2021-01-01, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Snittåldern på de personer som avlidit med viruset i kroppen är 84 år. Förstår du den då, eller ska någon rita upp det?
oj oj oj, Tycker bara att det låter osannolikt då medellivslängden är 81/85 man/kvinna och en större andel som avlider är män så median på gruppen som sådan utan covid borde vara runt 82år,så med tanke på att det även förekommer yngre som avlider med covid ,låter det rent statistisk omöjligt ,om man inte trixar lite med siffrorna från statens håll
Citera
2021-01-01, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
oj oj oj, Tycker bara att det låter osannolikt då medellivslängden är 81/85 man/kvinna och en större andel som avlider är män så median på gruppen som sådan utan covid borde vara runt 82år,så med tanke på att det även förekommer yngre som avlider med covid ,låter det rent statistisk omöjligt ,om man inte trixar lite med siffrorna från statens håll

I Italien är de officiella siffrorna att medelåldern på avlidna i Corona är högre än medellivslängden i landet. Jag har inte sett siffror från Sverige men gissar att det ser ungefär likadant ut överallt.

Jag har försökt hitta en förklaring till detta men det är svårt. Här i tråden vill av förklarliga skäl ingen ha att göra med denna fakta.
Citera
2021-01-01, 09:47
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja och en mycket viktig tråd för att sprida information och SARS-CoV-2 och dess effekter mm.
Jag har följt tråden sedan strax efter den startade i januari 2020 och den är mycket värdefull med information till både mig och min familj. Här kommer länkar och information som inte kommer via våra myndigheter som hjälper till att förstå problemet med pandemin.
T.ex. att det smittar före symptom och att viruset sprids i luften liknande luftburet virus vilket gör att vistas i ett mindre rum även med ett par meters distans är klart olämpligt om någon råkar vara sjuk.
osv.
Tidigt var det här framme att det fanns asymtomatisk och presymtomatisk smitta.

Vi är hela familjen fortfarande friska och denna tråd till stort tack för detta.

Stackars jävel om du lyssnat till denna tråds domedagsprofeter.. men håll ut du ett år till cirka så kan du komma ut igen utan kemdräkt
Citera
2021-01-01, 09:50
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
I Italien är de officiella siffrorna att medelåldern på avlidna i Corona är högre än medellivslängden i landet. Jag har inte sett siffror från Sverige men gissar att det ser ungefär likadant ut överallt.

Jag har försökt hitta en förklaring till detta men det är svårt. Här i tråden vill av förklarliga skäl ingen ha att göra med denna fakta.

Jag läste att de som tar självmord i Sverige men haft covid senaste 8 veckor ändå ingår i covid-dödsstatistik.. inte blir man ju förvånad direkt
Citera
2021-01-01, 09:53
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe

Medellivslängden betyder inte att alla dör exakt då. En 90 åring har i snitt 4-5 år kvar att leva tex.
Citera
2021-01-01, 09:55
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Stackars jävel om du lyssnat till denna tråds domedagsprofeter.. men håll ut du ett år till cirka så kan du komma ut igen utan kemdräkt
Nja man får sila en del skit också men klara man det så blir det bra.

Just att man sprider smittan före symptom är viktig för det är troligen så smittan kommit in på äldreboenden mm.

FHM påstod att det endast var de som hade symptom som smittade
Detta trots att man visste att SARS, MERS, säsongsinfluensa och förkylningar smittar före symptom.

För mig viktig information jag fick en tråd att ta reda på att det borde vara samma med SARS-CoV-2
Och då gav det mig försiktigheten att inte träffa andra på för nära avstånd även om de inte hade symptom.

Men du som är så jäkla duktig visste väl redan sådant och kunde pratat med herr Tegnell om saken.
Tegnell har i våras senare gått med på att smittan sprids före symptom och även de utan symptom men påstods då vara försumbar vilket också är fel.

Jag undviker att läsa dina råd för du verkar snedskruvad och tillhör förnekarna.
Förnekare som är farliga då de kommer bidraga till smittspridning då de inte tror på pandemin.
Citera
2021-01-01, 09:57
Medlem
docentdisciplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Det låter ju som ett godartat linjärt förlopp; jag gissar att det snarare blir exponentiellt, pga:

- Det är Kinas tur nu, på riktigt
- Mutationsjokern

Semi-apokalyptisk massdöd väntar säger scare-mongern efter att ha samrått med domedagspredikaren.

Worst case scenario (absolut värsta) är ett hyperendemiskt tillstånd i de flesta länder, d v s en hög incidens av viruset, som inte går ner, med uppkomst av partiella vaccin / immune-escape variants ungefär vartannat år. Viruset har under denna tid också adapterats (selekterats) för bättre och snabbare spridning också bland unga vuxna och barn (som vi redan nu ser tecken på ha skett i UK och SydAfrika). Sjukhus och vårdinrättningar måste permanent anpassas för att vårda covid-19 patienter, fler eller färre, för överskådlig framtid och nu med endast mindre variationer p g a säsong. Virusets selekterade förmåga att sprida sig bättre överkommer säsongsvariationer som tills nu motverkar.
Speciella ReHab kliniker får byggas. Den äldre populationen börjar efter några år krympa betänkligt med fallande genomsnittlig livsålder i västeuropeiska länder. Antalet personer som ej är arbetsföra p g a långtidsskador ökar successivt för åren som går.
Citera
2021-01-01, 09:58
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Snart firar denna tråd 1 år. Om det nu är något att fira vill säga.

Man kan väl så här långt säga att "trådkonsensus", i den mån det existerat, har legat betydligt bättre till än vår killgissande jämställdhetsinstitution FoHM.
Citera
2021-01-01, 10:00
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Jag läste att de som tar självmord i Sverige men haft covid senaste 8 veckor ändå ingår i covid-dödsstatistik.. inte blir man ju förvånad direkt

Länk? Låter osannolikt att läkare skulle ange covid som dödsorsak om någon kastat sig framför ett tåg tex.

Men inte helt omöjligt att covid19 skulle kunna orsaka självmord.
“You do not want to mess with this virus,” he said. “Many of the effects that the COVID virus has could be accentuated or perpetuated or even caused by virus getting in the brain and those effects could last for a very long time.”
Citera
2021-01-01, 10:00
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:

Jag kan försöka.

Vi vet att det mestadels är väldigt gamla och sköra som dör av just covid-19.
Det dör många människor av andra orsaker också. Cancer, hjärtat, mord osv.
Att vi har den medelåldern vi har i Sverige är ju till stor del att många blir väldigt gamla.
Om dessa dör vid 84, så tar vi ju bort dessa från gruppen som skulle blivit 90 eller 95.
På så sätt minskar medelåldern för landet.
Det är ju inte så att ALLA dör exakt vid 82,4 års ålder.
Vissa vid 40 och andra vid 100.

Förstår du detta?
Citera
2021-01-01, 10:06
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Nja man får sila en del skit också men klara man det så blir det bra.

Just att man sprider smittan före symptom är viktig för det är troligen så smittan kommit in på äldreboenden mm.

FHM påstod att det endast var de som hade symptom som smittade
Detta trots att man visste att SARS, MERS, säsongsinfluensa och förkylningar smittar före symptom.

För mig viktig information jag fick en tråd att ta reda på att det borde vara samma med SARS-CoV-2
Och då gav det mig försiktigheten att inte träffa andra på för nära avstånd även om de inte hade symptom.

Men du som är så jäkla duktig visste väl redan sådant och kunde pratat med herr Tegnell om saken.
Tegnell har i våras senare gått med på att smittan sprids före symptom och även de utan symptom men påstods då vara försumbar vilket också är fel.

Jag undviker att läsa dina råd för du verkar snedskruvad och tillhör förnekarna.
Förnekare som är farliga då de kommer bidraga till smittspridning då de inte tror på pandemin.

Mm eller hur. Jag förnekar ingenting men har fortsatt arbeta och betala skatt till skitlandet Sverige där räddhågsna dårar låser in sig och går på bidrag. Du och dina jämlikar är tyvärr de samhällsfientliga i denna debatt. Du och övriga som vill köra irrationell lockdown och stänga skolorna. Jag föraktar er men håller mitt avstånd, du kan va lugn på den fronten.
Citera
2021-01-01, 10:06
Medlem
Citat:

Det som händer då är att förkortningen i medellivslängd inte hamnar på år 2020, utan kommande år. När man får en underdödlighet bland äldre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in