
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Ska vi gissa att Neppy går till semi som LL?
Hon lär gå till semi iallafall. Väljer hon ett tufft heat blir det nog på tid, men går hon i ett lättare tror jag hon fixar det på placering. Ska vara en betydligt bättre avslutare än de flesta på placering 7-20.
Citera
2021-01-01, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Hon lär gå till semi iallafall. Väljer hon ett tufft heat blir det nog på tid, men går hon i ett lättare tror jag hon fixar det på placering. Ska vara en betydligt bättre avslutare än de flesta på placering 7-20.
Hon har ju redan valt det tuffaste heatet, heat 1.
Citera
Medlem
Svahn i fjärde heatet?? Gillar det inte
Citera
Medlem
Hon är ingen sprinter men att missa kvalet utan norskor är ett litet underbetyg. Hon höll relativt sett bra andra varvet så det var nog utgångsfarten som var fel. Möjligtvis försökte hon ta sig vidare med så liten ansträngning som möjligt, men det bet henne i ändan isåfall.

YLE visade ju heatvalet också och jag förstod inte varför man höll sig borta från heat 2? Speciellt när Ribom valde tyckte jag heat 2 var självklart och hon tvekade oerhört länge innan hon tryckte in heat 4. Också ett frågetecken att Svahn valde heat 4, märkligt defensivt.
Citera
2021-01-01, 10:12
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan

Ja det blir tufft:

http://live.fis-ski.com/cc-2369/results-pda.htm
Citera
2021-01-01, 10:17
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Hon har ju redan valt det tuffaste heatet, heat 1.
Ok missade det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in