2020-12-31, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Har en bekant som bor på orten.

100% invandrar relaterat.
2016 började helvetet på allvar för den gamla bruksorten.

Korrekt: https://www.dalademokraten.se/artikel/hedemora-tar-emot-flest-asylsokande-och-falun-i-botten

Tråden kan således konstateras besvarad och låsas.
Citera
2020-12-31, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Du får väl åka och arbeta en vecka på hennes café Hedemora och sedan avlägga rapport!
Kan bli en riktig ögonöppnare för dig!

Jag skriver bara om mina erfarenheter och mina tjejkompisars erfarenheter. Du menar säkert att det är utlänningar som gör detta i Hedemora. Så kan det vara, det vet jag ingenting om. Det jag vänder mig emot är att detta inte skulle ha funnits tidigare, innan t ex det kom många flyktingar. Många i tråden verkar anta att såna här saker inte görs av svenska män, men det stämmer verkligen inte. Det tror jag varenda tjej eller kvinna kan instämma i. Många svenska män verkar se kvinnor, särskilt i serviceyrken där det ingår i jobbet att vara trevlig, som något slags tillgängligt villebråd, som man kan säga vad som helst till. Även utländska män. Svenska män är inte speciellt trevliga och artiga, generellt sett, däremot är ofta utländska män det. Sen finns det såklart varianter av alla slag. Om du själv är man så har du antagligen bara inte märkt hur andra män behandlar kvinnor.
Citera
2020-12-31, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaLisaAndersson
Jag skriver bara om mina erfarenheter och mina tjejkompisars erfarenheter. Du menar säkert att det är utlänningar som gör detta i Hedemora. Så kan det vara, det vet jag ingenting om. Det jag vänder mig emot är att detta inte skulle ha funnits tidigare, innan t ex det kom många flyktingar. Många i tråden verkar anta att såna här saker inte görs av svenska män, men det stämmer verkligen inte. Det tror jag varenda tjej eller kvinna kan instämma i. Många svenska män verkar se kvinnor, särskilt i serviceyrken där det ingår i jobbet att vara trevlig, som något slags tillgängligt villebråd, som man kan säga vad som helst till. Även utländska män. Svenska män är inte speciellt trevliga och artiga, generellt sett, däremot är ofta utländska män det. Sen finns det såklart varianter av alla slag. Om du själv är man så har du antagligen bara inte märkt hur andra män behandlar kvinnor.

I kiruna finns en dömd pedofil som gillar småpojkar, han kallas för kocken. Kocken bodde söderut efter senaste domen men verkar nu vara tillbaka i kiruna. Träffade på pedofilen på coop i kiruna (han såg lite nervös ut när han såg mig) När pedofilen gick förbi en anställd på coop då utbrast kassörskan glatt heeeej det var länge sen jag såg dig, dom småpratade lite och sen önskade kassörskan han att ha det så bra. (den tatuerade kassörskan)

Tyckte hon om pedofilen eller var hon bara "trevlig" Ska man visa respect till en kasörska som gullar med pedofiler?
Citera
2020-12-31, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Kan du länka något raportage där kvinnor säger att de är kränkta över hur män klär sig?
Länka till ett sådant reportage i Sverige...?
Män blir betydligt sämre bemötta om de inte klär sig med stil eller kör gammal bil. Det är allmänt känt att kvinnor ser ner på män som de uppfattar som svaga.
Det pågår en mycket omfattande diskriminering och mobbning av män som saknar eller inte utstrålar social status. Kvinnor nedvärderar, föraktar och tom hatar sådana män.
Citera
2020-12-31, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt55
Män blir betydligt sämre bemötta om de inte klär sig med stil eller kör gammal bil. Det är allmänt känt att kvinnor ser ner på män som de uppfattar som svaga.
Det pågår en mycket omfattande diskriminering och mobbning av män som saknar eller inte utstrålar social status. Kvinnor nedvärderar, föraktar och tom hatar sådana män.
Hur definierar man mobbning (och diskriminering för den delen)? Kvinnor har knappast någon skyldighet att umgås med män de finner oattraktiva.
Citera
2020-12-31, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Hur definierar man mobbning (och diskriminering för den delen)? Kvinnor har knappast någon skyldighet att umgås med män de finner oattraktiva.
Män som uppfattas ha låg social status av kvinnor blir signifikant mer utsatta för brott än män som utstrålar status.
Det finns bl.a. statistik och psykologiska studier som visar detta.
Senast redigerad av Bengt55 2020-12-31 kl. 17:02.
Citera
2020-12-31, 16:58
Medlem
MightyMaxs avatar
Alltså ni som på riktigt trodde att det var dom lokala Hedemora gubbarna som gjorde detta är ju fan helt tappade.
Svenska/vita män beter sig inte så det är uteslutande invandrare, fattar inte svenska kvinnor vilket oerhört svek det är när dom går ut i tidningen och ljuger om att det är "män" indirekt pekar ut svenska män som förövarna ser ett mönster av detta beteende.
Citera
2020-12-31, 17:12
Medlem
Citat:
Män som uppfattas ha låg social status av kvinnor blir signifikant mer utsatta för brott än män som utstrålar status.
Det finns bl.a. statistik och psykologiska studier som visar detta.
Utsatta för brott, av kvinnor? Jag förstår inte vad kvinnor har med saken att göra.
Att människor med låg social status råkar mer illa ut, i alla möjliga sammanhang, än andra är däremot ingen nyhet.
Citera
2020-12-31, 17:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Du ger mången WT för hög moral - mången ungdomar, men även män, på dessa småorter hyser slika åsikter och man uttrycker dem gärna. Jag vet då jag vuxit upp i en slik bondhåla. Problemet är också att folk imiterar varandra och tyvärr är det mer ofta den negativa och perverterade vokabulären som efterapas. Särskilt ungdomar överallt är mest påverkbara och de kan allt själva också. En av de större skandalerna i detta är alla som sitter och hör detta och låter det fortgå - vad är det för mesar i Hedemora, egentligen?
Skitprat, det är ingen på småorter som beter sig på så sätt. Anledningen är att folk känner och känner igen varandra. Så dra din skitskröna på annat håll.
Citera
2020-12-31, 17:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaLisaAndersson
Nej det fanns inte, svenska män som sprang runt och betedde sig som beskrivs i en liten ort/småstad skulle ha åkt på stryk.
Citera
2020-12-31, 17:34
Medlem
Citat:
Ja att det finns kvinnor som har anmält män för sexuella trakasserier pga deras klädsel?

Det gör ju män emot andra män också precis som vi sätter vackra kvinnor på pedistal framför fula kvinnor.

Självklart kommer folk se ner på kvinnor och män med låg social status, det har ju alltid skett.
Att kvinnor väljer framgångsrika män framför förlorare är enkel och logiskt biologi.
Senast redigerad av Regnpojken 2020-12-31 kl. 17:48.
Citera
2020-12-31, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
Någon som bor i Hedemora som skrivit här? 17 sidor lång tråd. Vilka handlar det om? Tidningen vill inte beskriva gärningsmännen. Direkt när man läser så antar jag att det är invandrare som beter sig så mot en vanlig kassörska.

Hade det handlat om vita så hade det framgått av texten. Finns liksom inte mkt att diskutera.

Jag hoppas - faktiskt - att det inte bara är i Hedermora detta förekommer utan på så många platser som möjligt i Sverige. Ser även gärna att de "växlar upp" och går från muntliga inviter och förslag till fysiska och kroppsliga. Daska tjejerna i rumpan när ni kommer åt, ja varför inte ett "Trump-grepp".

Det är fortfarande ett jävla tjafsande om "rasister" och att "alla invandrare är inte såna". Nej det är de inte, men de flesta som kommit till vårt land de senaste åren är verkligen jordens bottenskrap av män. Det tycker jag alla ska få känna av. Som det brukar heta, det måste bli värre innan det (möjligtvis) kan vända.

Är hon obekväm i sitt jobb får hon se sig om efter något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in